Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@12:13:46 GMT

نحوه فرمت کردن هارد اکسترنال در مک بوک

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۷۳۱۵

نحوه فرمت کردن هارد اکسترنال در مک بوک

به نقل از androidauthority، هاردهای اکسترنال ابزارهای بسیار مفیدی هستند زیرا می‌توانید از آن‌ها برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های مهم یا حتی نصب برنامه‌ها برای استفاده قابل حمل بر روی آن‌ها استفاده کنید. افراد همیشه به دلایل مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین شما باید یاد بگیرید که در صورت نیاز، چگونه یکی را قالب بندی و پارتیشن بندی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا نحوه فرمت کردن هارد اکسترنال در مک آورده شده است و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک هارد دیسک را پارتیشن بندی کنید.

 

 

ساده‌ترین روش برای فرمت کردن هارد اکسترنال در macOS استفاده از Disk Utility داخلی است. برخی از برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند این کار را انجام دهند، اما این ساده‌ترین روش رایگان است و شما از قبل آن را در مک خود دارید.

هارد دیسکی را که می‌خواهید فرمت کنید وصل کنید.
Finder را باز کنید و Disk Utility را در کادر جستجو تایپ کنید. دوبار کلیک کنید تا باز شود.
در برنامه Disk Utility، روی نام هارد دیسک خود در حاشیه سمت چپ کلیک کنید.
در بالای پنجره، روی دکمه Erase کلیک کنید.
درایو خود را نامگذاری کرده و سپس روی کادر Format ضربه بزنید.
اگر فقط از هارد دیسک با ماشین‌های macOS استفاده می‌کنید، از APFS استفاده کنید. اگر قصد دارید از درایو با سایر سیستم عامل‌ها استفاده کنید، از ExFat استفاده کنید. تنها در صورتی از macOS Extended استفاده کنید که نیاز به سازگاری با سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر دارید.
هنگامی که فرمت انتخاب و درایو شما نامگذاری شد، روی دکمه Erase ضربه بزنید.

 هنگامی که پردازش سیستم تمام شد، یک هارد دیسک خالی خواهید داشت، مثل زمانی که برای اولین بار آن را از جعبه خارج کرده اید.

اگر قصد دارید از هارد اکسترنال خود برای بوت کردن ویندوز استفاده کنید، اپل اکیدا توصیه می‌کند از Boot Camp برای پارتیشن بندی درایو به جای ویژگی Disk Utility استفاده کنید.

درایوی را که می‌خواهید پارتیشن بندی کنید، وصل کنید. مطمئن شوید که به APFS فرمت شده است. شما می‌توانید از فرمت‌های دیگر استفاده کنید، اما کمی بد می‌شود.
Finder را باز کرده و Disk Utility را در نوار جستجو تایپ کنید. وقتی Disk Utility ظاهر شد دوبار کلیک کنید.
هارد اکسترنال خود را در حاشیه سمت چپ انتخاب کنید.
در بالای صفحه، روی دکمه Partition کلیک کنید.
در صفحه بعدی، روی کادر Format کلیک کنید و آن را به APFS تغییر دهید.
سپس روی دکمه + (plus) در زیر گرافیک پای کلیک کنید تا یک پارتیشن جدید ایجاد کنید.
در پنجره پاپ آپ، ابزار از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید یک پارتیشن کامل ایجاد کنید یا فقط یک حجم اضافی. روی گزینه Add Partition کلیک کنید.
پارتیشن جدید خود را نامگذاری کرده و سپس قالب را انتخاب کنید. استفاده از APFS به شدت توصیه می‌شود. گاهی اوقات استفاده از فرمت‌های دیگر باعث خرابی هارد دیسک شما می‌شود.
با استفاده از نوار لغزنده روی گرافیک پای، اندازه را تغییر دهید تا پارتیشن شما به اندازه دلخواه شما باشد. دکمه لغزنده درست بالای دکمه‌های +/- قرار دارد. Disk Utility به طور پیش فرض فضا را به نصف تقسیم می‌کند.
پس از اتمام، Apply را بزنید. یک پاپ آپ باید ظاهر شود. برای ادامه کافیست روی Partition کلیک کنید.

توجه داشته باشید پارتیشن بندی درایو نیز درایو را دوباره فرمت می‌کند. قبل از پارتیشن بندی، مطمئن شوید که از داده‌های مهم پشتیبان تهیه کرده یا حذف کرده‌اید.

برای حذف پارتیشن‌ها، به صفحه پارتیشن برگردید، پارتیشنی را که می‌خواهید حذف شود انتخاب کنید و دکمه - (منها) را فشار دهید. وقتی کارتان تمام شد، اعمال را بزنید. با این کار درایو شما بدون پارتیشن دوباره فرمت می‌شود. پس از اتمام کار، چندین پارتیشن خواهید داشت که می‌توانید با آن‌ها کار کنید.

 

بیشتر بخوانید 

اپل در گروه‌های استاندارد متاورس حضور ندارد

ساده‌ترین راه برای مقایسه این است که نشان دهید چگونه کار می‌کند. وقتی یک هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی را به نصف تقسیم می‌کنید، با دو پارتیشن ۲۵۰ گیگابایتی کار می‌کنید. هر پارتیشن مستقل است و نمی‌تواند از فضای پارتیشن دیگر استفاده کند.

وقتی جلد دوم را ایجاد می‌کنید، هر دو جلد به کل فضای ۵۰۰ گیگابایتی دسترسی دارند، اما همچنان روی دسکتاپ شما به عنوان دو چیز متفاوت نشان داده می‌شوند. پارتیشن‌ها برای پشتیبان گیری از Time Machine و بوت شدن از یک سیستم عامل خوب هستند. حجم برای ذخیره سازی داده‌ها بهتر است. در اینجا نحوه افزودن حجم به هارد اکسترنال خود آورده شده است. توصیه می‌کنیم به جای پارتیشن‌ها از ولوم‌ها استفاده کنید، زیرا خراب کردن آن دشوارتر و اگر این کار را انجام دهید تعمیر آن آسان‌تر است.
هارد اکسترنال خود را به کامپیوتر وصل کنید. مطمئن شوید که به APFS فرمت شده است.
Disk Utility را از طریق Finder باز کنید. در صورت مشکل به بخش‌های دیگر مراجعه کنید.
پس از باز شدن، روی هارد اکسترنال خود در حاشیه سمت چپ کلیک کنید.
در بالای پنجره، روی دکمه Partition کلیک کنید.
روی دکمه + (plus) در زیر گرافیک پای کلیک کنید.

یک پاپ آپ ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید یک حجم یا یک پارتیشن ایجاد کنید، روی دکمه Add Volume کلیک کنید.
یک پاپ آپ دیگر ظاهر می‌شود. برای جلد جدید خود یک نام انتخاب کنید و قالب را به عنوان APFS بگذارید. روی گزینه افزودن کلیک کنید. 
این فرآیند فقط باید چند ثانیه طول بکشد.
برای حذف یک ولوم؛ ولوم مورد نظر برای حذف را در Disk Utility انتخاب کنید. در بالای پنجره، روی دکمه – (منها) جایی که روی آن Volume نوشته شده است کلیک کنید. دکمه Delete را انتخاب کنید، Disk Utility صدا را از بین می‌برد. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که داده‌های مهم را از ولوم خارج کرده‌اید.

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هارد اکسترنال Partition کلیک کنید مطمئن شوید پارتیشن بندی استفاده کنید کلیک کنید انتخاب کنید هارد دیسک روی دکمه پاپ آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه خرید کشنده فاو در بورس

برخی تصور می‌کند خرید کشنده در بورس کالا، کاری پیچیده و سخت است اما واقعیت این است که مراحل خرید خودرو در بورس کالا بسیار راحت‌تر از ساعت‌ها چانه‌زنی با دلال‌های خودور است. حال اگر برای خرید کشنده فاو J6-460 در بورس کالا ابهام دارید، کافیست:

پنج دقیقه یک ویدئو آموزشی که در سایت رسمی بورس کالا در بخش «خودرو» بارگذاری شده را تماشا کنید و صفر تا صد خرید خودرو بورس کالا را یاد بگیرد:

سری به سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir بزنید. از منوی بالای صفحه به قسمت «خودرو » بروید؛ پایین صفحه مراحل خرید خودرو توضیح داده شده و اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، روی قسمت «بیشتر» بزنید تا ویدئو آموزشی پخش شود.

می‌توانید از عاملیت‌های تجاری گروه بهمن بخواهید در این کار شما را راهنمایی کنند.

عاملیت‌های تجاری گروه بهمن در سراسر کشور، آمادگی دارند شما را در این خصوص راهنمایی کنند؛ بنابراین با مراجعه یا تماس با عاملیت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارند.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خودشان ارائه می‌دهند؛ با کارگزاری بورسی خودتان تماس بگیرید.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

ضمن اینکه:

در روز معامله بورس کالا نیازی نیست، تمام مبلغ کشنده فاو در حساب شما باشد. در این نوبت حداقل ده درصد مبلغ پایه خودرو در حساب شما باشد، می‌توانید در قیمت‌گذاری شرکت کنید که در این طرح فروش حدود 478 میلیون تومان می‌شود. معامله در بورس کالا در شرایط فعلی بازار، به صرفه است و نیازی نیست پولی که با زحمت بدست آوردید را به دلال‌ها بدهید. در بورس کالا شما خودتان تعیین کننده قیمت هستید اما وقتی محصول در اختیار دلال باشد، شما باید مطیع و تابع باشید. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899441

دیگر خبرها

  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد