Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:57:12 GMT

توصیه های لازم بعد از وقوع سیل

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۹۱۸۹

توصیه های لازم بعد از وقوع سیل

دانشگاه علوم پزشکی البرز طی اطلاعیه ای چند نکته مهم را بعداز  وقوع سیل ارائه کرد.

۱-می‌توان ‌از طریق رادیو و سایر رسانه‌های جمعی، ‌اطلاعاتی ‌راجع به مکان‌های دسترسی به آب سالم و بهداشتی به دست آورد.

۲-از نوشیدن آب سیل خودداری کنید و آب ‌شرب ممکن است با نفت‌، گازوییل و فاضلاب آمیخته و آلوده شود و علاوه بر این، آب ممکن است به جریان برق اتصال پیدا کرده و خطرساز شود و بنابراین نباید با آن تماس پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۳-از آب‌های ‌در حال حرکت باید دوری شود.

 

۴-باید مراقب مناطقی بود ‌که آب سیل در آنجا‌ ‌جمع شده است‌، زیرا ‌احتمال دارد که جاده، به علت وزن ‌حتی یک خودرو دچار ‌نشست شود.

 

۵-نباید سیم‌‌های سقوط کرده برق را لمس کرد و موضوع باید ‌فوراً به اداره برق اطلاع داده شود.

 

۶-فقط زمانی ‌باید به خانه برگشت ‌که مقامات مسئول اعلام بی‌خطری کرده باشند.

 

۷-اگر ساختمانی در محاصره سیلاب قرار گرفته باشد، نباید ‌به آنجا برگشت.

 

۸-هنگام برگشت به داخل خانه، احتیاط کامل رعایت شود چون ممکن است در هر جایی از ساختمان (‌مخصوصاً فونداسیون آن‌) خللی ایجاد شده باشد.

 

۹-در اولین فرصت، باید امکانات آسیب‌دید‌ه ساختمان تعمیر شوند و سیستم آسیب‌دید‌ه فاضلاب برای سلامتی بسیار خطرناک است.

 

۱۰-هر چیزی که با آب تماس پیدا کرده است را ‌باید تمیز کرده و ضدعفونی کنید چون گل و لای ناشی از سیلاب می‌تواند حاوی فاضلاب و مواد شیمیایی خطرناک باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقوع سیل پیشگیری از سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزباوی دوباره برای قهرمانی برگشت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، محمدامین حزباوی پس از اینکه در سه مسابقه پیاپی مقابل الدحیل، الاهلی و الشمال در ترکیب السد قرار گرفته و نمایش مطمئنی در خط دفاعی السد ارائه کرده بود، سه روز قبل در هفته بیست و دوم و پایانی لیگ ستارگان قطر به دلیل قطعی شدن قهرمانی تیمش استراحت کرد و به‌طور کامل نیمکت‌نشین بود، اما امروز در یک جام جدید احتمالا به جمع نفرات اصلی برگردد.

تیم فوتبال السد از ساعت 17:45 امروز (به وقت ایران) در ورزشگاه احمد بن علی نخستین مسابقه مرحله نیمه نهایی جام حذفی قطر را مقابل الوکره برگزار می‌کند که محمدامین حزباوی را دوباره در لیست نفراتش دارد.

حزباوی در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر که موفق شد نخستین قهرمانی خود را در نخستین سال لژیونر شدن به دست بیاورد، در 19 مسابقه از 22 بازی به میدان رفت و توانست نمایش درخشانی داشته باشد ولی حالا امیدوار است در یک جام جدید هم به قهرمانی برسد.

این مدافع 20 ساله پس از تجربه قهرمانی در لیگ ستارگان قطر همراه با السد، امروز هم احتمالا دوباره به ترکیب برگردد و در دیدار مقابل الوکره بازی کند که امید زیادی دارد به فینال برسند و صاحب قهرمانی شوند.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: امروز مسئله غزه، مسئله اول دنیاست/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! نشان می‌دهد ملتها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • در رئال باور داریم تیمی بهتر از ما وجود ندارد
  • تصمیم قطعی رئال برای جشن قهرمانی
  • مانوئل نویر: لایق پیروزی برابر رئال مادرید بودیم؛ می‌خواهیم به فینال ومبلی راه پیدا کنیم
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • حزباوی دوباره برای قهرمانی برگشت! (عکس)
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • بنر ضوابط پوشش دانشجویان ایران دوباره به دانشگاه برگشت | تصویر