Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلومبرگ طی گزارشی نوشت که پالایشگاه‌های بزرگ هند به میزان زیادی به معامله‌گران خصوصی کوچک‌تر و کمتر شناخته شده برای افزایش خرید نفتِ با تخفیف روسیه روی آورده‌اند و این تخفیف‌ها آنقدر خوب است که خطر معامله با آنها را بپذیرند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت، پالایشگاه‌های بزرگ هند به میزان زیادی به معامله‌گران خصوصی کوچک‌تر و کمتر شناخته شده برای افزایش خرید نفتِ با تخفیف روسیه روی آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این گزارش، تشریفات اداری در مذاکره مستقیم با تولیدکنندگان روسی، روند تامین منابع را کُند می ‌کند و این امر پالایشگاه‌ ها را مجبور کرده تا برای سهولت تحویل (محموله ها) به شرکت ‌های کوچک ‌تر روی بیاورند.

مقامات یک پالایشگاه هندی که نخواستند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفتند، شرکت های Wellbred و Montfort  شرکت‌های واسطه هستند.

هند در ماه‌ های اخیر خرید نفت از روسیه را افزایش داده است و از تخفیف‌‌هایی که مسکو در بحبوحه تحریم‌ها بر روی نفتش ارائه داده، استفاده می کند.

به گزارش موسسه کپلر، هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و در ماه جولای روزانه یک میلیون بشکه نفت از روسیه وارد کرده است. این رقم بیش از حدود 950 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن (ما پیش از جولای) است.

واندانا هاری، موسس شرکت تحلیلی Vanda Insights  گفت: «پالایشگاه های هندی حاضرند ریسک معامله با این معامله گران جدید و کمتر شناخته شده را بپذیرند زیرا تخفیف ها آنقدر خوب است که نمی توان از آنها گذشت. ما می دانیم پالایشگاه های هندی خواهان محموله های روسیه بر اساس «دیلیور بیس» (فروش محموله با شرایطی که فروشنده را ملزم می کند تا خود حمل و نقل دریایی را به محل تحویل ترتیب دهد.) هستند. بنابراین تا زمانی که معامله ‌گران جدید این نیاز را برآورده می ‌کنند، (این معامله) پیش می‌رود.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پالایشگاه ها خرید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیست و دومین جلسه حراج شمش طلا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور فعالان صنعت طلا و صادرکنندگان در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار شد.

در این جلسه ۲۳۰ کیلو گرم شمش طلا استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار توسط صادرکنندگان عرضه شد که از این مقدار ۷۹ کیلوگرم معامله شد. میانگین قیمت شمش طلای معامله شده در این جلسه، ۴ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان به ثبت رسید.

لازم به ذکر است، طی ۲۲ جلسه حراج حضوری برگزار شده در مرکز مبادله ایران، حدود ۳ تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

تسنیم در گزارشی نوشت: براساس تازه‌ترین خبری که از مرکز مبادله ایران منتشر شده، با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند.

بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901535

دیگر خبرها

  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • هجوم برای خرید طلا
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس