Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد، رهبر این کشور در سالروز آتش‌بسی که به جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی پایان داد، تاکید کرد که روابط کره شمالی با چین که "روابطی خونی" است تا نسل‌ها ادامه و توسعه خواهد یافت.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه از "برج دوستی" در پیونگ‌یانگ بازدید کرد و به سربازان چینی کشته شده در جنگ کره ادای احترام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش‌بس جنگ کره ۲۷ ژوئیه سال ۱۹۵۳ میلادی حدود سه سال پس از حمله کره شمالی به کره جنوبی با حمایت چین و جماهیر شوروی سابق امضا شد. کره شمالی که این جنگ را "جنگ بزرگ آزادی وطن" می‌داند، این سالگرد را به عنوان "روز پیروزی" نامگذاری کرده است.

کیم جونگ اون تاکید کرد: شایستگی‌های رزمی درخشان و شاهکارهای افسران داوطلب ارتش خلق چین که قطعا در تاریخ مربوط به این پیروزی بزرگ در جنگ بزرگ آزادی وطن ثبت شده، جاودانه خواهند ماند.

وی افزود: دوستی کره شمالی با چین یک رابطه خونی است که در جریان انواع مختلف آزمایشات سخت تاریخ محکم‌تر شده و نسل به نسل با پیشرفت پویای آرمان‌های سوسیالیستی پیش می‌رود و توسعه خواهد یافت.

مقامات ارشدی که در این مراسم کیم جونگ اون را همراهی می‌کردند شامل جو یونگ-وون، دبیر امور سازمانی کمیته مرکزی حزب حاکم و پاک جونگ-چون، معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش بودند.

کره شمالی اخیرا بر روابط دوستانه‌اش با چین در بحبوحه بن بست دیرینه مذاکرات اتمی میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن و افزایش دشمنی‌ها میان چین و آمریکا تاکید کرده است.

در همین حال، کیم جونگ اون هفته گذشته به طور جداگانه جلسات عکاسی با کهنه‌سربازان جنگ را که در یک کنفرانس ملی شرکت داشتند و همچنین با سخنرانانی که مسئول آموزش‌ ایدئولوژیکی نسل جوان در رابطه با این جنگ هستند، برگزار کرد.

تصویر منتشر شده توسط خبرگزاری KCNA نشان می‌دهند که کیم جونگ اون در این جلسه توسط کهنه‌سربازان جنگ که هیچ‌کدام ماسک به صورت نداشتند، احاطه شده است؛ این اقدام، نمایش اطمینان نسبت به ریشه‌کن شدن کووید ۱۹ در کره شمالی است.

کیم جونگ اون در جریان جلسه عکاسی با سخنرانان، از آنها خواست تا مردم، پرسنل خدماتی، جوانان و دانشجویان را به گونه‌ای آموزش دهند که آنها به "انقلابیونی مصمم" تبدیل شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کره شمالی ، چین ، جنگ کره

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره شمالی چین جنگ کره کیم جونگ اون کره شمالی جنگ کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏
  • گل وویونگ جونگ به بایرن مونیخ (اشتوتگارت 2-1 بایرن مونیخ)
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است