Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که می‌تواند راهگشای حل مشکلات کشور در سطوح مختلف باشد و در این راستا، مجلس و دولت روی جهاد دانشگاهی حساب ویژه باز کرده‌اند.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که از ابتدا خوب طراحی شده و در حوزه بومی‌سازی و خودکفایی گام‌های بلندی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مهم‌ترین رسالت جهاد دانشگاهی ارتباط بخشی بین صنعت، دانشگاه و تولید است، افزود: خوشبختانه جهاد دانشگاهی قزوین از جمله نهادهایی است که توانسته رسالت‌های خود را به‌خوبی انجام دهد و می‌توان گفت که نهادی موفق در سطح استان است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قزوین بالغ‌بر چندین هزار زوج نابارور دارد و از همین‌رو مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی و خدماتی که این مرکز ارائه می‌دهد، گام مثمرالثمری در تحقق شعار جوانی جمعیت است و به این خاطر این نهاد را موفق می‌دانم که برای حل دغدغه‌های کشور جهادی‌ تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی در سطوح مختلف علمی به‌خصوص در عرصه پزشکی و خدمات آزمایشگاهی ستودنی و قابل‌تقدیر بوده و اعتقاد دارم جهاد دانشگاهی طی سال‌های آتی به قله شکوفایی می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: عملکرد، تولیدات، شیوه اقدام، اشتغال‌زایی و به‌کارگیری افراد توانمند در جهاد دانشگاهی می‌تواند برای دیگر نهادهای مشابه جهاد دانشگاهی که در ارتباط بین صنعت، کشاورزی، تولید و دانشگاه فعال هستند؛ الگو باشد.

وی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه، فعالیت‌ها و دستاوردهای بی‌نظیر جهاد دانشگاهی قابل توجه است اما آن‌طور که باید مورد اقبال قرار نگرفته و توسعه نیافته است، درحالی‌که اگر نقش جهاد دانشگاهی بیشتر می‌شد، یا برخی وظایف و امور به این نهاد محول می‌شد، می‌توانست بیش از پیش در حل مشکلات جامعه نقش‌آفرینی کند.

مجلس حامی جهاد دانشگاهی است

سیاهکلی بابیان اینکه مجلس حامی جهاد دانشگاهی است، افزود: با توجه به اهمیت تولید دانش‌بنیان در سطح کشور و همچنین تأکید مقام معظم رهبری به این موضوع، فرصتی برای افزایش ظرفیت قانونی، جهت شکوفایی و فرصت بخشی به جهاد دانشگاهی در سطح جامعه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: امروز شرایط برای نقش‌آفرینی جهاد بیش از سایر ادوار فراهم شده است و لازم است جهاد دانشگاهی بیش از گذشته درصحنه حضور داشته باشد و نسبت به حل موضوعات و دغدغه‌های کشور در حوزه‌های مختلف راهگشایی کند.

ابن نماینده مردم در بهارستان گفت: یکی از حسن‌هایی که جهاد دانشگاهی دارد استقلال و خودکفا بودن این نهاد در اداره امور خود است. اگر جهاد دانشگاهی مانند سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی شود و از اعتبارات دولتی برخوردار باشد، سست شده و کارآیی امروز را نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه امروز مجلس و دولت روی جهاد دانشگاهی حساب ویژه‌ای باز کرده است، بیان کرد: لازم است برخی حوزه‌های دیگر دانشگاهی مانند حوزه اساتید، دانشجویان و سایر نهادهایی که از بودجه‌های دولتی بهره‌مند هستند، از جهاد دانشگاهی در حوزه خودکفایی الگوبرداری کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز اگر یک حوزه‌ای مثل صنعت دچار مشکل شود، باید خودش به دنبال حل مشکل و ارائه راهکار باشد درحالی‌که این وظیفه نهادهای علمی همچون جهاد دانشگاهی است تا مشکل‌گشایی کند و از همین رو لازم است تا مجلس با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در پررنگ کردن نقش جهاد دانشگاهی تلاش کند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی در عرصه ملی و فراملی نیز ایفای نقش کند و با توسعه و پیشرفت بر مبنای علم جهت توسعه کشور گام بردارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلفی همچون کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد که انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی با حل مسائل حوزه‌ها در افزایش بازدهی و تولیدات استانی بکوشد تا دستاوردهایش روزبه‌روز تقویت و گسترش یابد.

سیاهکلی در پایان ضمن تشکر از زحمات به‌عمل‌آمده برای تقویت برنامه‌های جهاد دانشگاهی افزود: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی در ادامه مسیر خود همچنان جهادی‌ برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و نیز کمک به توسعه استان گام بردارد تا نتایج مورد انتظار حاصل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی قزوين جهاد دانشگاهی لطف الله سیاهکلی جهاد دانشگاهی نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد

ایسنا/مازندران در اولین دوره مسابقه مناظرات دانش‌آموزی در ساری، تیم «آغوز» با تیم «سرخ ستاره» با موضوع «بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» در جایگاه موافق و مخالف به مناظره پرداختند که تیم آغوز در جایگاه مخالف، قهرمان این دوره از مسابقات شد.

به گزارش ایسنا، مسابقه مناظره دانش‌آموزی ۱۰ اردیبهشت با عنوان «گپ» با شرکت هشت تیم دانش آموزی در دبیرستان پسرانه شریعت ساری برگزار شد.

در این مسابقات تیم‌های؛ «آغوز، سرخ ستاره، نفار، دونا، نماشون و براردور» با موضوع «نقش اصلی در موفقیت علمی هر دانش‌آموز با خود اوست» به رقابت پرداختند که در نهایت تیم‌های آغوز، سرخ ستاره، نفار و براردور به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و در نهایت تیم آغوز با تیم سرخ ستاره با موضوع « بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» به مناظره پرداختند که تیم آغوز قهرمان این دوره از مسابقات شد.

محمدرضا جعفرزاده مدیر دبیرستان شریعت ساری با بیان اینکه مناظرات دانش‌آموزی فرصتی است تا دانش‌آموزان از همین دوران بتوانند نحوه برخورد با نظرات مخالف را بیاموزند، گفت: ما برای تربیت یک نیروی انسانی که بتواند در مجامع مختلف از ارزش‌ها دفاع کند باید از متوسطه اول و حتی مقاطع ابتدایی، آغاز کنیم.

جعفرزاده اظهار کرد: دانش‌آموزان استقبال خوبی از این دوره مسابقات فرهنگی داشتند و دوره آموزش کوتاه مدت فن بیان در مناظرات نیز برای شرکت‌کنندگان برگزار شد. 

سیده زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: در این نوع از مسابقات مناظره دانش آموزی لازم است تا گروه هدف بیاموزند که چگونه از حقشان در جامعه دفاع کنند و یا چگونه برای مطالبات خود از استدلال و منطق بیان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هر ساله مسابقات مناظرات دانشجویی را در همه استان‌ها برگزار می‌کند، افزود: اگر ما این مناظرات را از دوره متوسطه اول آغاز کنیم در آینده نزدیک در مقطع متوسطه دوم و دانشگاه برگزاری مناظرات از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

تقوی اظهار کرد: ارائه آموزش فن بیان و رعایت مولفه‌های یک مناظره عالی در جهاد دانشگاهی آموزش داده می‌شود و این نهاد آمادگی دارد این دوره‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان برگزار کند.

حسین نورانی، معاون واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز که در جایگاه رئیس جلسه در این مناظرات ایفای نقش داشته است، اظهار کرد: اولین مسابقه مناظره دانش‌آموزی در استان مازندران با عنوان «گپ» در ساری برگزار شد و امیدواریم که در سال آینده مدارس بیشتری به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.

وی افزود: این رویداد در راستای ترویج فرهنگ گفت‌ و شنود و تقویت آداب مباحثه برای یادگیری و تمرین تحمل نظر مخالف، در سطح دانش‌آموزان دوره متوسطه اول برگزار شد.

نورانی به توجه بیشتر آموزش و پرورش به این نوع توسعه فکری و فرهنگی در مدارس استان خواستار شد و از مدیریت دبیرستان شریعتی و جهاد دانشگاهی در برگزاری این دوره مسابقات قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»