Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@15:22:51 GMT

راهنمای خرید چوب ترمو

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۰۰۱۱

راهنمای خرید چوب ترمو

در این محتوا ضمن اینکه شما با چوب ترمو بیشتر آشنا می‌شوید، لیستی از فروشندگان معتبر هم پیدا می‌کنید که جهت استعلام قیمت چوب ترمو می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید.

چوب ترمو که به آن ترمو وود نیز می‌گویند، از محصولات اصلی کشور فنلاند است که از درخت کاج به دست می‌آید. این چوب دارای ماندگاری بالاتر و مقاومت در برابر تغییر رنگ و حشراتی مانند موریانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر با تولید رزین‌های محافظ ترمو طول عمر این نوع از چوب‌ها در مقابل باران و آفتاب بیشتر شده است. چوب ترمو با یک روش حرارتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی تهیه می‌شود و می‌تواند ضد آب و ضد اشعه فرابنفش خورشید باشد. روش تهیه این چوب به این صورت است که پس از برش چوب، آن را تا دمای 230 درجه به مدت 96 ساعت حرارت می‌دهند. از بخار به عنوان گاز محافظ و روشی برای جلوگیری از شکافتن چوب استفاده می‌شود. اگر قصد خرید چوب ترمو را دارید و اطلاعات کافی از قیمت‌های این چوب ندارید می‌توانید در سایت جویشگر لیست قیمت چوب ترمو را بیابید و از آخرین قیمت‌ها آگاه شوید.

مزایای ترمووود یا چوب ترمو

فرآیند اصلاح حرارتی ترموود بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی انجام می‌شود. پس می‌توان گفت این چوب دوستدار محیط زیست بوده و به آن هیچ آسیبی وارد نمی‌کند.

ابعاد این چوب ثابت بوده و دچار تغییر شکل نمی‌شود.

با اعمال فرآیند حرارت‌‌ ‌دهی، میزان رطوبت ترمو وود به کمترین حالت رسیده و متعادل می‌شود. به همین دلیل این مواد از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و تغییرات جوی برخوردار است و روند پوسیدگی و یا فرسایش آن به کندی و در طی سال‌های طولانی صورت می‌گیرد.

با حرارت ‌دهی چوب مواد مغذی در آن از بین می‌روند، از این رو امکان رشد قارچ، کپک، باکتری و حشرات در ترمو چوب وجود ندارد.

میانگین رطوبت چوب ترمو حدود 6 درصد بوده و به همین دلیل خاصیت عایق بودن را دارا است. تعادل رطوبتی ترموود باعث کاهش تبادل حرارتی چوب و محیط می‌شود، از این رو آن را می‌توان نوعی عایق محسوب کرد.

ترمووود دارای رنگ ثابت بوده و اگر در معرض نور خورشید قرا گیرد، رنگ پریده نمی‌شود.

این چوب‌ها دارای وزن بسیار سبکی هستند و نگهداری، نصب و استفاده از آن‌ها به راحتی انجام می‌شود.

در فرآیند ترمو رنگ چوب به قهوه‌ای تیره تبدیل شده که این رنگ جلوه زیبایی به ظاهر چوب می‌بخشد.

اصلاح حرارتی انجام شده روی چوب باعث کاهش تمایل آن به تورم، خش و جذب آب در محیط‌های مختلف با میزان رطوبت متفاوت می‌شود. چوب‌های ترمو در مقایسه با چوب‌های معمولی از پایداری بالاتری در برابر رطوبت برخوردار هستند.

خرید انواع چوب ترمو

به طور کلی می‌توان گفت‌، چوب‌های ترمو دارای مدل‌های متفاوتی هستند. ما در این مقاله به بررسی مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم. این چوب‌ها بر اساس کیفیت چوب خام ترمو، شرایط آماده سازی و میزان حرارتی که برای خشک کردن آن در نظر می‌گیرند به دو دسته کلی تقسیم شده که هر کدام مصارف کاربردی ویژه‌ای دارند.

چوب ترمو Thermo-S

شرایط مقاوم سازی چوب ترمو در این مدل به صورتی است که آن را برای ساخت و تهیه سازه‌های مختلف در دکوراسیون و فضای داخلی ساختمان مناسب می‌دانند.

چوب ترمو Thermo-D

در این حالت چوب ترمو در شرایط سخت‌تری تهیه و به قول معروف کاملا آب دیده و قدرتمند شده است. از این جهت از آن برای نمای بیرونی ساختمان و دکوراسیون خارجی منزل بهره می‌برند.

مراحل تولید چوب ترمو

مرحله برش و خشک کردن:

در این روش اصولا درخت‌های پرورشی را انتخاب می‌کنند. درخت قطع شده را برش داده و در ابعاد مورد نظر سایزبندی می‌کنند. خشک کردن آن‌ها توسط بخاردهی و گرما در کوره انجام می‌شود. ابتدا چوب‌های سایزبندی شده را درون کوره قرار می‌دهند. در ا‌ین مرحله دما را تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد بالا می‌برند. در ادامه دما را در مرحله پخت به تدریج افزایش می‌دهند، تا زمانی که دما به ۱۳۰ درجه برسد. برای این که چوب در زمان پخته شدن دچار ترک نشود از بخار آب کمک می‌گیرند، یعنی افزایش دما به واسطه بخار آب انجام می‌شود. بخار آب از واکنش‌های شیمیایی در چوب جلوگیری می‌کند. طی این فرایند تمام رطوبت چوب خشک می‌شود.

حرارت دادن:

چوب‌ها درون دستگاه ترموود قرار می‌گیرند. حرارت و دما با استفاده از بخار آب افزایش پیدا کرده و دمای چوب را به ۱۸۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. تغییر و افزایش دما به استانداردهای ترموود و ایمنی دستگاه وابسته است. چوب‌ها به مدت ۲ تا ۳ ساعت در این دما نگهداری می‌شوند. البته باید توجه داشت که به یک‌باره چوب‌ها را از کوره پخت خارج نمی‌کنند. اختلاف دما بین چوب درون کوره و محیط خارج بسیار زیاد است. مرحله هوادهی پس از پایان عمل پخت شروع می‌شود. چوب‌ها در این مرحله خشک می‌شوند. این عمل منجر به جلوگیری از ترک خوردگی چوب‌ها می‌شود. در این مرحله ۵ تا ۷ درصد رطوبت به چوب‌ها اضافه می‌کنند تا در زمان استفاده ترک برندارند. این مرحله که مرحله هوادهی نام دارد بین ۵ تا ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

خنک کردن:

این مرحله با استفاده از اسپری آب بر روی سطح چوب صورت می‌گیرد. دمای چوب ترمو به آرامی کاهش می‌یابد. ابتدا باید دما به حدود ۸۰ الی ۹۰ درجه برسد تا رطوبت ‌دهی مجدد انجام شود. در پایان، میزان رطوبت چوب ترموود به سطح مورد نظر می‌رسد. رطوبت مورد نظر عددی بین ۴ الی ۷ درصد را شامل می‌شود. تمام شیره، صمغ و مواد مغذی چوب از بین رفته و محصولی جدید می‌شود.

برش در ابعاد استاندارد:

هنگامی که چوب ترمو به مرحله نهایی رسید. قطعات آماده شده چوب ترمو وود را در سایزهای مشخص برش می‌دهند. به دلیل این که این چوب فاقد رطوبت است، خاک اره به صورت گرد بسیار ریز از آن تولید می‌شود.

عوامل موثر در قیمت چوب ترمو

هنگامی که شما به لیست قیمت چوب ترمو درسایت جویشگر مراجعه می‌کنید با قیمت‌های متفاوتی از چوب ترمو روبرو خواهید شد. به طور کلی می‌توان گفت نوع، طرح، رنگ و ضخامت چوب ترمو شده در قیمت آن تاثیر دارد. این تاثیر بسیار بالا بوده و بعد از آن متراژ و نوع اجرای کار تعیین کننده قیمت است. نوع فرآیند حرارت ‌دهی چوب ترموود نیز می‌تواند در قیمت این چوب تاثیرگذار باشد. روش‌های ساخت و پرداخت چوب با استفاده از تجهیزات و ابزارهای متعددی انجام می‌پذیرد و نوع پرداخت چوب به شیوه‌های متفاوتی اجرا می‌شود و همچنین مواد اولیه نیز در قیمت چوب‌ها تاثیرگذار است. نوع ایرانی این چوب نیز به خاطر کیفیت کمتر، قیمت مناسب‌تری نسبت به مدل فنلاندی آن دارد. هنگام خرید انواع چوب ترمو باید به انتخاب فروشندگان معتبر دقت کنید تا خریدی مطمئن و باکیفیت داشته باشید. به منظور جلوگیری از سردرگمی هنگام خرید ما در سایت جویشگر فهرستی از برترین تولیدکنندگان را آماده کرده‌ایم تا با بررسی آن‌ها بتوانید بهترین‌ها را انتخاب کنید. وظیفه‌ی ما در سایت جویشگر کمک به خریداران و فروشندگان است.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حشرات رشد طول عمر محیط زیست مواد شیمیایی انجام می شود قیمت چوب چوب ترمو بخار آب چوب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟

فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازار‌های رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

تقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشد‌هایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.

با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت به ایسنا گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است. قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته، اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحد‌ها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند، ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد، ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود، اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده، ولی هنوز تثبیت نشده است.

دیگر خبرها

  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • چمبر تست دما و رطوبت چیست؟
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی