Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد شریفی کارگردان مستند «شهید غدیر» همزمان با عرضه اینترنتی این مستند، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آن توضیح داد: نزدیک به دو سال پیش این مستند را با محوریت زندگینامه شهید سیدرضا میرحسینی ساختم که از نخبه‌های موشکی ایران و از همراهان شهید حسن طهرانی‌مقدم بود. در این مستند از کودکی این شهید و نماز خواندن‌شان در همان سنین کودکی روایت کرده‌ایم تا کمک به خانواده و ازدواج و رفتاری که با خانواده و بچه‌های خود داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از مستند هم به رفتارهای این شهید با همکارانش هم پرداخته‌ایم و اخلاقیات فردی‌اش را به تصویر کشیده‌ایم.

وی ادامه داد: وقتی ما به ملارد کرج برای فیلمبرداری این مستند رفتیم، اعلام کردند که برخی نکات را نمی‌توان در فیلم مطرح کرد چراکه مرتبط با بحث‌های موشکی ایران و مسائل نظامی می‌شود. همکاران شهید که با ما صحبت می‌کردند هم بیشتر درباره اخلاقیات فردی او با ما صحبت می‌کردند و به‌هیچ عنوان درباره نقشی که این شهید در مسائل موشکی داشته است، جزئیات را مطرح نکردند. آنچه در مجموع می‌گفتند، این بود که شهید میرحسینی، یک فرد همه‌فن حریف بود و هر وسیله‌ای که در آنجا دچار خرابی می‌شد را می‌توانست تعمیر کند. او فرد باهوشی بود که اشراف بسیار بالایی در حوزه کاری خود داشت.

این مستندساز درباره پژوهش‌های خود درباره شهید میرحسینی هم گفت: براساس جستجوهایی هم که در فضای مجازی داشتیم، اطلاعات چندانی درباره این شهید در دست نبود و به دلیل مسائل امنیتی ما حتی دسترسی به عکس‌های او حین کار هم نداشتیم. اگر امروز بخواهیم بار دیگر سراغ این موضوع برویم و مستندی درباره آن بسازیم، می‌توانیم عکس و فیلم‌های بیشتری در اختیار داشته باشیم چراکه برخی از آن‌ها از طبقه‌بندی امنیتی خارج شده است و شاید ما هم ارتباطات‌مان قوی‌تر شده باشد و بتوانیم عکس و فیلم‌های بیشتری را جمع‌آوری کنیم.

شریفی ادامه داد: با دو تن از همکاران شهید گفتگوهایی داشتیم که تأکید می‌کردند او فردی باهوش بود که وقتی پروژه‌ای را در دست می‌گرفت آن را تا انتها به انجام می‌رساند. هنوز درباره جزئیات نقش این شهید در مسائل موشکی حرف‌های بسیاری ناگفته مانده است و هنوز امکان مطرح کردن آن‌ها وجود ندارد. شاید در آینده بتوان مستندی ساخت تا جزئیات این نقش، بیشتر تشریح شود. زمانی که ما برای ساخت مستند رفتیم، حتی با دوربین خاموش هم کسی حاضر نبود درباره جزئیات توانمندی‌های این شهید در حوزه موشکی اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهد. اجازه نداشتند درباره این مسائل با ما صحبت کنند.

وی درباره مشاهدات خود از محل انفجار صورت گرفته در منطقه ملارد کرج هم گفت: طبق آنچه به ما گفتند، پادگانی که انفجار در آن رخ داده بود، پادگانی بلااستفاده بود که ما هم به آن منطقه رفتیم. صرفاً یک دژبانی داشت، منطقه وسیعی را هم شامل می‌شد و نمازخانه‌ای هم به نام شهدای ملارد داشت. اجازه هم نداشتیم که به منطقه مربوط به خرابی‌های صورت گرفته برویم.

کد خبر 5550883 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم عمار سینمای مستند صنعت موشکی ایران محرم 1401 حبیب الله صادقی تئاتر ایران موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما درگذشت چهره ها برنامه تلویزیونی عاشورا ماه محرم جشنواره فیلم ونیز فیلم کوتاه حوزه هنری موزه هنرهای معاصر تهران تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا سرحدی  با تبریک روز معلم و گرامیداشت شهادت شهید مطهری بیان کرد: یکی از مأموریت‌های مهم که رهبر معظم انقلاب در این عرصه جنگ ترکیب و شناختی برای ما مشخص نموده‌اند جهاد تبیین است که نمونه بارز و مصداق برجسته جهادگر تبیین علامه شهید مطهری بود.
 
 وی افزود: پایه‌های اصلی تفکر بسیج، سپاه و نیرو‌های مسلح مسائل اعتقادی است؛ لذا ارتباط دائمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری در اثبات افکار نیرو‌های مسلح در مسائل اعتقادی و اخلاقی کمک‌رسان خواهد بود که در این راستا ۳۰ عنوان برنامه در شهرستان زابل برگزار خواهد شد.

 مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه زابل با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی ادامه داد: بزرگداشت شهید مطهری در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج همراه با جهاد تبیین، عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با امام‌جمعه شهرستان، مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب حجاب و عفاف شهید مطهری به‌صورت مجازی، بحث و گفتگو پیرامون کتاب‌ها و اندیشه‌های شهید مطهری در حلقه‌های صالحین پایگاه‌های مقاومت، فراخوان مقالات با موضوعات تربیتی معرفتی بصیرتی از اندیشه‌های شهید مطهری و تجلیل از مربیان عقیدتی و صالحین و هادیان سیاسی از برنامه‌هایی است که در این هفته اجرایی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود