Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@04:57:26 GMT

گوینده کانادایی داعش به حبس ابد محکوم شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۹۱۱۱

گوینده کانادایی داعش به حبس ابد محکوم شد

دادگاهی در آمریکا یک شهروند کانادایی و عضو سابق داعش را که به تهیه تبلیغات و گویندگی فراخوان‌های داعش فعالیت داشت به حبس ابد محکوم کرده است.

محمد خلیفه که متولد عربستان سعودی است در دادگاه به علت نقش مهم او در تولید محتوا برای دستگاه پروپاگاندای داعش و همچنین تهیه محتوایی با هدف توطئه علیه آمریکا، گناهکار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید محمد خلیفه، ۳۹ ساله، «چهره شاخص» داعش بوده و شخصا دو سرباز سوری اسیر شده به دست داعش را به قتل رسانده است.

داعش در سال ۲۰۱۷ در عراق و سوریه شکست خورد و تقریبا همه مناطقی که در این دو کشور تحت کنترل گرفته بود را از دست داد.

با این حال، این گروه اکنون فعالیت خود را در به صورت حملات پراکنده و مقطعی در عراق، سوریه و افغانستان ادامه می‌دهد و علاوه بر خاورمیانه در شاخ آفریقا و غرب آفریقا هم تشکیلاتی را سازماندهی کرده است.

دادستان‌های آمریکا می‌گویند محمد خلیفه به زبان انگلیسی روی ویدیوهای تبلیغاتی داعش صداگذاری می کرده و دست کم برای ۱۵ ویدیو گویندگی کرده که همگی در ستایش قتل‌های هولناکی بوده که داعش با هدف تهییج حامیان افراطی خود و همچنین جذب نیرو ساخته بود.

محمد خلیفه که در تورنتو کانادا بزرگ شده در بهار سال ۲۰۱۳ به سوریه رفت و از ماه نوامبر آن سال عضو داعش شد. او از آن زمان تا اواخر سال ۲۰۱۸ عضو گروه رسانه‌ای داعش بود.

تماشاخانه ببینید| چرا سیل امامزاده داوود تهرانی‌ها را غافلگیر کرد؟ پاسخ در کفش‌های شهردار تهران ببینید | صحنه ای عجیب از سیل : باغی که در چند ثانیه غیب شد فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محمد خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه درست کردن لامپ LED با قیچی به روش برقکار کانادایی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تعمیر کردن اساسی و اصولی لامپ LED در خانه (فیلم) روشی متفاوت برای تعمیر کردن لامپ LED با فویل آلومینیومی (فیلم) سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • نحوه درست کردن لامپ LED با قیچی به روش برقکار کانادایی (فیلم)
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • حملات داعش در عراق شروع شد