Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ «محمدرضا یاری» روز شنبه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، به خبرنگار ایرنا، افزود: برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم طی ۲ سال گذشته به لحاظ شیوع و گسترش ویروس کرونا متفاوت از سال‌های قبل برگزار شد.

وی اظهار کرد: عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) سال قبل با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی توانستند بنا بر مقدورات مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را به شکل محدودتری برگزار کنند و انتظاری هم که امسال از هیات های عزاداری می رود برگزاری مراسم با رعایت شیوه های کامل بهداشتی مانند استفاده از ماسک با توجه به افزایش دوباره آمار مبتلایان و فوتی های کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ یاری خاطرنشان کرد: در این میان همکاران ما در بخش های مختلف انتظامی و راهور نیز کنار مردم و عزاداران حسینی (ع) بوده تا هم امنیت آن ها و هم نظم و انضباط برگزاری مراسم عزاداری را حفظ کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ادامه و با بیان اینکه در ماه محرم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف و در عین حال افزایش رافت و گذشت در جامعه هستیم، گفت: این مساله نشان می دهد اگر فرهنگ محرم و عاشورا را در طول سال برای خود پیاده کنیم تاثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین با قدردانی از هیات های مذهبی که در سال های اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته اند، افزود: هدف همه ما اقامه عزای سرور و سالار شهیدان به شکلی شایسته و در خور شان و شخصیت آن امام معصوم (ع) است و به همین منظور برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و برخورداری از اجر کافی لازم است برخی نکات در شب های عزاداری رعایت شود.

سرهنگ یاری یادآور شد: به منظور حفظ قداست فرهنگ عاشورا و عزاداری ماه محرم، برخی ممنوعیت ها توسط پلیس اعمال می شود که یکی از آن ها حضور بانوان زنجیر زن در هیات های مذهبی و گل مالی کردن خودروهاست که ماموران انتظامی و راهور در صورت مشاهده چنین مواردی برخوردهای لازم و قانونی را صورت خواهند داد.

این مقام انتظامی همچنین نوشتن شعارهای سخیف روی خودروها، نصب تمثال و شمایل ائمه اطهار(ع) بر درب هیات و تداخل زن و مرد در مراسم عزاداری را از دیگر ممنوعیت های اعمال شده عنوان کرد و از هیات های عزادار نیز خواست تا رعایت حال همسایگان هنگام برپایی مراسم عزاداری را کرده و از پخش صدای مداحان در معابر عمومی در ساعات پایانی شب (عموما ساعت ۲۴ به بعد) خودداری کنند.

وی در پایان و با بیان اینکه در ایام عزاداری ماه محرم پلیس در کنار عزاداران حضور مستمر دارد و در این ایام از ظرفیت پلیس افتخاری نیز استفاده می شود، از هیات های عزادار و عموم مردم خواست تا با ماموران همانند سال های گذشته همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها ماه محرم فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه ماه محرم فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه سرور و سالار شهیدان مراسم عزاداری ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد

مردم متدین و شهیدپرور کرمانشاه ظهر جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، مقابل درب مسجد جامع به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و حمایت از فرزندان سلحشور خود در نیروی انتظامی در این اجتماع شرکت کردند.

طرح نور توسط نیروی انتظامی در راستای مطالبه عموم مردم و بانوان به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است.

گفتنی است، بانوان کرمانشاهی با قرائت بیانیه‌ای در حمایت از طرح نور، بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تاکید کردند.

لازم به‌ذکر است، در پایان این اجتماع مردم ولایتمدار و شهید پرور کرمانشاهی با اهدا شاخه گُل به مأموران نیروی انتظامی حاضر از آنها در راستای تلاش برای حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب قدردانی کردند.

کد خبر 6089154

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز