Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:33:44 GMT

۲ شهرستان در آذربایجان غربی قرمز شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۸۷۰۷

۲ شهرستان در آذربایجان غربی قرمز شد

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در رنگبندی کرونایی رنگ، آبی از نقشه استان حذف شد.

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه با پشت سر گذاشتن ۶ موج کرونایی در کشور و استان، در سایه کم توجهی و کم همتی مسئولان، کم رغبتی مردم در رعایت دستور العمل های بهداشتی و روند کند و لاک پشتی واکسیناسیون؛ ویروس کرونا با موج سواری هفتم در کشور و استان تاخت و تاز می کند و شهرستان ها یکی پس از دیگری قرمز و نارنجی می شوند، گفت: متاسفانه ۲ شهرستان چایپاره و نقده قرمز و ۳ شهرستان ارومیه، خوی و شاهین دژ نارنجی شدند و ۱۲شهرستان لباس زرد پوشیده اند، رنگ آبی از نقشه جغرافیایی استان رخت بربسته است و این آمار، هشدار جدی به هوشیاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بااشاره به روند بیماری کرونا در استان با بیان اینکه استان فعلا در سیر صعودی و یا مرحله خیز موج هفتم کرونایی است و تا رسیدن به پیک موج هفته ها فاصله داریم، افزود: بیان آمار بیماران، بستری ها و فوتی ها صرفا بر اساس  PCR مثبت حساسیت ها را کاهش داده، در حالی که اکثر بیماران تست نمی دهند، اگر در خانواده یکی تست مثبت باشد معمولا از دیگر اعضا خانواده تست نمی گیریم.

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه با اشاره به اینکه در حال حاضر حدودا ۵۵% بیماران که تست می شوند، تستشان مثبت است، ادامه داد: تعداد بیماران، بستری ها، بستری های ICU و فوتی ها بسیار بیشتر از آمار اعلامی رسمی بر اساس معیار تشخیص قطعی است( PCR مثبت). 

دکتر موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۶ بیمار در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۳۵ مورد مثبت است، گفت: ارومیه با ۷۱ نفر و خوی با ۲۳ مورد بیشترین بستری های کرونایی را دارند. 

وی ادامه داد:  طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۳ نفر بستری جدید ثبت شده که از این تعداد تست ۳ نفر مثبت بود. 

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه با اشاره به مراجعه ۱۰۳ نفر به مراکز ۱۶ ساعته استان طی ۲۴ ساعت گذشته خاطر نشان کرد: میانگین مراجعین سرپایی در ۲ هفته گذشته ۱۱۸ نفر بود که این آمار تا ۷ مرداد ماه به ۳۷۷ مورد رسید، همچنین آمار بستریهای کل نیز در همین بازه زمانی از ۹۳ مورد به ۲۸۲ مورد افزایش یافت. 

دکتر موسوی با اشاره به واکسیناسیون کرونا اظهار کرد: در حوزه واکسیناسیون در ایران فعلا کودکان زیر ۵ سال واکسن تزریق نمی کنیم، ۵۵.۵ درصد افراد در استان( همانند کل  کشور) دوز سوم واکسن را نزده اند؛ بخشی از ۴۴.۵ درصدی  که دوز سوم را زده اند بیشتر از ۶ ماه از تزریق آنها گذشته است و ایمنی لازم را نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: ۱۵.۷ درصد از افراد بالای ۵ سال ( گروه های هدف) که حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان را شامل می شود اصلا واکسن نزده اند و دوز چهارم یا یاداور فقط ۰.۷ درصد را شامل می شود یعنی اینکه اکثریت قریب به اتفاق جمعیت استان واکسیناسیون کامل ندارند و این نقص در واکسیناسیون، همه را به نوعی آسیب پذیر کرده است. 

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان گفت: بعد از گذشت ۶ موج و بیش از دوسال از شروع کرونا در کشور ما شاهد خستگی و فرسودگی کارکنان حوزه بهداشت و درمان و عدم حمایت های کافی مادی و معنوی از انان هستیم؛ از سوی دیگر ابتلا قابل توجه انها در این موج که قرنطینه ۵ الی ۷ روز را به دنبال دارد، کمبود کارکنان را در پی داشته و منجر به کاهش کمی و کیفی در ارائه خدمات می شود و این همه حکایت از روز ها و هفته های سخت و دشوار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران موج هفتم کرونا بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  درشبانه روز گذشته  پنج خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبرهای خبرگزاری  صداوسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.

 

بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است برخورد پراید با دنا در محور ایواوغلی_خوی پنج حادثه دیده و ۳ مصدوم برجای گذاشت حادثه رانندکی در محور ارومیه_سرو

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • بازش برف و تگرگ بهاری در شهرهای آذربایجان غربی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر