Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره، تأیید کرد که ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر فعالیت نظامی احتمالی چین علیه تایوان ندیده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آمریکا؛کربی به خبرنگاران گفت: ما هیچ نشانه فیزیکی یا ملموسی مبنی بر نامطلوب بودن در رابطه با تایوان ندیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پلوسی سفرش به تایوان را تایید نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش از این، چین به واشینگتن هشدار داده بود که اگر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر کند، با تشدید تنش ها بین دو کشور، عواقب آن را متحمل خواهد شد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اگر ایالات متحده به سفر به تایوان ادامه دهد، طرف آمریکایی تمام عواقب آن را متحمل خواهد شد.» وی افزود: ما قاطعانه با سفر پلوسی به تایوان مخالفیم.

تایوان که از یک سیستم دموکراتیک برخوردار است، در معرض تهدید دائمی تهاجم چین قرار دارد زیرا جزیره خودگردان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و در صورت لزوم آن را با زور ضمیمه خواهد کرد.

سفر پلوسی به تایوان نگرانی‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را برانگیخت و نگران آن بود که این سفر به عنوان عبور از خطوط قرمز چین تلقی شود.

بایدن هفته گذشته علناً نگرانی های خود را ابراز کرد و گفت: «ارتش آمریکا با سفر پلوسی که به حزب دموکرات تعلق دارد و دومین فردی است که پس از معاون رئیس جمهور در غیاب او، ریاست جمهوری را بر عهده می گیرد، مخالف است.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • توافق میان حماس و اسرائیل قریب‌الوقوع است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه