Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خرید بلیط هواپیما به ویژه برای سفرهایی که ناگهانی پیش می آید، همچنان که علاوه بر اینکه دغدغه بسیاری از افراد است، در برخی شرایط می تواند لذت بخش باشد. معمولا افرادی که سفرهای زیادی دارند و برای انجام سفر ناچارند که تا ساعات قبل از پرواز برای خرید بلیط دست نگه دارند، و یا برای سفرهای ناگهانی، خرید بلیط هواپیما لحظه آخری توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چگونه می توان با خیالی راحت بلیط لحظه آخری خرید بدون اینکه هزینه بیشتری پرداخت کنیم؟

بلیط هواپیما شامل بلیط های سیستمی و چارتری می باشد. این بلیط ها دارای قوانین متفاوتی بوده که در روزهای مختلف با قیمتی متفاوت به فروش می رسند. شاید تصور خیلی از مسافران از بلیط هواپیما لحظه آخری این است که همیشه از نوع چارتر بوده و دارای قیمتی پایین می باشند. اما همیشه اینگونه نیست و این بلیط ها در زمان های مختلف، شرایط متفاوتی دارند. در ادامه این مقاله مهم ترین توصیه ها و راهنماها برای خرید بلیط لحظه آخری از زبان کارشناسان پرواز را بررسی می کنیم.

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

بلیط لحظه آخری هواپیما، به بلیط هایی گفته می شود که در زمان های نزدیک پرواز، حتی یک ساعت قبل از پرواز با قیمت متفاوتی از آنچه که سایر بلیط ها دارند، به فروش می رسند. پس همانطور که ویژگی این بلیط نشان می دهد، برای خرید بلیط لحظه آخری با قیمتی پایین تر باید تا ساعات قبل از پرواز، قیمت بلیط ها را بررسی کنید. البته بلیط هواپیما لحظه آخری در زمان های شلوغ سال که تقاضا برای سفر بیشتر است، هزینه بالایی دارد و بهتر است چندین روز قبل از پرواز، بلیط خود را رزرو کنید. در ادامه ویژگی این بلیط های لحظه آخری و توصیه هایی برای خرید آن ها را ذکر می کنیم.

آیا بلیط لحظه آخری سیستمی وجود دارد؟

همانطور که گفته شد، بلیط هواپیما شامل سیستمی و چارتر می باشد. معمولا بلیط هواپیما لحظه آخری را نوعی بلیط چارتر معرفی می کنند که دارای قیمت متفاوتی هستند و در لحظات نزدیک به پرواز به فروش می رسند. اما آیا می توان گفت که بلیط های سیستمی نیز لحظه آخری می باشند؟

شاید اصطلاح بلیط لحظه آخری سیستمی به صورت رسمی وجود نداشته باشد، اما برای خیلی از مسافرانی که بلیط سیستمی خریده اند، پیش می آید که بلیط خود را کنسل کنند. در این صورت ایرلاین مربوطه  ضمن کنسل کردن بلیط مسافر، بلیط همان صندلی را با نرخی پایین تر به فروش می رساند. کنسلی بلیط هواپیما ممکن است در هر ساعتی از سوی مسافران انجام شود که لازمه خرید آن، رصد مداوم سایت های فروش بلیط هواپیما می باشد. همچنین بلیط های کنسلی ممکن است در روزهای شلوغ نیز ارزان تر به فروش برسند، زیرا ایرلاین ها نمی توانند، بلیط ها را با قیمتی بیشتر از نرخ مصوب به فروش برسانند.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری چارتر

بلیط های لحظه آخری همان بلیط چارتر بوده که نرخ آن در ساعات قبل از پرواز متفاوت است. این بلیط ها از سوی شرکت های چارترکننده به فروش می رسند، که نرخ ثابتی نداشته و متولی ارائه دهنده بلیط، ممکن است آن را با قیمتی دلخواه به فروش برساند. اینکه چه زمانی و در چه مسیری این بلیط ها را بخرید، قیمت متفاوتی دارند.

برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری مهم ترین مسئله، زمان خرید بلیط است. بلیط های چارتر در روزهایی از سال که تقاضا برای سفر پایین تر است، قیمت پایین تری داشته که برای خرید بلیط با قیمتی پایین تر، توصیه می کنیم تا ساعات قبل از پرواز صبر کنید. این مورد در شرایطی که تقاضا برای سفر بیشتر است، به صورت عکس عمل کرده و با قیمت بیشتری به فروش می رسند. پس در پاسخ به این سوال که بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان تر است یا چارتر ، باید بگوییم که عامل تعیین کننده آن زمان خرید می باشد. زیرا در برخی پروازها، بلیط چارتر آن در چندین روز قبل پرواز تا ساعات نزدیک به پرواز قیمت متفاوتی دارند.

توصیه هایی برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما، ابتدا باید نوع سفر خود را مشخص کنید. اگر سفر شما طوری است که می توانید در روزهای خلوت سال به سفر بروید، زمان سفر خود را تغییر دهید. در صورتی که می خواهید در مناسبت ها و تعطیلات سفر کنید، بهتر است از چندین هفته قبل بلیط را بخرید، زیرا در این روزها بلیط هواپیما لحظه آخری با قیمت بیشتری به فروش می رسد.

مقصد مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب مقصد مناسب نیز نکته مهمی برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می باشد. معمولا بلیط های لحظه آخری در مقاصد پرتردد ارائه می شود زیرا تقاضا برای سفر به شهر مقصد بیشتر است. با جستجوی بلیط هواپیما برای چند مقصد منتخب در ساعات نزدیک به پرواز می توانید بلیط ارزانتری را حتی برای مقصد پر تردد انتخاب کنید. به شرطی روزهای پیک سفر را انتخاب نکنید.

بطور مثال مسیر تهران به مشهد یکی از مسیرهای هوایی پر تردد ایران بوده که در ماه های مختلف سال قیمت متفاوتی برای بلیط های آن تعیین می شود. به دلیل آب و هوای متفاوت مشهد در طول فصل های مختلف، بیشتر مسافران در بهار و تابستان به این شهر سفر می کنند، بطوریکه شاهد تغییرات قیمت بلیط هواپیما در تابستان در این مسیر پروازی هستیم. در این ایام معمولا بلیط هواپیما لحظه آخری کمتری وجود داشته و یا با قیمتی بیشتر به فروش می رسد.

بلیط های هواپیما را رصد کنید

رصد بلیط هواپیما از چندین روز قبل از سفر و به ویژه در ایامی از سال که میزان مسافرت کمتر است، مهم ترین روش برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری است. همانطور که از نام بلیط های لحظه آخری مشخص است، این بلیط ها در لحظه های آخر قبل از پرواز، دچار تغییر قیمت می شوند. معمولا در روزهای شلوغ سال این بلیط ها از چندین ساعت قبل از پرواز گران تر شده ولی در روزهای خلوت، در ساعات نزدیک به پرواز ارزان می شود. این شرایط متفاوت به منظور سود حداکثر و یا جلوگیری از ضرر بیشتر است.

از بهترین سایت های فروش بلیط خرید کنید

بیشتر سایت های فروش بلیط معمولا دارای امکانات معمول مانند پشتیبانی و امکانات مختلف برای رزرو بلیط دارند. اما در این میان برخی از سایت ها با ارائه امکاناتی ویژه، خدمات بهتری را در اختیار مسافران قرار می دهد. از این امکانات می توان به اعلام قیمت بلیط هواپیما با نرخ پایین تر و حتی در مواقعی رزرو خودکار بلیط هواپیما با نرخ دلخواه مسافر است. در این امکانات مسافران می توانند با وارد کردن اطلاعات و همچنین قیمت دلخواه، بلیط هواپیما لحظه آخری را بدون نیاز به رصد مداوم، خریداری کنند.

 

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: بلیط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ‌های "‌ای ۴ بی" E-۴B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه ۱۹۷۰ برای سناریو‌های مختلف یک جنگ هسته‌ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک ۴ فروند از این هواپیما‌ها که به "ای ۴ بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

این هواپیما‌ها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته‌ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت‌های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می‌شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای ۴ بی) دهه ۱۹۷۰ شود که به پایان خدمت خود نزدیک می‌شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می‌شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۶ تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می‌شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجار‌های هسته‌ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند.

E-۴B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق‌های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-۴B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان‌ها اداره می‌کند.

این هواپیما‌ها از ناوگان هواپیما‌های جامبو جت بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آن‌ها به طور فزاینده‌ای دشوار و گران شده است.

انتظار می‌رود E-۴B در اوایل دهه ۲۰۳۰ به پایان عمر مفید خود برسد.

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • واکنش جالب توییتر وولفسبورگ به بازگشت‌های لحظه آخری بایرلورکوزن / عکس
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • دغدغه مردمی تهییه بلیط اتوبوس در ایلام مرتفع شد