Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد مقابله با کرونا بر طبق آمارهای واصله از دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، وضعیت سه شهرستان بزرگ استان یعنی شاهرود، سمنان و دامغان را قرمز رنگ اعلام کرد تا نقشه استان بعد از ماه‌ها، دوباره رنگ سرخ بگیرد.

در اطلاعات اعلامی از سوی وزارت بهداشت میامی در شرق استان سمنان و گرمسار در نقطه مقابل آن در غربی‌ترین منطقه دیار قومس، در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این موضوع به بیماریابی نیز بستگی دارد در نتیجه شرایط زرد به معنای کاهش شیوع کرونا در این دو شهرستان نیست.

وضعیت هشدار در استان سمنان

طبق اعلام وزارت بهداشت و سامانه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا، شهرستان‌های مهدی‌شهر و سرخه در وضعیت نارنجی یعنی هشدار جدی قرار دارند و در نهایت آرادان تنها لکه آبی نقشه استان است.

با این وجود، توجه مردم در استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به کمترین میزان خود رسیده و این موضوعی است که بارها و بارها از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان مورد تذکر قرار داده شده است.

علی رغم اینکه مردم قدری بیشتر به موضوع واکسیناسیون اهمیت می‌دهند، هنوز آنطور که باید و شاید استقبال از واکسن‌ها به خصوص دز بوستر یا یادآور، متناسب با وضعیت کرونایی استان سمنان نبوده است تا جایی که صدای اعتراض مسئولان بهداشت و درمان استان شنیده می‌شود.

افزایش قرمزها

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۵۷ به ۱۲۰ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲ شهر افزایش یافت و این نشان می‌دهد که شرایط تقریباً در تمام کشور یکسان است.

شرایط حاکم بر استان سمنان در واقع وضعیت بسیار پرخطر یا «های ریسک» را تداعی می‌کند. شرایطی که احتمالاً باید شاهد اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد مقابله با کرونا باشیم ستادی که بارها و بارها از مردم خواست تا عادی انگاری را کنار گذارند.

حسین شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود چندی پیش در نشست خبری ضمن اشاره به اینکه قطعاً شهرهای استان سمنان وارد پیک هفتم و شرایط قرمز کرونایی خواهند شد چرا که آمارها رو به رشد است، گفت: کرونا تنها در مقطعی با رعایت مردم و واکسیناسیون کنترل شد اما این تصور که بیماری از بین رفته، کاملاً نادرست است.

کاهش استفاده از ماسک

از سویی کارشناسان عادی انگاری، عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله گذاری حتی در مجموعه‌های دولتی که باید الگوی مردم باشند و کاهش اقبال مردمی نسبت به واکسیناسیون را مهمترین عامل شرایط امروز می‌دانند و از سوی دیگر مردم می‌گویند که از شرایط ماسک و فاصله گذاری خسته شدند.

به گزارش مهر، از مردم خواسته شده تا حتماً در عزاداری‌های ماه محرم استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از لوازم شخصی و اطعام به صورت توزیع در ظروف یک بار مصرف را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 5550762

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشكی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود رنگ بندی کرونایی سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا مدیریت بحران ماه محرم بارش باران کرمانشاه سیل کرمان خطبه های نماز جمعه همدان آمار کرونا سی امین سفر استانی دولت استفاده از ماسک استان سمنان فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • محور کندوان یکطرفه می شود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا