Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:07:42 GMT

«دارویار» صنعت دارو را از ورشکستگی نجات می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۸۶۲۴

«دارویار» صنعت دارو را از ورشکستگی نجات می‌دهد؟

محمد عبده زاده رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، گفت: یکی از مشکلاتی که داشتیم تامین ارز ترجیحی بود  چون تخصیص و تامین آن زمان بر بود و زمان بر بودن تخصیص ارز ترجیحی آبستن کمبودهای دارویی می‌شد .

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اشاره به کاهش زمان دریافت ارز برای تامین مواد اولیه دارویی و به دنبال آن افزایش سرعت تولید دارو با اجرای طرح دارویار گفت: با ارز نیمایی بانک مرکزی در فاصله حدود یک ماه ارز را به شرکت‌های داروسازی تخصیص می‌دهد که درخواست کرده‌ایم این زمان به یک هفته کاهش پیدا کند، در عمل سقف در ارز  ترجیحی برای دارو نخواهیم داشت و شرکت‌ها می‌توانند در ثبت سفارش مواد اولیه دارویی و دریافت ارز با سرعت بیشتری عمل کنند و این موجب چابک تر شدن زنجیره تامین دارو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبده زاده به وضعیت بحرانی صنعت داروسازی قبل از اجرای طرح دارویار در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که صنعت داروسازی فقط برای ماده موثره که حدود ٣٠ تا ۴٠ درصد بهای تمام شده را تشکیل می‌داد، ارز ترجیحی دریافت می‌کرد و بقیه هزینه‌ها متاثر از نرخ آزاد بود و هزینه‌های حامل‌های انرژی و حقوق و دستمزد را داشتیم و صنعت داروسازی در فضای غیر واقعی حرکت می‌کرد و شرایط برای صنعت داروسازی به حدی حاد بحرانی شده بود که ما پیش بینی کرده بودیم؛ خطوط تولید تعطیل شود و داروهای زیان ده تولید نشود و همه اینها در  صورتی که ادامه داشت و طرح دارویار اجرایی نمی‌شود با بحران دارویی در کشور رو به رو می‌شدیم و این طرح کشور را از بحران دارویی نجات داد.

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: یکی از موانع صادرات دارو برای صنعت داروسازی ارز ترجیحی بود زیرا به لحاظ قانونی وزارت بهداشت نمی‌توانست مجوز صادرات بدهد و با اجرای طرح دارویار صادرات افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش فارس، طرح ملی دارویار از ٢٣ تیر آغاز شده است؛ این طرح به منظور اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اجرایی شده و هدف آن منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی و افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم است.

در این طرح ٣۶۶ قلم داروی ضروری یارانه سلامت می گیرند و ١١٩ قلم داروى بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبودند؛ تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دارو دارویار بیمه صنعت داروسازی طرح دارویار ارز ترجیحی صنعت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر امروز یکشنبه در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی صحیح مهم‌ترین نکته درباره موفقیت این مجموعه است، اظهار داشت: این مدل سرمایه‌گذاری جزو مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا است که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی را به دنبال دارد.

وی انجام کارهای پژوهشی و تولید محصولات کاملاً ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و حتی نژاد دامی که وارد شده، تغییریافته و ایرانی شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کنند، افزود: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.

شفقت با اشاره به اینکه شهرک صنعتی این مجموعه به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد بر ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم‌آباد تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به سطح اراضی این مجموعه، اگر گیاهان دارویی در این مجموعه کشت و عصاره‌گیری شود مردم نیز می‌توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی می‌تواند بیشتر نیز باشد.

وی ادامه داد: این قابلیت در شهرهای دیگر لرستان نیز وجود دارد تا جایی که بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه دیگر استان هم این امکان وجود دارد.

استاندار لرستان، تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری این چنینی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

شفقت بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ «ما می‌توانیم» دانست و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه‌گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد و این مدل مدیریتی تسری پیدا کند.

کد خبر 6091372

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور