Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس محمدیان ظهر امروز در دیدار با اعضای دفتر تحریریه خبرگزاری فارس گیلان در دفتر این خبرگزاری در رشت با بیان اینکه واقعه عاشورا به نوعی جنگ روایت‌ها در تاریخ اسلام بوده است، اظهار کرد: امروز اگر رسانه نباشد در کربلای ایران در طول تاریخ اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌داد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب خبرگزاری فارس در گسترش گفتمان و جریانسازی انقلاب اسلامی گفت: امروز خبرگزاری فارس یکی از رسانه‌های جریان‌ساز در جمهوری اسلامی است که بسیاری از توطئه و بحران‌ها را توسط قلم خبرنگاران خود در سطح کشور برطرف کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول سازمان بسیج رسانه استان گیلان مهم‌‌ترین ویژگی خبرگزاری فارس را مستقل بودن آن دانست و بیان کرد: اگر هویت و استقلال خبرگزاری فارس مورد خدشه وارد شود هیچ موفقیتی در رسانه جریان انقلاب حاصل نمی‌شود که خوشبختانه این امر تاکنون رخ نداده است.

محمدیان با تأکید بر لزوم توجه به حفظ استقلال توسط رسانه‌های جمهوری اسلامی بیان کرد: رسانه‌ای می‌تواند به تفکر انقلاب نزدیک باشد که استقلال خود را حفظ کند در غیر این صورت درگیر بازی سیاسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رسانه باید به کیفی‌گرایی توجه جدی شود، گفت: تولید محتوای خبر خوب در خبرگزاری فارس یک اقدام بسیار مؤثر در راستای مبارزه با جنگ روایت‌ها بوده است.

مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اولویت بسیج رسانه در سطح کشور گفت: اولویت بسیج رسانه در سطح کشور تشکیل جبهه رسانه جریان انقلاب است که تا این امر محقق نشود نمی‌توان با جنگ ترکیبی استکبار مقابله کرد.

محمدیان با بیان اینکه در جهاد تبیین نقش اصحاب رسانه بسیار مهم است، تصریح کرد: بسیج رسانه و خانه مطبوعات در گسترش و اجرایی کردن جهاد تبیین باید همسو با یکدیگر حرکت کنند که در گیلان این امر خوشبختانه وجود دارد.

وی خبرگزاری فارس را نمونه بارز رسانه در طراز جریان انقلاب معرفی کرد و افزود: شاخصه‌های یک رسانه در طراز انقلاب در خبرگزاری فارس نمونه عینی داشته و باید در سطح دیگر رسانه‌ها گسترش پیدا کند.

مسؤول سازمان بسیج رسانه کشور با تأکید بر لزوم توجه به اجرایی شدن شیوه درست مطالبه‌گری در سطح کشور افزود: مطالبه‌گری که باعث خوشنودی رسانه‌های بیگانه شود بازی ناخواسته در زمین دشمن است، لذا باید شیوه‌های مطالبه‌گری باید توسط خبرگزاری فارس گسترش پیدا کند.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه اصحاب رسانه در استان گیلان بسیار فعال بوده و نقش مهمی در مطالبه‌گری دارند، اظهار کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان بوده و در حل بحران با استفاده از مطالبه‌گری درست بسیار تاثیرگذار هستند.

ابراهیم افشاری رویکرد بسیج رسانه در استان گیلان را عملکرد محور دانست و گفت: رویکرد بسیج رسانه در استان گیلان عملکرد محوری بوده و در پرورش خبرنگاران در طراز انقلاب اسلامی بسیار فعال بوده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه بر تشکیل جبهه رسانه جریان انقلاب در استان گیلان بیان کرد: دشمن سعی دارد همواره در جامعه ناامیدی القا کرده و خدمات جمهوری اسلامی را کمرنگ جلوه دهد که در این خصوص تشکیل جبهه رسانه جریان انقلاب بسیار مهم بوده و در همین راستا اقدامات خوبی توسط سازمان بسیج رسانه انجام شده است.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با بیان اینکه برخی نخستین‌ها توسط بسیج رسانه گیلان انجام شده است، تصریح کرد: برای نخستین بار نماهنگ اصحاب رسانه توسط بسیج رسانه گیلان در سطح کشور ساخته شد ولی از این نماهنگ در گیلان مورد استقبال واقع نشده  است.

افشاری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره حوزه بانوان توسط بسیج رسانه استان گیلان بیان کرد: جشنواره حریم رسالت ویژه بانوان برای نخستین بار در سطح کشور برگزار شد که بسیار مورد استقبال بانوان واقع شد.

وی با اشاره به اهمیت بسته خبر خوب در رسانه‌ها و ایجاد امیدآفرینی افزود: فعالیت در قالب بسته خبر خوب یکی از رویکردهای مؤثر خبرگزاری فارس بوده که امیدآفرینی با رویکرد پیش‌برندگی در جامعه، را هدف خود قرار داده است.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با تأکید بر به‌روزرسانی اصحاب رسانه در حوزه آموزش‌های به‌روز بیان کرد: قواعد عصر روایتگری به‌گونه‌ای است که مردم رغبت خواندن اخبار سنتی را نداشته و از این اخبار تنها تیتر و لید را نگاه می‌کنند درحالی‌که سبک روایتگری قابلیت مانایی مخاطب تا پایان خبر را دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج رسانه گیلان جهاد تبیین جنگ روایت ها جشنواره حریم رسالت خبرگزاری فارس گیلان رسانه جریان انقلاب سازمان بسیج رسانه استان گیلان بسیج رسانه اصحاب رسانه سطح کشور مطالبه گری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • قطعی موقت جریان برق در ۳ شهرستان گیلان
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد