Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد که دولت آمریکا در حال بررسی امکان تعیین روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم (SST) و همچنین انجام اقدامات دیگری برای اعمال هزینه‌های اضافی به این کشور است.

ژان پیر روز جمعه در جریان یک نشست خبری گفت: «ما در حال بررسی تعیین روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم به همراه طیف وسیعی از پیشنهادات دیگر برای تحمیل هزینه‌های بیشتر به مسکو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد که دولت ایالات متحده قبلاً اقداماتی را علیه روسیه اعمال کرده است که عواقب آن برابر با عواقب تعیین روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم است.

یک هفته پیش نیز «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی به «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور به او گفته بود: روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کنید، در غیر این صورت کنگره این کار را خواهد کرد.

این هشدار که در اوایل این هفته در تماسی بین این دو صورت گرفت، توسط دو منبع آگاه فاش شده، اگرچه سخنگویان وزارت امور خارجه و دفتر پلوسی از اظهار نظر در این ارتباط خودداری کردند.

در حال حاضر کنگره آمریکا این اختیار را به وزیر امور خارجه داده است که روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم معرفی کند. با این حال، برخی در کنگره می‌گویند که قانون‌گذاران می‌توانند قانونی را برای معرفی روسیه به عنوان «دولت حامی تروریسم» بدون تصمیم وزارت خارجه تصویب کنند و بدین ترتیب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به تنهایی تحت فشار قرار دهند.

کد خبر 5550729

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت خارجه کنگره آمریکا دولت ایالات متحده مجلس نمایندگان آمریکا ولادیمیر پوتین روسیه وزارت امور خارجه کاخ سفید دولت آمریکا تروریسم ایالات متحده امریکا آنتونی بلینکن نانسی پلوسی مسکو امور خارجه روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق اوکراین جنگ اوکراین فلسطین ترکیه سوریه ایران اتحادیه اروپا جو بایدن کرانه باختری عربستان سعودی روسیه به عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس در مورد ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا و نوع برخورد مقامات این کشور به این اعتراضات گفت: «اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید؛ واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

وی گفت: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

کد خبر: 1229332 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم