Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:34:09 GMT

رشد ۱۹ درصدی صادرات فرش دستباف ایران

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۷۳۶۱

رشد ۱۹ درصدی صادرات فرش دستباف ایران

فرح‌ناز رافع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که هفته‌ی فرهنگی فرش دستباف در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود، اظهار داشت: فرش هریس در سطح کشور و همچنین جهان شناخته شده است و فرش اهر هم ارزش و جایگاه کمتر از هریس ندارد به‌طوری‌که بافت فرش‌های نفیس به دست جوانان توانمند اهر زبان‌زد خاص و عام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: جوانان اهری و هریسی در بافت، تولید مواد اولیه و بازاریابی و فروش فرش دستباف و نفیس توانمندی خاصی دارند و این نشان می‌دهد که هنر صنعت فرش در بین جوانان حفظ شده و به آیندگان تحویل می‌شود.

وی، عدم جانشین‌پروری در هنر صنعت فرش را از مشکلات حوزه فرش آذربایجان‌شرقی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه جوانان اهر و هریس در حوزه فرش فعالیت خوبی دارند و بر اساس آن‌چه که ما مشاهده کردیم هنر صنعت فرش در اهر با کمی توجه به اوج می‌رسد.

رافع از پرداخت تسهیلات به قالی‌بافان و تولیدکنندگان فرش دستباف در شهرستان‌های اهر و هریس خبر داد و یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه رنگرزی طبیعی، بازاریابی، خلاقیت و نوآوری، کسب و کارهای نوین در حوزه فرش دستباف در دستور کار مرکز ملی فرش ایران است و همچنین این ظرفیت آموزشی در توسعه صنعت فرش آذربایجان‌شرقی به‌خصوص اهر و هریس به‌کار گرفته خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با انتقاد از عدم تأمین بودجه برای تحت پوشش قرار دادن قالی‌بافان در کشور گفت: با حمایت‌های دولت و مجلس، اتفاقات خوبی در حوزه فرش دستباف می‌افتد، به عبارتی دولت سیزدهم به حوزه فرش دستباف از لحاظ پرداخت تسهیلات و برپایی نمایشگاه توجه ویژه‌ای دارد. امیدواریم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ با حمایت دولت و مجلس میزان بودجه برای تحت پوشش قرار دادن قالی‌بافان در کشور افزایش یافته و دارای ردیف بودجه مشخص باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که میزان صادرات فرش دستباف ایران چگونه است؟ خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری میزان صادرات فرش دستباف ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹ درصدی داشته است.

کد خبر 5550739

منبع: مهر

کلیدواژه: فرش فرش دستبافت تبریز سیلاب بوشهر محرم 1401 وقوع سیلاب ویروس کرونا مدیریت بحران ماه محرم بارش باران کرمانشاه سیل کرمان خطبه های نماز جمعه همدان سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا فرش دستباف حوزه فرش صنعت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صدر هیئتی برای حضور در هشتادمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به تایلند، مقر این سازمان بین المللی، سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منظور در این سفر ضمن ملاقات با خانم آلیس جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ، بر توسعه همکاری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تجارت، حمل و نقل و ارتباطات با این دبیرخانه تاکید کرد.

جابانا نیز از پیشنهاد ایران برای تقویت همکاری ها با دبیرخانه اسکاپ استقبال کرد و مقرر شد تا مذاکرات تخصصی و کارشناسی در ارتباط با موضوعات یادشده از سوی دو طرف آغاز شود.

منظور در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری های دیجیتال برای دستیابی به توسعه پرداخت.

او در سخنرانی خود، ضمن ارائه آماری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیجیتال بر اهمیت توسعه این حوزه در کشور وفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. توسعه سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، انتقال تجربه و دانش میان کشورهای عضو، توجه به حقوق خانواده و کودکان در فضای مجازی و تقویت همکاری با کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی بود.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند که در زمان استقبال و بدرقه از منظور در فرودگاه بانکوک حضور داشت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با تایلند تاکید کرد.

منظور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اقدام قاطع جهانی برای توقف حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و امدادرسانی فوری به ساکنین غزه شد.

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند ضمن قدردانی از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسرای تایلندی در غزه، بر عزم جدی دولت جدید تایلند برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.   

از دیگر برنامه های منظور و همراهان، حضور در سفارت ایران در بانکوک و دیدار با سفیر و کارکنان نمایندگی بود. در این نشست صمیمانه، طرفین در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل کنسولی و ایرانیان مقیم تایلند، شرایط کاری سفارت و رابطه سیاسی و اقتصادی با تایلند، میانمار و لائوس که سفارت ایران در بانکوک، اکردیته دو کشور دیگر نیز هست، بحث و تبادل نظر کردند.

منظور تاکید کرد که در راستای اجرایی شدن شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری یعنی «افزایش تولید با مشارکت مردم» از ظرفیت ایرانیان مقیم تایلند برای کمک به توسعه کشور حداکثر بهره برداری به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود