Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@04:58:58 GMT

رفع مشکلات «شهرک صنعتی لیا» نیازمند توجه مسئولان است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۹۳۱۹

رفع مشکلات «شهرک صنعتی لیا» نیازمند توجه مسئولان است

محمدرضا محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به انعقاد 593 قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین و فعال بودن حدود 70 درصد این واحدها اظهار کرد: 368 واحد دارای پروانه بهره‌برداری هستند و مابقی واحدها در حال ساخت و نصب ماشین‌آلات بوده و برخی هم راکد هستند که مشکلاتی همچون نقدینگی، مواد اولیه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دارند.

وی فعالیت واحدهای شهرک صنعتی لیا را در زمینه‌های تولیدات فلزی، شیمایی، سلولوزی و غذایی ذکر و با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های واحدهای صنعتی مبنی بر فرسوده شدن آسفالت معابر به ویژه خیابان اصلی افزود: با نمایندگان مجلس  و معاونت امور اقتصادی استاندار قزوین در زمینه روکش آسفالت صحبت و رایزنی شده و مقرر شده به صورت مشارکتی، این امر تحقق یابد.

مدیرعامل شهرک صنعتی لیا با بیان اینکه حدود 3 درصد ارزش افزوده واحدهای صنعتی به حساب شهرداری واریز می‌شود، ادامه داد: درخواست شده است که یک درصد از این ارزش افزوده به حساب شرکت شهرک‌های صنعتی واریز شود تا برای زیرساخت‌ها و امور دیگر شهرک صنعتی لیا هزینه شود که پیگیری‌هایی از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

محمدحسینی تامین آب شهرک صنعتی لیا را وجود دو حلقه چاه آب و دارا بودن مجوز 77 لیتر بر ثانیه دانست و تصریح کرد: با توجه به کمبود آب، واحدهای صنعتی با مشکل مواجه هستند که از سوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین قول مساعد برای افزودن یک حلقه چاه داده است.

وی با اشاره به استقرار شهرک صنعتی لیا در 14 کلیومتری جاده بوئین‌زهرا و مسدود بودن  دوربرگردان موجود در این مسیر افزود: واحدهای صنعتی برای تردد دراین مسیر باید چهار کیلومتر را طی کنند که اصلاح دوربرگردان قزوین-بوئین‌زهرا ضروری است که در هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، این موضوع مطرح شده و سیاهکلی‌مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس اسلامی و عضو کمیسیون صنایع مجلس هم پیگیر این امر است که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل رفع شود.

این مسئول مساحت شهرک صنعتی لیا را 669 هکتار و سال واگذاری واحدها را سال 72 ذکر و ادامه داد: این شهرک دارای 21 هکتار فضای سبز بوده و دارای امکانات مختلفی همچون آب، برق، گاز، تلفن، آتش‌نشانی، برق 87 مگاوات و غیره است.

گفتنی است؛ محمدحسینی دوم خرداد ماه امسال در مجمع هیات مدیره شهرک صنعتی لیا به همراه 40 نفر شرکت کرده بود و جزو هفت نفری بود که رای آورده بود و به عنوان مدیرعامل شهر صنعتی لیا انتخاب شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین شهرکهای صنعتی شهرک صنعتی لیا شهرک صنعتی لیا واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است

فرماندار اصفهان گفت: باتوجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی احمدی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: امروز استاندار اصفهان به همراه معاونین خود در منطقه شرق اصفهان محدوده برآن شمالی و جنوبی و شهرهای زیار و قهجاورستان بود و از حلقه ترافیکی چهارم نیز بازدیدی را انجام دادند.

وی افزود: با توجه به کثرت مسائل شهرستان اصفهان سفرهای منطقه‌ای در دستور کار استاندار اصفهان قرار گرفت که امروز سومین سفر از سفر استاندار اصفهان به مناطق شرق اصفهان انجام‌شد و قطعاً سفر امروز استاندار اصفهان موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه شرق اصفهان خواهد شد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: شهرستان اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها را در عرصه‌های مختلف شاهدیم، مضاعف بر نمونه‌ای از تمامی مشکلات استان اصفهان تعدادی مشکلات ویژه از جمله آلودگی هوا، ترافیک و تراکم جمعیت نیز در شهرستان اصفهان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه‌ای است، یکی از مهمترین مشکلات این است که متأسفانه نسبت به شهرستان اصفهان نگاه یک شهرستان برخوردار وجود دارد.

وی افزود بعضاً به دلیل کثرت کار در ادارات کل برخی غفلت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهدیم زیرا برخی از دستگاه‌ها نماینده‌ای در شهرستان ندارد، بر همین اساس این موضوعات نیازمند تدابیر ویژه‌ای است.

احمدی تاکید کرد: شهرستان اصفهان از ۸۲ روستا با یک بخشدار تشکیل شده است، در حالی که برخی از روستاهای این شهرستان به اندازه یک شهر جمعیت دارد، در این راستا توجه به ساختارهای اداری نیازمند توجه ویژه‌ای است. امروز سعی داریم اعلام کنیم که با توجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

کد خبر 747932

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است