Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه‌های انتقال آبله میمونی آبله میمونی در بیش از ۶۰ کشور تایید واکسن اختصاصی آبله میمونی در اروپا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حمید سوری  درباره وضعیت آبله میمونی در جهان، گفت: عامل بیماری‌زای آبله میمونی در ۱۹۵۸ شناخته شد که به این بیماری آبله جوندگان هم گفته می‌شود، اما از آنجایی که اولین بار در میمون گزارش شده، نام آن را آبله میمونی گذاشتند، اما در جوندگان هم مانند خرگوش، خوکچه هندی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه راه انتقال آن هم از طریق ترشحات تنفسی است، گفت: عمدتا این بیماری به صورت بومی در آفریقای مرکزی بود. از آنجایی که در کشورهای آفریقای مرکزی امکانات مراقبتی و درمانی ضعیف است، نسبتا مرگ‌ومیر آن هم بیشتر است. در اوایل بهار امسال مواردی از آبله میمونی در خارج از آفریقا دیده شد و اولین مورد آن هم مربوط به یک مسافر انگلیسی بود که از آفریقا به بریتانیا رفته بود و به بیماری مبتلا شده بود. با سردرد و تب و تاول‌های کوچک  مراجعه کرده بود که بعد از چند روز مشخص شد که آبله میمون است. در این فاصله هم عده‌ای مبتلا شده بودند و بیماری منتقل شده بود.

راه‌های انتقال آبله میمونی

سوری با بیان اینکه انتقال آبله میمونی هم از طریق ترشحات تنفسی و هم از طریق تماس پوستی به ویژه تاول‌های پوستی است، گفت: البته خوشبختانه تاکنون مورد مرگی از آبله میمون در خارج از آفریقا گزارش نشده است. در عین حال در منطقه ما هم چندین مورد از آبله میمونی در امارات و ... تایید شده داشتیم که خوشبختانه فوتی نداشته است.

وی با بیان اینکه کلا میزان کشندگی آبله میمونی خیلی بالا نیست، گفت: میزان انتقال آن هم نسبت به بیماری‌هایی مانند سارس، مرس و کووید پایین‌تر است. البته به هر حال باید مراقبت‌های لازم انجام شود، اما از بزرگنمایی بیش از حد مساله باید اجتناب شود. زیرا ممکن است باعث غفلت ما از مسائل جدی‌تر مانند کووید ۱۹ شود.

آبله میمونی در بیش از ۶۰ کشور

علائم آبله میمونی

سوری با بیان اینکه در بیش از ۶۰ کشور آبله میمونی دیده شده است، گفت: تاکنون در کشور ما مورد تایید شده‌ای از آبله میمونی نداشتیم. در عین حال علائم آن هم آشکار است و علائمی مانند تب، خارش، سردرد و تاول‌های پوستی است. در عین حال شانسی که در آبله میمونی داریم، این است که خوشبختانه  آبله میمونی در دوره پنهان بیماری قابلیت انتقال و بیماری‌زایی ندارد، بلکه از زمانی قابلیت انتقال بیماری وجود دارد که علائم بیماری ظاهر شود.

تایید واکسن اختصاصی آبله میمونی در اروپا

وی ادامه داد: در عین حال افرادی که واکسن آبله تزریق کردند که در کشور ما افراد بالای ۵۰ سال هستند، این افراد تا حدود ۹۰ درصد در برابر این بیماری مصون هستند. بنابراین واکسن آبله بین ۸۵ تا ۹۰ درصد می‌تواند ایجاد مصونیت کند. در عین حال اخیرا واکسن اختصاصی آبله میمونی هم در اروپا و انگلیس تاییدیه گرفته است. بنابراین ایجاد نگرانی زیاد درباره این بیماری چندان خوب نیست.

این اپیدمیولوژیست با بیان اینکه بسیاری از کشورها ذخیره واکسن آبله را ندارند، گفت: زیرا نگهداری این واکسن بسیار خطرناک است و نگهداری واکسن آبله فقط در چند کشور محدود و شاید کمتر از انگشتان یک دست است. در سال ۱۹۷۸ آبله ریشه‌کن شد و در ۱۹۸۰ سازمان جهان بهداشت ریشه‌کنی آن را رسما اعلام کرد. اکنون حتی اگر یک مورد ویروس آبله پخش شود، احتمال پاندمی‌های بزرگ در دنیا وجود دارد و به همین دلیل روی نگهداری این واکسن حساسیت وجود دارد.

سوری با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت چند سطح آگاهی‌دهنده یا هشداری دارد، گفت: زمانیکه بحث هشداردهنده بودن یک بیماری است، به این معنا است که باید اقداماتی در برخی کشورها انجام شود و سطح خطری را که عامل بیماری‌زا می‌تواند یک جامعه را تهدید کند، نشان می‌دهد. سطح هشدار هم مربوط به کشورهایی است که تعاملات زیادی دارند. نباید آبله میمونی را نادیده گرفت، بلکه باید متناسب با اهمیت موضوع اقدامات لازم را انجام دهیم و در عین حال با بزرگنمایی بیش از اندازه موضوع، باعث غفلت از مسائل اساسی‌تر نشویم و وحشت عمومی ایجاد نکنیم.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت برای آبله میمونی سطح هشدار را مطرح کرده، به ویژه برای کشورهایی که تعاملات زیادی با آفریقا دارند. کشورهای آفریقایی و اروپایی در این زمینه باید به هشدارها توجه کنند. ما هم باید هوشیار بوده و آمادگی داشته باشیم، اما نگرانی عمومی ایجاد نکنیم.

منبع: ايسنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اخبار سلامت آبله میمون اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط هر آنچه که درباره آبله میمون باید بدانید ۱۴۰۱/۵/۵ موارد آبله میمونی در طول یک هفته ۷۷ درصد افزایش یافت ۱۴۰۱/۴/۱۹ رشد مجدد دندان در بزرگسالی ممکن است! ۱۴۰۱/۵/۷ سیر و عسل ۷ روزه در بدن شما معجزه می کند! + طرز تهیه ۱۴۰۱/۵/۷ مغز اول انسان در سر است یا روده؟ ۱۴۰۱/۵/۶ نشانه ای که می گوید روحتان بیمار است ۱۴۰۱/۵/۶ آخرین ویدیو ها بارش باران در تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۳:۲۳ تصاویر هوایی از آبگرفتگی شهر یزد + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۳:۲۰ بازخوانی صحبت های تاج پس از فسخ قرارداد ویلموتس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۳:۱۵ در دو روز اخیر سیل ۵۳ قربانی گرفته و ۱۶ مفقودی داریم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۳:۰۹ ساز و آواز حامد آهنگی در کنار علی اوجی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۲۲:۰۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۹:۳۹ برای «آبله میمونی» آماده باشیم، اما نگرانی ایجاد نکنیم ۰۹:۳۵ ترانزیت خارجی از ۵ میلیون تن عبور کرد ۰۹:۳۱ صعود قیمت نفت در بازارهای جهانی ۰۹:۳۰ قیمت بیت کوین همچنان در کانال ۲۳ هزار دلاری ۰۹:۲۶ قیمت طلا باز هم بالا رفت ۰۹:۱۶ بارش های سیل آسا در ۲۲ استان ۰۹:۰۱ نشست تعاملی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با مسئولین شهرستان چادگان ۰۸:۵۸ بازار گرم آیفون به رغم تورم جهانی ۰۸:۴۳ به این ۸ استان سفر نکنید ۰۸:۳۷ محور کرج چالوس مسدود است ۰۸:۲۷ نکات کلیدی در خرید گوشی دست دوم ۰۷:۳۰ ۶ شب اقامت در آنتالیا چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۱:۴۵ آثار باورنکردنی گریه برای امام حسین (ع) ۰۰:۵۵ عکس پروفایل محرم ۰۰:۵۴ فال ابجد روزانه امروز شنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۵۱ نماز حاجت معجزه گر امام رضا (ع) ۰۰:۴۶ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۳ نحوه رنگ کردن ریشه مو ۰۰:۳۹ فال حافظ امروز شنبه ۸ مرداد / سیل این اشک روان صبر و دل حافظ برد ۰۰:۲۱ ۴ کاری که مردان با شخصیت هرگز انجام نمی دهند ۰۰:۱۷ فال روزانه شخصی ۸ مرداد ۲۳:۵۸ معماری فوق‌العاده شهرکی در کپنهاگ دانمارک + عکس ۲۳:۵۴ پیش‌بینی زلزله از ۲ روز قبل با نگاه به آسمان! ۲۳:۳۹ آب شرب زلال ذخیره کنید ۲۳:۳۵ مشاور رییس جمهور و رییس موسسه عالی آموزش و مدیریت درگذشت ۲۳:۳۱ دورترین کهکشان شناخته شده جهان رصد شد ۲۳:۲۳ بارش باران در تهران + فیلم ۲۳:۱۵ بازخوانی صحبت های تاج پس از فسخ قرارداد ویلموتس + فیلم ۲۳:۰۳ از شنبه روغن با تخفیف ۲۰ درصدی به مردم عرضه می شود ۲۲:۵۹ خسارات کشاورزان مناطق سیل زده جبران می شود ۲۲:۴۴ تفاهمات تهران- پکن برای توسعه همکاری های راهبردی اقتصادی ۲۲:۲۹ خداحافظی رامبد جوان از خندوانه + عکس ۲۲:۰۸ سعدآباد تعطیل شد ۲۱:۵۵ وریا غفوری به فولاد خوزستان پیوست ۲۱:۲۴ افشاریان: VAR به لیگ بیست و دوم نخواهد رسید ۲۱:۰۹ بارش در دامنه های البرز و زاگرس تداوم دارد ۲۱:۰۵ استقلال چگونه قهرمان آسیا شد؟ + عکس ۲۰:۴۹ پیش بینی بورس فردا؛ اصلاح شاخص کل این هفته پایان می یابد؟ ۲۰:۰۵ احتمال بارش شدید باران در تهران ۱۹:۵۷ سانسور عجیب عادل فردوسی پور در تلویزیون! ۱۹:۵۳ آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور ۱۹:۴۷ خرید خط رند چقدر آب می خورد؟ ۱۹:۳۶ هراز بازگشایی شد ۱۹:۲۲ افزایش شهرهای با وضعیت قرمر به ۱۲۰ شهر ۱۹:۰۸ صفر تا صد دریافت وام با سهام عدالت ۱۹:۰۳ رجز خوانی دوباره سجاد غریبی + فیلم ۱۸:۵۹ اپیزود چهاردهم اقتصادینو؛ بروبچه های شیکاگو (بخش دوم) ۱۸:۴۷ افزایش یا کاهش قیمت خودرو؛ کدام سناریو محقق می‌شود؟ ۱۸:۳۹ نماینده مجلس با کت و شلوار میلیونی در گل! + عکس ۱۸:۳۵ حذف سکانس رقص عزت الله انتظامی سوی تلویزیون + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اخبار سلامت آبله میمون آبله میمونی آبله میمون ایجاد نکنیم واکسن آبله عین حال ۸ مرداد ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود

آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی