Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی امروز در مراسم تجلیل از دست اندرکاران انتقال زائران خانه خدا به سرزمین وحی و اعلام پایان مراسم حج امسال، اظهار داشت: در مدت کوتاهی حدود 40 هزار از زائران خانه خدا به وسیله هواپیماهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و در شرایط تحریم، منتقل شدند.

وی افزود: امسال پیش‌بینی شده است 5 میلیون زائر امام حسین(ع) برای شرکت در اربعین از طریق حمل و نقل زمینی، قطار و حمل و نقل هوایی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جابه‌جا شوند که برای این هدف باید آماده شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش‌بینی شده است از تعداد زائران امام حسین(ع) 60 هزار نفر با قطار و بین 50 تا 60 هزار نفر با پرواز و بقیه از طریق خودرو و سیستم زمینی جابه‌جا شوند.

قاسمی اضافه کرد:‌ در این زمینه جاده‌های منتهی به مرزهای کشور تعریض و اصلاح شده و همچنین پایانه‌های کشور به خاطر گرمای تابستان برای پذیرایی از زائران و انتقال آنها آماده می‌شود.

وی همچنین گفت: سال گذشته به دلیل شرایط کرونا 20 روز قبل از ایام اربعین توافق‌نامه‌ای با نخست‌وزیر عراق امضا شد که طی آن قرار شد 60 هزار نفر از طریق هوایی به مراسم اربعین پارسال اعزام شوند که در مدت کوتاهی زائران امام حسین(ع) منتقل شدند و امسال هم حدود 40 هزار زائر خانه خدا فقط با هواپیمایی جمهوری اسلامی در مدت زمان کوتاهی و با کمترین تاخیر به سرزمین وحی اعزام شده و از آنجا به کشور برگشت داده شدند.

وزیر راه و شهرسازی‌ تصریح کرد: مسیر جاده‌ای کربلا تا سوریه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مناسبت ماموریتی، با خودرو طی کرد‌م که بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود، حال تصور کنید در 1400 سال پیش چگونه اهل بیت(ع) پیامبر(ص) از این مسیر سخت و طاقت‌فرسا به حالت اسارت عبور داده شده‌اند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از دست اندرکاران انتقال حجاج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقدیر شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: حاجی هواپیمایی وزیر راه سفرهای اربعین پرواز اربعین قطار اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اجرای پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین «دی» را از برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری خواند.

دکتر احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید نان کامل جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است، اظهار کرد: براساس تصمیم‌های اتخاذه شده در  نظر داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۲ در حیطه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، هر مرکز آموزشی حداقل یک کارخانه تولید آرد کامل داشته باشد. در سال جاری هم تاکید بر آن است که تعداد کارخانه‌های تولید آرد کامل برای هر دانشگاه علوم‌پزشکی به سه مورد برسد.  

وی درباره اهداف وزارت بهداشت از تولید نان کامل در کشور گفت: هدف وزارت بهداشت از فرآیند نان کامل،  سبوس‌گیری اندک از آرد است. پیشنهاد دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ارتباط با سبوس‌گیری این است که ۲ تا ۶ درصد سبوس‌گیری از آرد انجام شود. در چنین شرایطی، فلزات سنگین و آلودگی‌ها گرفته می‌شود اما هدف وزارت بهداشت برای تامین نان سالم با آرد کامل را برآورده می‌کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره وضعیت ویتامین گروه B در کشور و وضعیت این ویتامین با تولید آرد کامل، گفت: از منظر کمبود ویتامین گروه B با مشکل مواجه نیستیم و کمبودی در زمینه این ویتامین وجود ندارد.  هدف از اجرای برنامه نان کامل، تامین فیبر و منیزیوم است.

اسیماعیل‌زاده درباره برنامه‌های دفتر بهبود تغذیه برای بازنگری برنامه غنی‌سازی آرد نیز به ایسنا گفت: سال جاری، درنظر داریم برنامه غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک را که مدت‌هاست اجرا می‌شود، بازنگری کنیم. همچنین اجرای پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین دی از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری به حساب می‌آید.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»