Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی شامگاه جمعه در نشست روحانیان و ائمه جماعات شهرستان ابرکوه با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام افزود : مکتب حیات بخش سالار شهیدان منشا پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی و باید در تکریم و تجلیل از نهضت حسینی علیه السلام و عاشورا که پیش نیاز قیام و نهضت مهدوی (عج) است، تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: مبلغان، روحانیان و هیات‌های عزاداری باید بگونه ای قیام و اهداف امام حسین علیه السلام را ترویج و تبلیغ کنندکه پیام رسان کربلا باشند و از انجام هرگونه حرکات خرافاتی جلوگیری کنند .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: باید درمراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام فلسفه نهضت ایشان را که مبین بصیرت آن حضرت بود، برای جوانان تبیین کنیم .

حسینی بابیان اینکه تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، تصریح کرد: امام حسین (ع) در حادثه عاشورا برای زنده ماندن دین اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی تصریح کرد: اجتماع هیات‌های مذهبی در هشتم محرم در ابرکوه به یک فرهنگ تبدیل شده که همه هیات‌های عزاداری یکدست و یکپارچه در مراسم روز هشتم محرم شرکت می‌کنند و به صورت زنده از رسانه ملی عزاداری مردم ابرکوه پخش می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه هم در این نشست با تبیین اهمیت آیین سوگواری سالار شهیدان علیه‌السلام  گفت: اهداف و رسالت عظیم سید الشهدا (ع) که پس از ۱۴۰۰سال هنوز زنده و پویا است برای مردم به ویژه قشر های جوان تبیین شود.

حجت الاسلام شیخ حسین فلاح زاده افزود: روحانیان مبلغان دینی ، هیات مذهبی و دستجات سینه زنی آن چیزی که سید الشهدا (ع) همه هستی شان را برای ترویج دین اسلام نا ب محمدی (ص) گذاشتند برای مردم تشریح کنند.

وی با بیان اینکه تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) باید از اهداف اصلی عزاداری ها باشد، خاطرنشان کرد: برپایی نماز اول وقت و ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد توجه عزاداران حسینی باشد.

رئیس تبلیغات  اسلامی ابرکوه با بیان اینکه هدف اصلی قیام امام حسین (ع) اصلاح جامعه اسلامی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود ، یاد آور شد: محرم فرصت گران بهایی برای انتقال معارف اهل بیت به‌ ویژه به نسل جوان است و باید با تکیه بر قرآن و عترت نسبت به تعمیق ایمان و عبودیت آحاد مردم تلاش کرد.

فرماندار ابرکوه هم در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط جوی و جاری شدن سیل گفت: روحانیان و ائمه جمعه و جماعت مردم نسبت رعایت ایمنی تردد بر اثر جاری شدن سیل آگاه سازند.

محمد هادی زارع زاده افزود: با توجه به جاری شدن سیلاب در سطح شهر وبرخی روستا ها مردم از تردد غیر ضرور در سطح شهر خوداری کنند.

فرماندار و جانشین شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران آن حضرت ، افزود: شور و شعور حسینی علیه السلام نماد آیین های عزاداری است .

وی تصریح کرد: آیین زنجیرزنی این شهرستان که همراه با طبل ، شیپور و سنج به صورتی منسجم و  بی نظیر هر سال در هشتم محرم  با حضور جمع کثیری از هیات‌های زنجیرزنی این شهرستان برگزار می شود.

شهرستان ابرکوه ۷۳ هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده دارد که یکی از هیات‌ها ویژه بانوان است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ماه محرم ابرکوه هیأت عزاداری مراسم عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم ابرکوه هیأت عزاداری ماه محرم ابرکوه هیأت عزاداری مراسم عزاداری علیه السلام امام حسین هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) مراسم عزاداری در میدان شهرری برگزار می شود.

براساس این گزارش، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع)عصر امروز و از ساعت ۱۶ با حضور مداحان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود