Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده آمریکا در حالیکه خود همواره در امور سایر کشورها همواره مداخله می کند، تحریم های جدیدی را علیه دو فرد و چهار نهاد روسیه به بهانه فعالیت های مخرب سایبری و مداخله در انتخابات کشورهای خارجی اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد این تحریم‌ها تحت یک فرمان اجرایی در ارتباط با مداخله در انتخابات کشورهای خارجی و فعالیت‌های مخرب سایبری صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا،  الکساندر ویکتورویچ یونوف و ناتالیا والریونا بورلینوا دو شهروند روسیه هستند که تحت تحریم های این وزارتخانه قرار گرفته اند.

الکساندر ویکتورویچ یونوف بنیانگذار جنبش ضد جهانی شدن و رئیس و مالک شرکت یونوف ترانس کانتیننتال است. وی همچنین وب گاه "مقابله با امپریالیسم" را  اداره می کند.

ناتالیا والریونا بورلینوا نیز بنیانگذار و رئیس مرکز حمایت و توسعه از طرح عمومی دیپلماسی خلاقانه است.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد: اقدامات امروز عزم دولت آمریکا  برای حفاظت از انتخابات آزاد و منصفانه و همچنین محافظت از  سایر نهادها و فرآیندهای دموکراتیک را نشان می دهد.

این نهاد آمریکایی ادامه داد: این اقدام جدا از طیف وسیعی از اقدامات تاثیرگذار است که آمریکا و متحدان و شرکای آن به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین، بر این کشور تحمیل کرده اند. این جنگ  نمونه بارز دیگری از بی توجهی کرملین به حاکمیت و استقلال  کشورهای دیگر است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی مدعی شد: انتخابات آزاد و منصفانه اساس دموکراسی آمریکایی را تشکیل می دهد که باید از نفوذ خارجی محافظت شود.

وی ادعا کرد: کرملین بارها به دنبال تهدید و تضعیف فرآیندها و نهادهای دموکراتیک ما بوده است. ایالات متحده به اقدام گسترده  برای مقابله با این تلاش ها و محافظت از دموکراسی خود  در برابر مداخله روسیه ادامه خواهد داد.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه خزانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد