Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوع حمله روسیه به اوکراین، در تازه‌ترین گزارش رسمی دفاعی ژاپن جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و دولت توکیو هشدار می‌دهد که این درگیری نشانگر "یک دوره جدید از بحران" در این کشور است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از وب‌سایت دیفنس نیوز، این سند تاکید می‌کند که "سرپیچی روسیه از نظم بین‌المللی فقط یک مشکل اروپایی نیست و جامعه بین‌المللی در حال حاضر با بزرگترین آزمایش خود از زمان جنگ جهانی دوم روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در این سند دفاعی آمده است که نظم بین‌المللی موجود به ویژه در منطقه هند و اقیانوس آرام، در معرض چالش‌های جدی قرار دارد، آن هم در شرایطی که رقابت استراتژیک بین کشورها در حال و هوای تغییرات توازن قوا آشکارتر می‌شود.

این گزارش رسمی دولتی ژاپن همچنین بر روابط چین با روسیه "متجاوز" تاکید و به روند پروازهای مشترک هواپیماهای نظامی کشورها در حریم هوایی و گشت‌زنی کشتی‌ها در آب‌های نزدیک ژاپن اشاره کرد.

این گزارش بار دیگر بر تلاش‌های چین برای "تغییر یک‌جانبه یا تلاش برای تغییر وضعیت موجود از طریق هراس‌افکنی در دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی" تاکید کرد. همچنین این گزارش خاطرنشان کرد که چین به صراحت اعلام کرده است که در صورت لزوم در استفاده از قوه قهریه برای متحد کردن جزیره خود گردان تایوان تردید نخواهد کرد. پکن، تایوان را یک استان شورشی خود قلمداد می‌کند. ژاپن خاطرنشان کرد که این لفاظی باعث افزایش تنش در این منطقه می‌شود.

ژاپن در گزارش رسمی خود تایوان را به عنوان "یک شریک بسیار مهم" برای توکیو توصیف کرد که "دارای همان ارزش‌های اساسی مانند آزادی و دموکراسی است." ثبات این جزیره "برای امنیت ژاپن حیاتی است و باید با احساس فوریت از نزدیک تحت نظر قرار گیرد." این سند همچنین جامعه بین‌المللی را تشویق کرد که این مساله را به رسمیت بشناسد که "تغییر وضعیت موجود با فشار و تهدید از چالش‌های مشترک جهانی است."

این سند همچنین تاکید می‌کند: ژاپن در حال طراحی یک استراتژی امنیت ملی جدید است تا به صورت پیشگیرانه از تغییرات وضعیت موجود با زور جلوگیری کند و همچنین برای جنگ مدرن، از جمله جنگ اطلاعاتی و جنگ سایبری، که هر دو در جریان حمله روسیه به اوکراین دیده می‌شوند، کاملاً آماده باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کشور ژاپن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشور ژاپن بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند. به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

کد خبر 847469 منبع: ایسنا برچسب‌ها زلزله خبر مهم ژاپن حوادث جهان

دیگر خبرها

  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟