Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه بررسی پیش‌نویس بودجه سال مالی 1402-1401 دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان عصر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رشت برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این جلسه، برنامه راهبردی عملیاتی پنج‌ساله و بودجه سنواتی دانشگاه آزاد اسلامی را دو اتفاق مهم در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق و اجرای سند تحول و تعالی و بودجه سنواتی بسیار جدی و مصمم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره جدید، سال مالی دانشگاه از سال شمسی به سال تحصیلی تغییر پیدا کرده است، چرا که درآمدها و هزینه‌های دانشگاه در سال تحصیلی مشخص می شود. از این رو توانستیم به تدریج سیستم مالی دانشگاه را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: از طریق تحولات و اصلاح ساختار و سامانه سپاری در دانشگاه آزاد اسلامی، به ثبات مالی دست یافته‌ایم و بحمدالله میزان حقوق و دستمزد اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1401 نسبت به سال 1397 تغییر چشمگیری پیدا کرده است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه منابع درآمدی دانشگاه در سه حوزه آموزش، درآمد حاصل از فعالیت‌های دانش بنیان و درآمد حاصل از بهره وری به دست می آید، گفت: منابع درآمدی حوزه آموزش دانشگاه شامل سه بخش دانشجو، دانش‌پذیر و دانش‌آموز می شود. از واحدهای دانشگاهی انتظار می رود برای جبران کاهش شهریه دانشجویی، شهریه دانش‌پذیران را از طریق برگزاری دوره‌های مهارتی افزایش دهند.

دکتر طهرانچی، کلاس، استاد و تجهیزات را ملزومات تحقق درآمدها از محل برگزاری دوره‌های مهارتی عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شرایط لازم را جهت افزایش جذب دانش پذیران در دوره‌های مهارتی در اختیار دارد، اما واقعیت این است که تاکنون عملکرد واحدها در این حوزه مطلوب نبوده و انتظار این است که امسال منابع درآمدی استان‌ها از محل برگزاری دوره‌های مهارتی، فعالیت‌های دانش بنیان و افزایش بهره‌وری، رشد قابل قبولی داشته باشد.

وی با تأکید بر مولدسازی منابع دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که به تمامی استان‌ها ابلاغ شده، لزوم مولدسازی منابع دانشگاه ازجمله آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌هاست. از این رو یکی از اقداماتی که واحدها در سال جاری باید انجام دهند، راه اندازی و تقویت آزمایشگاه‌های همکار استاندارد است؛ چرا که این اقدام علاوه بر یک کار علمی، منجر به ارتقای جایگاه دانشگاه و افزایش درآمدزایی واحدها خواهد شد. بنابراین نگاه به دانشگاه به عنوان یک عنصر تأثیرگذار، باید تغییر کند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از عدم توجه واحدهای دانشگاهی به مزیت‌ها و ظرفیت‌های استانی، تصریح کرد: به عنوان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با وجود نزدیکی به بندرانزلی و ظرفیت‌های ویژه در حوزه کشاورزی و ماهیگیری، باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببرد. اعضای هیأت علمی این دانشگاه طرح‌های خوبی در حوزه کشاورزی هوشمند، چرم ماهی، کواتکوپتر سمپاش و... داشته‌اند، اما اثر این طرح‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان در پیش نویس بودجه لحاظ نشده است.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: انتظاری که از تمامی استان‌ها داریم، این است که درآمد سراهای نوآوری، طرح‌های برون دانشگاهی، فعالیت‌های کشاورزی، محصولات دانش بنیان و... باید در بودجه سنواتی مشخص و در حد قابل قبول باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها لایه میانی بین سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاهی نیستند؛ بلکه نقش لایه هماهنگی و برنامه‌ریزی را برعهده دارند. همچنین انتظاری که امسال از واحدها داریم، این است که باید به روش‌های متنوع درآمدی فکر کرده و برای تحقق آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

در ادامه این جلسه، تفاهم‌نامه  همکاری‌های علمی و تحقیقاتی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به امضای دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و دکتر رضا زمانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان رسید.

دکتر طهرانچی در نشست امضای این تفاهم نامه، از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تدوین نظام موضوعات و احصاء چالش‌های زیست محیطی استان گیلان با همکاری اداره کل محیط زیست استان خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با در اختیار داشتن سالانه 100 هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و 10 هزار رساله دکتری، ظرفیت بینظیری در حوزه پژوهش و پرداختن به چالش‌ها و مسائل کشور در اختیار دارد و اداره کل محیط زیست استان گیلان می تواند از ظرفیت شبکه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149106 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری دوره های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای دانشگاه دکتر طهرانچی دانش بنیان محیط زیست استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سیدجواد جعفری، مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در نشست منطقه‌ای برنامه‌ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با تأکید بر نگاه آسمانی به این جشنواره اظهار کرد: کاری که برای اهل‌بیت انجام می‌گیرد باید نگاه آسمانی داشته باشد. تقوا زمینه گشایش، بالندگی و رشد است؛ بنابراین نمی‌شود گفت به دلیل اینکه پول و امکانات نداریم کار فرهنگی انجام ندهیم. اگر کار برای خدا و اهل‌بیت باشد گشایش‌ها و برکات حاصل خواهد شد.

وی افزود: ماه‌های مبارک رجب و شعبان ذاتاً ماه‌های با برکتی بوده به فرمایش مقام معظم رهبری ماه‌های رجب و شعبان بهار معنویت است. صرف‌نظر از عظمت این ماه‌ها، میلاد برگزیدگان الهی نیز در این ماه‌ها قرار گرفته؛ بنابراین ماه رجب و شعبان برای برگزاری جشنواره امامت و مهدویت به‌صورت هوشمندانه انتخاب شده است.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: میلاد امام زمان چهار پیام دارد. نخست اینکه امام زمان داعیه بوده؛ یعنی دعوت‌کننده به خدا، دوم توجه به امام زمان ایجاد امید به آینده است یعنی باور داشته باشیم که این خورشید روزی طلوع خواهد کرد، سوم باید بدانیم که منتظر و مترصد هستیم و انتظار یعنی حرکت نه سکون و ایستایی و چهارم اینکه این انتظار به عمل ما بستگی دارد.

جعفری عنوان کرد: تاکنون سه دوره از جشنواره امامت و مهدویت به دست با کفایت استادان و کارکنان برگزار شده و در آستانه ورود به چهارمین دوره قرار داریم؛ بنابراین آنچه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در چهارمین دوره این جشنواره از ما انتظار دارد اولاً جامعه هدف این دوره از جشنواره با ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته و دوم شعار امسال زیارت جامعه کبیره باشد یعنی همه فعالیت‌های جشنواره حول محور و مفاهیم زیارت جامعه کبیره قرار گیرد.

وی تأکید کرد: امسال در کنار شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ها، کمیته‌های تخصصی با حضور علمای حوزه علمیه و استادان گروه معارف تشکیل شود تا مفاهیم زیارت جامعه کبیره را بازآفرینی کنند و به دست شعرا و گروه‌های سرود بسپارند. همچنین از شعرا بخواهیم درباره زیارت جامعه کبیره شعر تولید کرده تا این اشعار تبدیل به نجوای مردم بشود.

جشنواره امامت و مهدویت، شاه‌بیت فعالیت‌های هدفمند فرهنگی دانشگاه آزاد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه سه دوره از جشنواره امامت و مهدویت بر اساس سند تحول و توسعه دانشگاه آزاد با موفقیت پشت سر گذاشته شد،‌ گفت: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دو اتفاق را به‌عنوان شاه‌بیت فعالیت‌های هدفمند فرهنگی دانشگاه آزاد به‌خوبی تبیین کرده‌اند. جریان امامت و مهدویت و مسئله تقریب مذاهب.

احمد ناطق گلستان بیان کرد: جشنواره امامت و مهدویت همه ساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان در اتمسفر فضای فرهنگی در کل کشور توسط دانشگاه آزاد اجرا می‌شود که این کار ویژه و نو در کشور بوده و مورد تحسین داخل و خارج کشور قرار گرفته، پس معلوم می‌شود خلأ جدی در این حوزه داشتیم. در آسیب‌شناسی تربیتی تشیع، رویکرد شادی و سرور اهل‌بیت نگاهی بوده که دانشگاه آزاد در این زمینه داشته است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر تقریب مذاهب را داریم که یکی از حوزه‌های جدی در دانشگاه آزاد بوده که توسط قریب به ۳۰ دفتر تقریب مذاهب در کشور با نگاه تقریبی و وحدتی صورت می‌گیرد و به فرمایش دکتر طهرانچی این دو اتفاق در کنار هم جریان اسلام را به معنای واقعی نشان می‌دهند و یک اتفاق میمون و مبارک است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مطرح کرد: به جشنواره امامت و مهدویت به‌عنوان کار فرهنگی فاخر نگاه کنیم و به آن ملزم باشیم. برکتی که انجام این برنامه‌های فاخر فرهنگی به همراه دارد می‌تواند چشمه‌های ویژه‌ای را برای دانشگاه در زمینه‌های اقتصادی باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید