Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائه کرده است که طبق آن از اتحادیه اروپا درخواست می‌کند تا کل جنبش حزب الله را به عنوان یک گروه ترویستی معرفی کند.

به گزارش ایمنا، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از اتحادیه اروپا درخواست کرد که کل گروه حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، طرح نمایندگان کنگره آمریکا که هم‌اکنون در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته شده است، افزایش همکاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا در مقابله با گروههای مقاومت را مورد تحسین و حمایت قرار می‌دهد.

طبق این گزارش، طرح نمایندگان کنگره همچنین از اتحادیه اروپا درخواست می‌کند همگام با ایالات متحده گروههای وابسته به حزب‌الله را نیز تحریم کند و این همچنین از اتحادیه اروپا می‌خواهد که حزب الله را به طور کامل به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند و فشار بر این گروه را افزایش دهد.

طبق این گزارش، کنگره آمریکا در صدد است همکاری بین اعضای اتحادیه اروپا برای مقابله با حزب‌الله و صدور حکم بازداشت علیه اعضای این جنبش و طرفداران این جنبش را تسهیل کند و شرایطی را فراهم آورد که دارایی‌های حزب‌الله در اروپا مسدود شود و هرگونه کمک مالی به این جنبش ممنوع اعلام شود.

واشنگتن سال‌هاست که برای انزوای حزب‌الله تلاش می‌کند اما اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه با این موضع ایالات متحده مخالف بوده است و کاخ الیزه بین جناح سیاسی و نظامی حزب‌الله تفاوت قائل بوده است.

با این حال، در سال‌های اخیر، چندین کشور حوزه خلیج‌فارس، آمریکای جنوبی و مرکزی و اروپا کل جنبش حزب الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کردند.

ایالات متحده جنبش حزب‌الله را در سال ۱۹۹۷ بعنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد و مدعی شد که سازمان جهاد اسلامی حزب‌الله مسئول یکی از مرگبارترین حملات به ارتش آمریکا در خاک کشور خارجی است که چندین بمب گذاری علیه تفنگداران دریایی آمریکا، سفارت ایالات متحده در لبنان انجام داده است.

منبع: فارس

کد خبر 592067

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برنامه اتحادیه اروپا حزب الله لبنان حزب الله جنبش حزب الله لبنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا ایالات متحده حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!

به گزارش خبرآنلاین این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش رویترز نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت امارت اسلامی اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای امریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902088

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه