Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:25:01 GMT

پرچم گنبد حرم امام حسین (ع) با حضور ایرانیان تعویض شد+عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۷۸۸۹

پرچم گنبد حرم امام حسین (ع) با حضور ایرانیان تعویض شد+عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پرچم‌گنبد حرم امام حسین علیه‌السلام هر ساله هم‌زمان با شب اول ماه محرم تعویض می‌شود.

‌‌اما امسال پس از سال‌ها، این مراسم متفاوت از ۲ سال ‌گذشته برگزار شد و در حالی که هزاران عاشق حسینی از شهرها و کشورهای مختلف به کربلا مشرف شده بودند، پرچم سرخ رنگ انتقام گنبد حرم سیدالشهدا علیه‌السلام با پرچم سیاه عزای محرم تعویض شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران زائر از نقاط دور و نزدیک پس از نماز مغرب در بین‌الحرمین حاضر شده و منتظر مراسم تعویض پرچم بودند. برخی نیز با توجه به ازدحام جمعیت در فضای بیرونی حرم‌ها نظاره‌گر عزای محرم شدند و با نوای لبیک یا حسین منتظر آغاز مراسم بودند.

 

حرم امام حسین (ع) رنگ خون گرفت

امسال پرچم گنبد حرم حسینی طی مراسمی با حضور متولیان حرمین شریفین و جمعی از مسؤولان عراقی برپا شد و هر چه هوا تاریک‌تر می‌شد، زائران بیش‌تری نیز به سوی حرم‌های مطهر کربلا می‌آمدند؛ تا جایی که شب گذشته با توجه به خیل جمعیت، تا ساعتی ورودی‌ها به سمت حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام و حتی بین‌الحرمین بسته شد و امکان ورود و خروج زوار از این قطعه از بهشت وجود نداشت.

‌پس از آن چراغ‌های سبزرنگ حرم‌های مطهر خاموش و کربلا به رنگ قرمز درآمد و همه چراغ‌های موجود در حرم‌های مطهر قرمزرنگ شد.

 

 

در ادامه فیلمی از تعویض پرچم حرم امام حسین علیه‌اسلام در شب نخست محرم ۱۴۴۴ را مشاهده می‌کنید:

 

 

به گزارش فارس، امسال پس از ۲ سال برای نخستین‌بار است که ایرانیان توفیق تشرف به کربلا در ماه محرم را دارند و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و‌ نبود پرواز، ظرفیت کاروان‌های زمینی برای دهه اول محرم بیش از کاروان‌های هوایی است.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کربلا حرم امام حسین تعویض پرچم حرم زیارت عزاداری حرم امام حسین گنبد حرم حرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز