Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:08:19 GMT

بررسی میدانی خسارت بارندگی در شهرستان سمیرم

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۶۵۷۹

بررسی میدانی خسارت بارندگی در شهرستان سمیرم

مراد الیاس‌پور فرماندار شهرستان سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: بارندگی در شهرستان سمیرم به صورت پراکنده بوده و میانگین بارش تا این لحظه ۲۶ میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: شبانه روز گذشته چند مورد امدادرسانی به عشایر منطقه شهر حنا و شهر ونک توسط نیروهای امدادی هلال احمر، دهیاری، شهرداری و شوراها صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الیاس‌پور تصریح کرد: چند مورد آبگرفتگی در سطح شهر سمیرم بود که توسط شهرداری برطرف شد و در شهر حنا یک محله به خاطر بافت فرسوده منازل دچار تخریب و آبگرفتگی شد که در حال حاضر جا به جایی افراد به مناطق امن در حال انجام هست.

فرماندار سمیرم بیان کرد: در روستای پهلوشکن از منطقه پادنا یک خانه دچار آبگرفتگی شد که نیروهای هلال احمر جهت ایمن‌سازی مسیر سیلاب با بیل و لودر مستقر شده‌اند و به عشایر منطقه بیژن نیز جهت انتقال به مناطق امن رسیدگی شد.

وی با اشاره به بازدید ستاد بحران از مناطق خسارت دیده شهرستان عنوان کرد: یک واحد مسکونی در ضرغام‌آباد تخریب شده است.

 

مصطفی طایی رئیس جهاد کشاورزی سمیرم که به همراه امام جمعه در حال بازدید از  مناطق کشاورزی شهرستان بود، اظهار داشت: تاکنون در روستای پهلوشکن از توابع پادنا خانه‌های روستایی و دامداری‌ها، در روستای ضرغام‌آباد، مزرعه شیخ علی مزارع و باغات زینعلی در منطقه شهر ونک و حنا، به دامداری، انبار کاه، خرمن یونجه، زراعت خسارت وارد شده است.

 

ابوطالب جامه کهن شهردار شهر کمه نیز افزود: در پی جاری شدن سیل در رودخانه کمه و آبگرفتگی خانه‌ها با حضور سریع و به موقع نیروها مشکل برطرف شد و چند خانوار عشایر که دچار آبگرفتگی شده بودند به همراه دام به مناطق امن در شهر منتقل شدند.

احسان قادری رئیس اداره راه شهرستان سمیرم اظهار داشت: در پی بارندگی‌های اخیر دو مقطع گردنه ریزش کرده و جاده مسدود شده است.

 

وی افزود: با همکاری سپاه دو بیل به منطقه اعزام شده و دو لودر اداره راه در حال بازگشایی مسیر هستیم‌ و منتظر ورود چند بلدوزر دیگر هستیم تا بتوانیم در اسرع وقت مسیر  را بازگشایی کنیم.

قادری بیان کرد: حدود  یک ساعت پیش، چند مقطع طولی ۳۰ متر به ارتفاع ۲ تا سه متر کوه‌های بالا دست ریزش کرده و جاده را مسدود کرده که بسته به امکانات در دو سه روز آینده جاده باز می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ق/

منبع: فارس

کلیدواژه: بارندگی سیل شهرستان سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، بارش'باران و وقوع سیل در شرق استان کرمان بویژه شهرستان بم خسارت زیادی به مردم منطقه وارد کرده است جهاد گران بسیجی در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند .
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم‌گفت : بارش باران و سیل در شرق استان شهرستان بم باعث آب گرفتگی منازل و خسارت به مردم شده است و تعداد ۳۰ گروه جهادی با بیش از ۳۰۰نفر از بسیجیان ۳ روز  است که در حال امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده شهرستان بم هستند .
سرهنگ دهقانیان گفت سیل در بم به کشاورزان و منازل مسکونی قنوات باغات کشاورزی راهای روستایی خسارت زیادی وارد کرده است دستگاه‌های اجرایی در حال برآورد خسارت در منطقه هستند .

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بم گفت : گروه‌های جهادی در حال لایه روبی سیل از منازل و شستشوی لوازم مردم و تخلیه گل  آب از منازل هستند کار امداد رسانی بسیجیان کمک‌به مردم ادامه دارد .

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • وضعیت عجیب پارکینگ خودروهای لوکس در سیل بم!
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند