Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان ها: موی سرشان سپیده شده و گام‌هایشان دیگر به استواری قدم‌های دوران جوانی نیست، اما قلبشان به عشق ارباب همچنان زنده و جوان است. مقصود پیر غلامان و خادمان سیدالشهدا (ع) است که روزهای جوانی را در هیئت‌ها و مجالس اهل بیت (ع) گذرانده اند.

روزهای محرم فرصتی است که پای صحبت‌های این پیر غلامان خراسان‌جنوبی بنشینیم تا هم تجلیلی از مقام آنان کرده باشیم و هم از گوهر سخنشان درس بیاموزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان‌هایی که چهره‌هایشان گویای این بیت شعر بود که «دارم با یا حسین یا حسین پیر می‌شوم خوشحالم از این جوانی از دست رفته‌ام»

این پیر غلامان در سال جاری به همت بنیاد دعبل خزاعی در خراسان‌جنوبی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته‌اند.

۲۰ سالگی وارد هیئت‌های مذهبی شدم

محمدعلی بوشادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از ۲۰ سالگی در فعالیت‌های هیئت حضور داشته است، گفت: در ابتدا در هیئت صاحب الزمانی (عج) خادمی اهل بیت (ع) را داشتم.

وی افزود: ولی از سال ۵۵ فعالیتم را در مسجد امام حسین (ع) شروع کردم که تا به امروز ادامه دارد.

بوشادی با تأکید بر اینکه همه خاطرات از خادمی برای امام حسین (ع) شیرین است، بیان‌کرد: به نظر من برای جذب جوانان به هیئت باید به آنان اختیارات داد تا علاقمند به حضور در محافل مذهبی شوند.

پیر غلام امام حسین (ع) در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: خود من چند سالی است که به واسطه بیماری کمتر در بخش مدیریت هیئت حضور دارم و بیشتر جوان‌ترها امور مربوطه را پیگیری می‌کنند.

نقش معنوی حضور در مجالس سیدالشهدا (ع) در اصلاح معنوی

بوشادی افزود: گاه جوانانی حتی برای اقامه نماز به مسجد نمی‌آمدند ولی وقتی که به آنان مسئولیت دادیم هم کمک کار هیئت و مسجد شدند و هم از نظر تربیتی و معنوی اصلاح شدند.

وی گفت: خیلی‌ها که در ظاهر وجهه خوبی در اجتماع ندارند وقتی وارد هئیت می‌شوند رویه خود را اصلاح می‌کنند.

سیدرضا تقوی‌نیا از دیگر پیر غلامان خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با مهر بیان‌کرد: از حدود ۳۰ سالگی وارد فعالیت‌های مذهبی و هیئت شدم.

۴۰ سال فعالیت مستمر در هیئت

وی با اشاره به اینکه نزدیک ۴۰ سال است که حضور مستمر در هیئت‌های مذهبی دارد، گفت: من خود را خادم حضرت ابوالفضل (ع) می دانم و فعالیتم بیشتر در هیئت ابوالفضلی شهرستان بیرجند بوده است.

تقوی نیا اظهار کرد: هیئت ما به طور مستمر چهار جلسه دعا در شب‌های جمعه، صبح جمعه و دوشنبه‌ها دارد که حضور من نیز از فعالیت در همین جلسات دعا هیئت ابوالفضلی شروع شد.

وی بیان‌کرد: در هیئت هیچ وقت برای من و دوستان مهم نبود که چه کاری انجام بدهیم بلکه هر کاری بر روی زمین مانده بود را با میل و رغبت در حد توان انجام می‌دادیم و الان نیز همین گونه است.

برکت زندگی ام در نوکری برای اهل بیت (ع) است

خادم سید الشهدا (ع) گفت: حدود چهار سال قبل بیماری شدیدی گرفتم که اگر شفاعت اهل بیت (ع) شامل حال من نمی‌شود هنوز درگیر این بیماری می‌بودم.

تقوی‌نیا اظهار کرد: خوشبختانه فرزندانم نیز وارد در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی شده‌اند و مداح در مسجد باقرالعلوم و هیئت ابوالفضلی هستند.

وی یادآور شد: بی شک برکت خانواده‌ام را از نوکری برای اهل بیت (ع) می‌دانم.

۶۰ سال خادمی اهل بیت (ع)

محمد حسین وحیدی‌راد که عمری در هیئت حسینی و حسینه پایین شهر بیرجند نوکری و خدمت برای محافل و مجالش سیدالشهدا (ع) را کرد است، در گفت و گو با مهر اظهارکرد: این حسینیه قدیمی بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال فعالیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه از همان روزهای جوانی وارد در فعالیت‌های هیئت و مسجد و حسینیه شده است، بیان کرد: حدود ۶۰ سال است که افتخار نوکری و خدمت برای اباعبدالله (ع) را دارم.

وحیدی را گفت: البته اخیراً کهن‌سالی و بیماری مانند ماهی که او را از آب گرفته باشند اندکی فعالیت‌های ما را در هیئت و حسینیه کمتر کرده است.

پیرغلام سیدالشهدا (ع) اظهارکرد: در تمام سال‌های عمرم چه محرم‌های تابستان و زمستان و چه قبل و بعد از انقلاب مردم جنوب خراسان و خراسان جنوبی در مراسم مذهبی با شکوه حضور پیدا کرده‌اند.

گره گشای از امور مردم باشیم

وی با تأکید بر اینکه فعالان در مسجد و حسینیه و هیئت باید گره گشای از امور مردم باشند، بیان کرد: اگر ما گره از امور جوانان باز کرده و تشویقشان کنیم بی شک آن‌ها نیز به سمت فعالیت‌های مذهبی کشیده می‌شوند.

این پیرغلام سید الشهدا (ع) که پدر شهید هادی وحیدی راد است گفت: هر وقت به یاد فرزند شهیدم می افتم بدنم به لرز می‌آید و چشمانم خیس می‌شود.

وی یادآور شد: وقتی خبر شهادت فرزندم را شنیدم به هیچ وجه گریه نکرده و فقط دو رکعت نماز به جا آوردم.

آری این موهای سپید و قامت‌های خمیده درس‌ها برایمان دارند. درس‌هایی از عشق و محبت به سیدالشهدا و برکاتی که نام حسین (ع) به زندگی‌ها می‌دهد.

امید است ما نیز دلمان را با نام سالار شهدا صیقل بدهیم و در محرم‌های پیش رو از حضور در محافل و مجالس اهل بیت (ع) غافل نشویم.

کد خبر 5547543

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ اهل بیت هیئت مذهبی بیرجند محرم 1401 سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا مدیریت بحران ماه محرم بارش باران کرمانشاه سیل کرمان خطبه های نماز جمعه همدان سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا خراسان جنوبی پیر غلامان هیئت ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز

حسین طاهری در گفتگو با تسنیم، از ثبت هفتم اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به پاس بزرگداشت مالکیت فکری مردم اصفهان بر تولید گز و چند قرن تلاش مردم این دیار برای حفظ این محصول سنتی، روز هفتم اردیبهشت ماه به نام روز جهانی گز اصفهان نام‌گذاری شد.

به گزارش «زی‌سان»، وی افزود: همچنین در دو سال گذشته با تلاش پیشکسوتان صنعت گز و همراهی دکتر طغیانی موفق شدیم که گز، سوهان عسلی، لوز و شیرینی کرکی را در فهرست عناصر ناملموس ملی به نام اصفهان ثبت کنیم.

رئیس جمع گز و شیرینی‌های سنتی اصفهان تصریح کرد: پیش از این پولک و نبات هم به نام اصفهان ثبت شده بود و می‌توان گفت که اصفهان تنوع بی‌نظیری از انواع شیرینی‌های سنتی دارد و در این راستا تلاش کردیم تا محصولات سنتی را به عنوان عناصر هویتی شهر اصفهان به ثبت برسانیم و در قدم بعدی به دنبال توسعه این محصولات هویتی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی قدمت گز پرداخته و گفت: گز مهم‌ترین شیرینی سنتی اصفهان است که قدمت آن به دوران صفویه بر می‌گردد و در طول ۵۰۰ سال گذشته توسط مردم اصفهان حفظ و توسعه پیدا کرده است. همچنین مدارک و مستندات بسیاری از جمله سفرنامه پولاک اتریشی و مورخان ایرانی دال بر مالکیت فکری و معنوی مردم اصفهان بر این محصول است.

طاهری اصفهان را بزرگترین تولید کننده گز در جهان دانست و گفت: در بسیاری از کشور‌های جهان نام گز با اصفهان عجین شده و گز اصفهان شهرت جهانی دارد.

طاهری افزود: در سالیان اخیر شاهد رشد چشم‌گیری در شکل‌گیری واحد‌های تولید گز در اصفهان بوده‌ایم و امیدواریم که این هنر- صنعت به رشد و پویایی خود ادامه دهد.

 

tags # اصفهان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • گلزنی یک جوان دیگر در ترکیب هوادار
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم