Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@20:19:27 GMT

اصلاح ساختار اقتصاد در مذاکرات تاثیر دارد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۰۱۱۵

اصلاح ساختار اقتصاد در مذاکرات تاثیر دارد

ب گزارش «نماینده»، لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با شرایط مذاکرات و بدعهدی‌های بیش از پیش آمریکا در گفتگوها، گفت: به عنوان نکته اول باید بدانیم عظمت جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که آمریکا از مواضع خود جابجا شده و برگشته است و این را به وضوح اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: چه زمانی یک مستکبر حاضر می‌شود در برابر مظلومی که مورد ظلم واقع شده سر خم کند و خضوع داشته باشد؟ همه این نکات را در ادبیات آمریکا می‌توان مشاهده کرد؛ حتی اسرائیل هم مواضع خود را تغییر داده و با برجام موافقت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: این نقطه از مذاکرات نشان می‌دهد ایران سرسختانه و مبتنی بر عقل با حمایت و قدرتی که مردم به این نظام داده‌اند ایستاد و از حقوق خود دفاع کرد. بنابراین امروز آنها مجبور هستند که با ما مذاکره کنند. این اجبار به هدف همکاری کردن با ما نیست بلکه آنها مجبور شده‌اند که موضع خود را تغییر دهند. این برای ما ارزشمند است و به نظر می‌رسد در نهایت آنها مجبور باشند با ما کنار بیایند.

سیاهکلی اظهار کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در گفتگوها از ابتدای مسیر مشخص و روشن بوده است، اما طبیعی است که میزان شدت و غلظت توجه به رویکردها در دولت‌های مختلف متفاوت بوده است. در دولت سیزدهم حقوق مردم شدیدتر و غلیظ‌تر از گذشته در دست پیگیری قرار دارد.

وی ادامه داد: موضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات از ابتدا مبتنی بر نگاه هوشمندانه، مدبرانه و عالمانه رهبر انقلاب که سکان کشتی انقلاب را بر عهده دارند و مورد حمایت مردم هستند، شکل گرفت. آنچه امروز در سیاست خارجی ما نقش آفرینی می‌کند در راستای منافع مردم و مواضع رهبری است. در حقیقت اقتدار امروز کشور نتیجه همین دو رکن یعنی مردم و رهبری است. دولت در این میان نقش واسطه‌ای دارد و مردم و رهبری تولید قدرت می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پاسخ به این سوال که دولت چه سیاستی را باید برای افزایش امید و سرمایه اجتماعی مورد توجه قرار دهد؟ عنوان کرد، شک نکنید این موضوع که دولت حجت‌الاسلام رئیسی در سخت‌ترین زمان ممکن، شجاعانه تصمیم به اصلاح ساختار اقتصادی گرفته، در مذاکرات بسیار مؤثر است. بسیاری از افراد فکر می‌کردند در صورت جراحی اقتصادی مردم ممکن است قیام کنند اما شاهد بودیم که جامعه همراهی خوبی با شرایط کرده است. لذا این تصمیم بسیار مهمی بود

سیاهکلی بیان کرد: باید نسبت به معیشت مردم مهربان‌تر و دلسوزتر باشیم و اجازه ندهیم زندگی جامعه زیر چرخ اصلاح له شود؛ قطعاً در این صورت مردم نیز از دولت و تصمیمات مسئولان حمایت می‌کنند. اما شک نداشته باشید این موضع اصلاح اقتصادی دولت در مذاکرات بسیار اثرگذار است و طرف مقابل را وادار می‌کند جایگاه خود را بشناسد.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً نیاز است برخی رویکردها اصلاح شوند، خاطرنشان کرد: علیرغم همه مشکلات، وابستگی ما به ارز به حداقل رسیده است. در درون کشور برنامه‌هایی که نسبت به مقابله با تحریم صورت می‌گیرد قابل توجه بوده و تولیدات خوبی شروع شده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!