Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@08:07:20 GMT

تکذیب شایعه شکسته شدن سد زاینده‌رود در پی سیل

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۷۷۳۴

تکذیب شایعه شکسته شدن سد زاینده‌رود در پی سیل

آفتاب‌‌نیوز :

در پی بارندگی و وقوع سیلاب در مناطق غربی استان، مطلبی در فضای مجازی مبنی بر شکستگی و فروریختن سد زاینده رود و گل آلود شدن آب شرب و احتمال قطع آب در اصفهان منتشر شده است.‌

در همین ارتباط حسن ساسانی با رد شایعه شکستن و فرو ریختن سد زاینده‌رود در پی سیلاب‌های شبانه روز گذشته در غرب استان، اظهار داشت: باید توجه داشت که به لحاظ فنی چنین مسئله‌ای ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ذخیره سد زاینده رود تا عصر روز جمعه هفتم مرداد به ۲۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: دعا می‌کنیم که با بارش‌های بیشتر حجم بیشتری از سد آبگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: ورود گل و لای به رودخانه در پی بارش‌های سیلابی این فصل امری عادی است.

احتمال بالارفتن کدورت آب در پی ورود سیلاب به رودخانه

همچنین مجید حبیبیان مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت که با توجه به بارش‌های شدید در بالادست سد چم آسمان، احتمال افزایش کدورت آب رودخانه وجود دارد.

وی اطمینان خاطر داد: در حال حاضر کیفیت آب شرب مشکلی ندارد اما به محض اینکه کدورت آب به تصفیه خانه باباشیخ علی برسد به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سد زاینده رود سیل اصفهان سد زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای ایلام آمده است: بتوجه به پیش بینی های موسسه تحقیقات آب کشور، هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و بررسی های دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای ایلام مبنی بر فعالیت توده بارشی از عصر روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ لغایت روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به دلیل سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و امکان سرریز سدهای ایلام و دویرج دهلران، از کلیه هم استانی های عزیز خواهشمندیم به جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارت از نزدیک شدن، استقرار و اسکان در پایین دست سدها، حریم و بستر روخانه ها و دهانه پل ها خودداری کنند.

کد خبر 6092700

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • تکذیب یک شایعه عجیب درباره نام استقلال
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد