Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: هر زمانی که کشور ما با فتنه و بحرانی در ماه محرم روبرو شده، آن فتنه شکست خورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: نسیم محرم که هر ساله بر کشور ما و جهان وزیدن می گیرد، بسیاری از فتنه ها و توطئه ها را از مسیر خود برمی دارد، در نتیجه هر زمانی که کشور ما با فتنه و بحرانی در ماه محرم روبرو شده، آن فتنه شکست خورده، به گونه ای که فتنه های ۸۸ و ۷۸ شاهد این ماجرا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اصل انقلاب و نابودی رژیم پهلوی هم در گرو شکست فتنه ها در ایام محرم بوده، افزود: با توجه به سخن امام راحل مبنی بر اینکه هرچه داریم از محرم و صفر است، می بینیم که در پایان سال‌های حکومت پهلوی وقتی مردم برای اقامه مجلس عزای حسینی وارد حسینیه ها می شدند، با پلاکاردهای تظاهرات از حسینیه و مسجد بیرون می زدند و در نهایت رژیم پهلوی به نابودی رسید، پس اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران مختلف مدیون همین حرکت حسینی بوده است.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: در دوره های قبلی تاریخ هم همین گونه است، در واقع از ماجرای کربلا که قیام های مختلفی در برابر ظلم و ستم شکل گرفت حرکت‌های مردمی به واسطه همین نسیم عاشورا ایجاد شد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: گشایش های ایجاد شده در کشور هم در سایه برکات عزت حسینی بوده که در این چندسال در قالب اربعین و... بسیار پرشورتر شده و اکنون در کشورهای مختلف در سطح بین المللی اوج گرفته است.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: راهکار زنده نگهداشتن مکتب حسینی از باب تعظیم شعائر این مناسبت است که با بقیه شهادتها و مناسبتها نیز تفاوت دارد و باید به رخ دشمن کشیده شود که همیشه ایثار، آزادگی، از خودگذشتگی و مکتب شهادت بر ظلم و ستم پیروز است.

وی افزود: با وجود شیوع کرونا در سال گذشته نه تنها عزاداری ها کاهش نیافت بلکه نظم و نظام گستره عزاداری ها نیز چند برابر شد که امیدواریم این موضوع همچنان ادامه یابد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: باید مراقبت کنیم که مجالس حسینی با خرافات، حواشی و مسائل مختلف آمیخته نشود بلکه بیشتر به سمت تعقل در فلسفه عاشورا پیش رویم که پایدارتر و ماندگارتر است، تا جوانان ما را به سمت احساسات سوق ندهند و بتوانیم به اهداف عالی نظام که زمینه سازی ظهور و حکومت جهانی است، برسیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام فتنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟

به گزارش جام جم آنلاین، در دویست‌مین جنگ غزه، مقاومت همچنان پابرجاست و جنبش حماس همچنان به عنوان نیروی نظامی در باریکه غزه حضور دارد. مهمتر از همه این که هیچ یک از اسرای اسرائیلی به جز از طریق مذاکره و معامله با جنبش حماس، بازگردانده نشدند. این درحالیست که وعده نتانیاهو در آغاز جنگ، پیروزی مطلق، حذف حماس و آزادی بی‌چون و چرای تمام اسرای اسرائیلی بود.

البته رژیم صهیونیستی سعی دارد با حمله به رفح، شکست خود در غزه را به حاشیه برده و جبهه جدیدی برای جنگ باز کند اما بعید است جهان پذیرای چنین استدلالهای جنگ طلبانه‌ای باشد و تغییری در برآورد شکست اسرائیل ایجاد کند.

انتقادات وارده به بنیامین نتانیاهو در داخل جامعه صهیونیستی این است که او بر ادامه جنگ در غزه پافشاری می‌کند و هدف او از صحبت در مورد حمله به رفح، تنها تلاش برای عدم پذیرش تبادل اسرا و همچنین طولانی شدن جنگ است.

اسرائیل همچنین در بین افکارعمومی نیز شکست سنگینی خورده است. موج اعتراضات در این ۲۰۰ روز علیه تل‌آویو بشدت افزایش یافته و در تاریخ اسرائیل بی‌نظیر بوده است.

افزون بر اینها، اسرائیل پس از عملیات وعده صادق بازی منطقه‌ای را نیز به ایران باخته و بُت نژامی که از خود ساخته بود، آسیب جدی دیده و به این ترتیب اهمیت منطقه‌ای خود را از دست داده است.

به این ترتیب اسرائیل بازنده قطعی جنگ غزه بوده و بعید است جنایتهای بیشتر این رژیم تغییری در این وضعیت ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • مجتبی حسینی: شکست پرسپولیس؟ خوشگل فوتبال بازی می‌کنیم و خوشحالم!
  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا