Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رسول جلیلیان  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است.

وی اضافه کرد: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران  با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلیلیان گفت: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.  

وی افزود: این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.  

جلیلیان  به یکی دیگر از جرائم سایبری درایام محرم اشاره کرد و افزود: رواج باج افزارها و افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام متصور است و  این افراد با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود  که  برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و اطلاعات  کاربر را به سرقت می برند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و از  دانلود و نصب این گونه نرم افزارها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

برچسب‌ها ماه محرم البرز جرایم سایبری پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم البرز جرایم سایبری ماه محرم البرز جرایم سایبری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند