Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی اصلانی روز شنبه در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه استان ایلام توانایی و ظرفیت خدمات دهی به این حجم از زائران چندین میلیون نفری را ندارد، لذا باید از ظرفیت‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متبوع مرکزی و استان‌های معین در تکمیل زیرساخت‌ها، تامین آب خنک بسته بندی، غذای مناسب، اسکان‌های موقت، تجهیزات و امکانات بهداشتی و دارویی و پزشکی و ملزومات و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به نحو درست بهره گیری شود تا هر چه بهتر کنگره بزرگ اربعین برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکات مهم ، تذکرات و توصیه‌ها در برگزاری هرچه مطلوبتر کنگره بزرگ اربعین در جلسات ستاد ویژه اربعین و یا از طریق مکاتبات مختلف بازرسی کل استان به ستاد ویژه اربعین استان و یا دستگاه‌های ذی ربط منعکس شده است.

مدیرکل بازرسی ایلام تاکید کرد: اولین نکته اساسی، توجه به حداقل رساندن توقف جمعیت زائران در مهران و پایانه مرزی با مدیریت ازدحام جمعیت به روش‌های مختلف برای کاهش تراکم جمعیت در زمان‌ها و مکان‌های خاص از قبیل توزیع تقاضای سفر زیارتی از یک هفته پیرامونی اربعین به حدود سه تا چهار هفته افزایش یابد .

اصلانی یادآور شد: نیاز است از طریق اطلاع رسانی‌های عمومی و برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در صدا و سیما و فضای مجازی به این موضوع توجه شود تا از تقاضای سفر و تجمع جمعیتی در چند روز منتهی به اربعین حسینی در شرایط گرمای زیاد با ازدحام جمعیت چند صد هزار نفری در زمان خروج از مرز کاسته شود.

وی اضافه کرد: روش دیگر نیز می‌تواند به صورت هدایت تدریجی جمعیت زائران با استفاده از لایه بندی و ایجاد توقفگاه و مراکز اسکان قبل از رسیدن و تراکم جمعیتی در مهران با هدایت جمعیت از سمت شهرهای مجاور با پیش بینی محل‌های توقف و اسکان موقت به تناسب خروج زوار از مرز مهران به عراق برای جلوگیری از گرمازدگی و … است.

بازرس کل استان ایلام ادامه داد:  توجه به برنامه ریزی‌های دقیق و پیش بینی گزینه‌های مختلف برای جابجایی و حمل مسافران با ناوگان‌های زمینی، ریلی و هوایی با لحاظ ظرفیت استان‌های مجاور و توجه به جلوگیری از اخلال در جابجایی و حمل مسافران استان ایلام به سایر نقاط کشور و در عین حال ارائه خدمات مطلوب حمل و نقل زائران ضروری است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

برچسب‌ها مرز مهران ایلام اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز مهران ایلام اربعین مرز مهران ایلام اربعین استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به این استان اظهار کرد:

وزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

کد خبر 6088378

دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است