Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:50:35 GMT

تورم در منطقه یورو به بالاترین رقم رسید

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۸۲۹۷

تورم در منطقه یورو به بالاترین رقم رسید

شاخص تورم در اروپا ۰.۳ درصد در ماه جاری میلادی افزایش یافته و نرخ تورم را به بالاترین رقم رسانده است. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش مقدماتی اداره آمار اتحادیه اروپا نشان می‌دهد تورم در منطقه یورو در ماه جاری میلادی به بالاترین رقم رسیده‌است.

طبق این گزارش، نرخ تورم در اروپا بالاتر از حد انتظار یعنی 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد و بسیار بالاتر از هدف 2 درصد بانک مرکزی اروپا بوده‌است.

شاخص تورم در اروپا 0.3 درصد در ماه جاری میلادی افزایش یافته است. رشد تورم در ماه گذشته برابر با 0.8 درصد بود.

تحلیلگران مقصر اصلی افزایش تورم را بالا رفتن قیمت انرژی می‌دانند که 39.7 درصد در این ماه نسبت‌به سال قبل افزایش داشته‌است. هزینه انرژی 42 درصد در ماه گذشته میلادی بالا رفته بود. قیمت مواد غذایی فرآوری شده و خدمات هم افزایش‌یافته که نشان می‌دهد تورم درحال گسترش است.

افزایش غیرمنتظره نرخ تورم در آلمانتورم در استرالیا به بالاترین رقم طی 21 سال گذشته رسید

قیمت مواد غذایی 9.8 درصد و قیمت تولیدات کارخانه‌ای 4.5 درصد بالا رفته‌است. هزینه خدمات 3.7 درصد افزایش‌یافته، درحالی‌که در ماه گذشته 3.4 درصد بالا رفته بود. قیمت‌ها غیر از مواد غذایی و انرژی 4 درصد افزایش سالانه داشته‌اند. این رقم در ماه گذشته میلادی برابر با 3.7 درصد بود.

بانک مرکزی اروپا در اوایل همین ماه نرخ بهره را نیم درصد جهت مهار تورم افزایش داد. این اولین افزایش نرخ بهره در اروپا طی 11 سال گذشته بود و نشان می‌دهد این بانک طی ماه‌های آینده علی‌رغم خطر رکود اقتصاد، مداخلات بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/83

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بالاترین رقم افزایش یافته ماه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۱۵۵ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان (۲.۴۷ درصد) افزایش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۰۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۰۵۵ تومان رسیده بود.

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰۰ تومانی (۲.۴۷ درصد) به ۴,۱۵۵ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۱۵۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۴.۰۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۴.۷۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت