Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@13:00:59 GMT

ترانزیت خارجی از ۵ میلیون تن عبور کرد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۸۴۸۱

ترانزیت خارجی از ۵ میلیون تن عبور کرد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا مقدسی  در برنامه صف اول  به موضوع ماندگاری کالا و اقدامات انجام شده اشاره کرد و در بحث کالاهای اساسی با تاکید بر  ترخیص۹۰ درصدی کالاهای اساسی تا اعلام کد رهگیری بانکی تشریح کرد: اخیرا با توجه به مصوبه تنظیم بازار مجوز ۱۰ درصد مابقی کالاهای اساسی هم داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل گمرک در ادامه گفت: در حال حاضر ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر موجود هست که تشریفات گمرکی آنها به سرعت در حال انجام است و ۴۰۰ هزار تن در اسکله ها در حال تخلیه و بارگیری است و دستگاههای مرتبط در این خصوص هماهنگ هستند تا به وفور در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی در خصوص عملکرد گمرک در حوزه مبارزه با قاچاق کالا افزود: در بحث قاچاق، ابتدا ترفندها را احصا کردیم و بدنبال این هستیم که تخلفات را به حداقل برسانیم، البته طبق قانون امور گمرکی مواردی مربوط به تخلفات گمرکی است و مواردی هم مربوط به قاچاق کالا می شود. در حال حاضر با سامانه هایی که وجود دارد سعی کردیم که تخلفات کمتر شود و مدیریت ریسک در ترخیص کالاها اعمال می شود.

در حال حاضر ۱۶ دستگاه ایکس ری کامیونی و ۱۰۴ دستگاه ایکس ری پالتی در گمرکات داریم که البته این تعداد باید افزایش یابد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: در بحث تجهیز گمرکات به دستگاههای ایکس ری سعی کردیم از بخش خصوصی هم کمک بگیریم. در حوزه کشفیات طی چهارماهه سالجاری ۹۵۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است و علاوه بر این همکاران ما در بحث مواد مخدر و قاچاق اتباع خارجی کشفیات قابل توحهی داشته اند . همچنین در حوزه مبارزه با پولشویی هم گمرک بسیار فعال بوده است.

رئیس کل گمرک ایران همچنین به برنامه های گمرک جهت ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و بهره گیری از تجهیزات تولید شده توسط این شرکت ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:  گمرک تسهیلات بسیار خوبی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده است و علاوه بر این ما خریدار محصولات دانش بنیان ها هم هستیم.

مقدسی در ادامه در پاسخ به مشکلات رویه مسافری در گمرکات گفت: در ۲۹ مرز هوایی داریم که گمرکات ما در آنجا مستقر هستند و با ارائه تسهیلات لازم تلاش شده تشریفات گمرکی مسافران در کمترین زمان انجام گیرد به عنوان‌ مثال گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) که یکی از گمرکات پردد مسافری است با همکاری سازمان های مرتبط دو سالن برای انجام تشریفات گمرکی اختصاص داده شده است.

وی مهمترین مشکل صادرات را صدور مجوزهای متعدد عنوان کرد و در بحث واردات هم تعدد رویه ها نسبت به گمرکات سایر کشورها را عمده ترین مشکل عنوان نمود.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت سامانه جامع گمرکی گفت:  سامانه جامع گمرکی با سازمان های مرتبط با گمرک ارتباط دارد و مجوزها را به صورت الکترونیکی دریافت می کند، همچنین به سامانه جامع تجارت هم متصل هست و تبادل دیتا انجام می شود.

رئیس کل گمرک در ادامه به ارتقای رتبه گمرک در حوزه فن آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: رتبه گمرک بر اساس تازه ترین گزارش شورای اجرایی فن آوری اطلاعات  کشور ۸ پله صعود کرده و از رتبه۳۳ به رتبه ۲۵ ارتقا یافته است.

مقدسی در ادامه به اهمیت و جایگاه نیروی انسانی در گمرکات اشاره و با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های شبانه روزی کارکنان گمرک گفت: در بحث نیروی انسانی گمرکات به صورت شبانه روزی تشریفات گمرکی لازم را تا آخرین کامیون که می خواهد خارج شود، را انجام‌ می دهند. کارکنان گمرک با کمترین امکانات خدمت رسانی می کنند و با اینکه در سالهای اخیر کار گمرکات زیاد تر شده اما تعداد نیروها کمتر شده است و این در حالی است گمرک طی ۱۰ سال اخیر  مجوز جدیدی برای استخدام نیروی انسانی نداشته است.

رئیس کل گمرک همچنین در ادامه به موضوع آموزش های بین المللی و اهمیت آن اشاره کرد و اظهار داشت:  ما توانستیم مجوز مرکز آموزش منطقه ای را از سازمان جهانی گمرک بگیریم که دستاورد مهمی به شمار می رود.

وی در ادامه به چگونگی فعالیت و جایگاه بازارچه های مرزی اشاره  و اهمیت بازارچه ها در رونق تجارت منطقه و نقاط مرزی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: یکی از مهمترین موضوعات در گمرک بحث هماهنگی دستگاههای ذیمدخل در تجارت خارجی و همچنین مدیریت واحد مرزی است که باید توسط گمرک انجام شود.

منبع: تسنیم لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ترانزیت خارجی اخبار صنعت، معدن و تجارت اخبار مرتبط مشاور رییس جمهور و رییس موسسه عالی آموزش و مدیریت درگذشت ۱۴۰۱/۵/۷ صادرات غیرنقتی در ۴ ماهه به ۱۷ میلیارد دلار رسید ۱۴۰۱/۵/۶ سند جامع همکاری اقتصادی ایران بلاروس تنظیم می شود ۱۴۰۱/۵/۶ برای افزایش تولید ۷۰۰ تنی نیاز به ۲۵ هزار دستگاه معدنی داریم ۱۴۰۱/۵/۶ تصاویر عجیب از انبار خودروهای لاکچری در گمرک بوشهر ۱۴۰۱/۵/۶ نکته قابل تامل در مورد مواد غذایی قاچاق و بلایی که سر آن ها می آید! ۱۴۰۱/۵/۶ آخرین ویدیو ها بارش باران در تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۳:۲۳ تصاویر هوایی از آبگرفتگی شهر یزد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۳:۲۰ بازخوانی صحبت های تاج پس از فسخ قرارداد ویلموتس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۳:۱۵ در دو روز اخیر سیل ۵۳ قربانی گرفته و ۱۶ مفقودی داریم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۳:۰۹ ساز و آواز حامد آهنگی در کنار علی اوجی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۲:۰۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۹:۳۵ ترانزیت خارجی از ۵ میلیون تن عبور کرد ۰۹:۳۱ صعود قیمت نفت در بازارهای جهانی ۰۹:۳۰ قیمت بیت کوین همچنان در کانال ۲۳ هزار دلاری ۰۹:۲۶ قیمت طلا باز هم بالا رفت ۰۹:۱۶ بارش های سیل آسا در ۲۲ استان ۰۹:۰۱ نشست تعاملی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با مسئولین شهرستان چادگان ۰۸:۵۸ بازار گرم آیفون به رغم تورم جهانی ۰۸:۴۳ به این ۸ استان سفر نکنید ۰۸:۳۷ محور کرج چالوس مسدود است ۰۸:۲۷ نکات کلیدی در خرید گوشی دست دوم ۰۷:۳۰ ۶ شب اقامت در آنتالیا چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۱:۴۵ آثار باورنکردنی گریه برای امام حسین (ع) ۰۰:۵۵ عکس پروفایل محرم ۰۰:۵۴ فال ابجد روزانه امروز شنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۵۱ نماز حاجت معجزه گر امام رضا (ع) ۰۰:۴۶ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۳ نحوه رنگ کردن ریشه مو ۰۰:۳۹ فال حافظ امروز شنبه ۸ مرداد / سیل این اشک روان صبر و دل حافظ برد ۰۰:۲۱ ۴ کاری که مردان با شخصیت هرگز انجام نمی دهند ۰۰:۱۷ فال روزانه شخصی ۸ مرداد ۲۳:۵۸ معماری فوق‌العاده شهرکی در کپنهاگ دانمارک + عکس ۲۳:۵۴ پیش‌بینی زلزله از ۲ روز قبل با نگاه به آسمان! ۲۳:۳۹ آب شرب زلال ذخیره کنید ۲۳:۳۵ مشاور رییس جمهور و رییس موسسه عالی آموزش و مدیریت درگذشت ۲۳:۳۱ دورترین کهکشان شناخته شده جهان رصد شد ۲۳:۲۳ بارش باران در تهران + فیلم ۲۳:۱۵ بازخوانی صحبت های تاج پس از فسخ قرارداد ویلموتس + فیلم ۲۳:۰۳ از شنبه روغن با تخفیف ۲۰ درصدی به مردم عرضه می شود ۲۲:۵۹ خسارات کشاورزان مناطق سیل زده جبران می شود ۲۲:۴۴ تفاهمات تهران- پکن برای توسعه همکاری های راهبردی اقتصادی ۲۲:۲۹ خداحافظی رامبد جوان از خندوانه + عکس ۲۲:۰۸ سعدآباد تعطیل شد ۲۱:۵۵ وریا غفوری به فولاد خوزستان پیوست ۲۱:۲۴ افشاریان: VAR به لیگ بیست و دوم نخواهد رسید ۲۱:۰۹ بارش در دامنه های البرز و زاگرس تداوم دارد ۲۱:۰۵ استقلال چگونه قهرمان آسیا شد؟ + عکس ۲۰:۴۹ پیش بینی بورس فردا؛ اصلاح شاخص کل این هفته پایان می یابد؟ ۲۰:۰۵ احتمال بارش شدید باران در تهران ۱۹:۵۷ سانسور عجیب عادل فردوسی پور در تلویزیون! ۱۹:۵۳ آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور ۱۹:۴۷ خرید خط رند چقدر آب می خورد؟ ۱۹:۳۶ هراز بازگشایی شد ۱۹:۲۲ افزایش شهرهای با وضعیت قرمر به ۱۲۰ شهر ۱۹:۰۸ صفر تا صد دریافت وام با سهام عدالت ۱۹:۰۳ رجز خوانی دوباره سجاد غریبی + فیلم ۱۸:۵۹ اپیزود چهاردهم اقتصادینو؛ بروبچه های شیکاگو (بخش دوم) ۱۸:۴۷ افزایش یا کاهش قیمت خودرو؛ کدام سناریو محقق می‌شود؟ ۱۸:۳۹ نماینده مجلس با کت و شلوار میلیونی در گل! + عکس ۱۸:۳۵ حذف سکانس رقص عزت الله انتظامی سوی تلویزیون + فیلم ۱۸:۱۷ پیام مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت نایب قهرمانی تیم فوتسال اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ترانزیت خارجی اخبار صنعت معدن و تجارت تشریفات گمرکی رئیس کل گمرک ۱۴۰۱ ۵ ۶ ۸ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران

 

به گزارش تابناک از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان همزمان با نشست شورای معاونان این شرکت با بیان این که ضروری است افزایش بهره وری به عنوان مهم ترین رکن در تدوین طرح های فنی کارشناسان مورد نظر قرار گیرد تصریح کرد: پرهیز از فعالیت های کم اثر و هزینه ساز، گامی مهم در حفظ بیت المال است و انتظار می رود تمامی بخش های فنی و مهندسی در تدوین طرح های مرتبط با توسعه و بهبود شبکه به شیوه ای عمل کنند که از فعالیت های کم اثر، جلوگیری شده و اقدامات انجام شده، منجر به تاثیراتی ملموس و شاخص در بهبود کیفیت ارائه خدمات به هموطنان تهرانی شود.

ناظریان با یادآوری این که اقدامات موثری طی سال های اخیر در حوزه برق پایتخت انجام شده است افزود: خوشبختانه امروز شاهد اثرات مثبت ناشی از این اقدامات هستیم و شهروندان تهرانی می توانند نتایج حاصله در حوزه ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری، کاهش حوادث و خاموشی، افزایش پایداری و ضریب اطمینان و بهبود روشنایی معابر را به وضوح مشاهده کنند و ارزیابی های انجام شده نیز نشان دهنده رضایت شهروندان در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری علاوه بر تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با هدف گذر از پیک تابستانه مصرف برق و همچنین ۷۰ برنامه ویژه تحولی که منجر به تغییرات بنیادین در روند خدمت رسانی به مردم خواهد شد در نظر داریم اقدامات موثری در حوزه استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای نظارتی و اجرایی انجام داده و خدمات خود را بیش از گذشته با فناوری های نوین روز در دنیا، منطبق و همسو سازیم.

دیگر خبرها

  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه