Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@19:41:41 GMT

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۷۲۳۵

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست

در این ماه فضای رشد برای ورشکسته‌های روحی و معنوی نیز فراهم است. بخشی از اوقاتِ معنویِ طولِ سال برای سرمایه‌داران است، سحرِ هر شب برای کسانی است که امام زمان(عج) اذن می‌دهد تا بیدار شوند و با خداوند متعال سخن بگویند و مناجات کنند و نماز شب بخوانند و اشک بریزند، بالاخره یک کلاس و یک سرمایه‌ای دارند، برخی اگر هر شب نتوانند این کار را بکنند شب‌های جمعه سحری دارند و اشک چشمی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌بعضی‌ها این قدر سرمایه ندارند ولی ۳۰شب ماه مبارک رمضان مناجات ابوحمزه می‌خوانند و اهل عبادت و توسل و تهجد هستند.
کسانی هستند که از اول ذی‌القعده تا دهم ذی‌الحجه چلّه می‌گیرند، رشد هم می‌کنند. اینکه انسان در حالت عادی، در این روزگار غفلت‌زده، سحر بلند شود و عبادت کند، این کار کارِ هر کسی نیست. در سال یک موسمی هست که ورشکسته‌ها هم امید دارند که بلند شوند، بیچاره‌ها هم امید دارند که پرواز کنند… یا رحمه الله الواسعه ویا باب نجاه الاُمَّه…
لذا می‌بینید که بازارِ محرم داغ‌تر است، برای اینکه کسانی که مانند من هیچ چیزی ندارند محرم را با یک امیدی می‌آیند و در مجالس سیدالشهدا(ع) خودشان را به امام زمان(عج) نشان می‌دهند.
نکته دیگر این است که این انتخابی که ما انجام می‌دهیم که به فلان جلسه برویم یا به جلسه دیگر، درست است که گاهی می‌خواهیم استفاده ببریم، اما گاهی اوقات یک حجابی برای ماست. اگر پدر یا مادر یا یکی از اقوامِ دوستانِ ما از دنیا برود، دیگر ما اصلاً کاری به این موضوع نداریم که سخنران و روضه‌خوان و قاری مجلس ختم چه کسی است، می‌رویم که به آن شخص تسلیت بگوییم، غرض «عرض تسلیت» است. 
ماه محرم آغازِ عزا بر حضرت سیدالشهدا(ع) نیست، ماه صفر هم پایانِ عزا بر حضرت سیدالشهدا(ع) نیست، هزار و ۴۰۰سال است که حضرت زهرا(س) عزادار هستند، ولی از ویژگی‌های مادر این است که اگر نعمتی باشد، دوست دارد که بقیه را سهیم کند. به همین جهت به ما لطف می‌کند و اجازه می‌دهد در عزای فرزند او قدری سهیم باشیم.  یک حدیث در منابع مهم ما مانند «کامل الزیارات» آمده است که امام صادق(ع) به زراره فرمودند: هر قطره اشکی که از چشم شما جاری می‌شود «وَصَلَ فَاطِمَهَ عَلَیْهَا اَلسَّلاَمُ» خبرِ آن به حضرت زهرا(س) می‌رسد «وَ أَسْعَدَهَا عَلَیْهِ»… و با این اشک چشم آن بانو را یاری می‌کند. اگر هدف ما یاری صدیقه طاهره و عرض ارادت و تسلیت به او باشد دیگر نباید فلان منبری یا فلان مداح اولویت ما باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام حامد کاشانی ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش، سومین دوره آموزشی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» با حضور ۲۰۰ مدرس و مشاور خانواده از پنج استان همدان، تهران، گیلان، البرز و گلستان در مشهد برپا شده است.   این دوره سه روزه آموزشی از  سوم اردیبهشت ماه در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در راستای طرح ملی «زندگی و بالندگی» در حال برگزاری است.   در این دوره آموزشی در قالب چندین کارگاه آموزشی با حضور ۱۰ مدرس برجسته در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی، به مباحثی همچون مدیریت زبان‌های همزمان، موریانه‌های ارتباط، برادران دروغین، مهارت مدیریت کلاس، مدیریت انگاره‌ها  پرداخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • فیلم| ماجرای نامه امیرعلی نبویان به رائفی‌پور چه بود؟/نبویان: به رائفی‌پور ارادت دارم
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی