Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:22:30 GMT

برپایی آیین سیاه‌پوشی شهر «دارالمصلین» شیروان

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۹۴۹

برپایی آیین سیاه‌پوشی شهر «دارالمصلین» شیروان

ایسنا/خراسان شمالی در آستانه ماه محرم آیین سیاه‌پوش کردن شهر دارالمصلین شیروان، توسط شهرداری انجام شد.

آیین استقبال از محرم و سیاه‌پوش کردن شهر دارالمصلین شیروان پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین و کارکنان دولت در خیابان‌های مرکزی این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم که از محل چهارراه دفاع مقدس آغاز شد، در ابتدا گروه پیشکسوتان تعزیه‌خوانی این شهرستان به اجرای تعزیه پرداختند و سپس بزرگترین پرچم مشکی در چهارراه دفاع مقدس شهر شیروان به مناسبت ماه محرم به اهتزاز درآمد.

 در این مراسم بوی اسپند و گریه‌های مادران شهدا منطقه چهارراه دفاع مقدس شیروان را دگرگون کرده بود و گویا ظهر عاشورا بود. کارکنان شهرداری همه در جنب‌وجوش بوده و لباس‌های سیاه‌پوش را هم بر تن کرده بودند و نیروهای خدماتی فضای سبز شهر و نارنجی‌پوشان این بار با شال سیاه، مشکی‌پوش شده و هر کدام پرچمی مشکی بر دست گرفته‌اند و خادمان افتخاری حرم مُطهر امامزاده حمزه الرضا (ع) نیز با لباس‌های محرم و گل پرها دل‌های حاضران را به حرم مُطهر خراسان امام رضا (ع) می‌برند.

جانبازان، تعزیه‌خوان‌ها، کسبه، جوانان و اقشار مختلف شهر برای پرشور کردن این آیین قدم به خیابان گذاشتند، همچنین خیابان اصلی پر از جمعیت بود و راهور این شهر آنان را به حرکت درآورده بود.

 حضور چشمگیر پرسنل ناجا و نیروهای امنیتی و نظامی در برقراری امنیت جلوه خاص دیگری به این مراسم داده بود. 

هر هیئتی مقابل مسجدش ایستاده بود تا این لشکر مخلص امام حسین (ع) به مقابل مسجدشان برسد و بیرق مسجد خود را به یُمن قدوم محرم بر فراز آسمان شهر دارالمصلین برافراشته کُند.

سوگواری، عزاداری و مرثیه‌سرایی توسط مداحان در طول مسیر و اقامه نماز جماعت و ذبح و قربانی گوسفند از دیگر برنامه‌های آیین سیاه‌پوشی شهر دارالمصلین شیروان بود.

خبرنگار : غلامرضا مینا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها محرم خراسان شمالی سیاه پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت هفت سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است، به مدت هفت سال متواری شده بود و به همین دلیل از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 749220

دیگر خبرها

  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است