Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@11:27:19 GMT

پارک جیبی با مبلمان‌هایی از لباس‌های بازیافتی!

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۰۲۸۵

پارک جیبی با مبلمان‌هایی از لباس‌های بازیافتی!

کاتوویتس، یکی از بزرگترین شهرهای لهستان، بار دیگر تعهد خود را به پایداری در محیط شهری نشان داد؛ مقامات محلی از افتتاح یک پارک جیبی خبر دادند که دارای مبلمان شهری بازیافتی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاتوویتس به عنوان بخشی از کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی COP 24 سال ۲۰۱۸ به تعهد خود مبنی بر پایتخت اقدام اقلیمی در جهان ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون، در نمایش دیگری از تلاش‌های خود برای کاهش اثرات تغییرات آب‌وهوایی بر زندگی شهری، این شهر از یک پارک جیبی بازیافتی پرده‌برداری کرده است.

مفهوم پارک جیبی بسیار شبیه به پارک‌های معمول است که همه ما به بازدید از آن‌ها عادت کرده‌ایم، زیرا در محیط شهری مستقر است با این تفاوت که معمولاً در مکان‌هایی دیده می‌شود که تراکم ساختمان‌ها بسیار زیاد است و فضای کمی برای فضای سبز وجود دارد. پارک‌های جیبی معمولاً موقتی هستند و دارای مبلمان شهری کوچک اما مناسب هستند که امکان جذابیت بیشتر فضاهای عمومی را فراهم می‌کنند. یکی از مزیت‌های جانبی این پارک‌ها، جلوگیری از تشکیل جزایر حرارتی محلی است که نقش مهمی را در کاهش دمای شهر ایفا می‌کنند.

پارک جیبی کاتوویتس در میدان مرکزی شهر قرار دارد و با همکاری مقامات محلی تهیه شده است و با اینکه مفهوم آن به خودی‌خود جالب به نظر می‌رسد، این مورد حتی خلاقانه‌تر و پایدارتر از انواع پارک‌های جیبی قبلی است.

نکته جالب این پارک، ویژگی‌های خاص مبلمان شهری آن است که به جای استفاده از بتن یا چوب، ۹۵ درصد از لباس‌های قدیمی ساخته شده است. جنس مبلمان این پارک از یک ماده بادوام است که ظاهر چوب را تقلید می‌کند، اما از پارچه ساخته شده است. منبع این ماده لباس‌های فرآوری شده است که دیگر برای پوشیدن مناسب نیستند.

طبیعتاً برای دوام این ساختارهای جدید از مقداری مواد فلزی نیز استفاده شده است، اما ۵۰ درصد آن از مواد خام ثانویه (موادی که می‌توان آنها را بازیافت کرد و سپس به عنوان مواد خام جدید به اقتصاد بازگرداند) استفاده شده است.

مقامات خاطرنشان می‌کنند که این اولین پارک جیبی در شهر نیست بلکه حتی قبل از میزبانی شهر برای اجلاس آب‌وهوای سازمان ملل در سال ۲۰۱۸، نمونه‌های مشابه وجود داشت.

کد خبر 591793

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کاتوویتس شهرهای جهان مبلمان شهری بازیافت لباس بازیافت پارچه تغییرات آب و هوایی تغییرات اقلیمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پارک جیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر دولت اصلاحات، به تجمع طیفی از روحانیون در قم آن هم با لباس نظامی واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

تنظیم کنندگان مراسم حضور روحانیانِ لباس رزم پوشیده برای ⁧حجاب⁩ در ⁧قم⁩ ضربه‌های سنگینی بر پیکر نحیف شده وکم رمق ⁧روحانیت⁩ وارد می‌کنند.

حتی اگر معاریف و استوانه‌های حوزه هم در این مراسم شرکت نکرده باشند که نکرده بودند.

دیگر خبرها

  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس
  • تصاویر تجمع روحانیون قم در حمایت از «طرح نور» با لباس پلنگی جنگ
  • تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی (عکس)
  • تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس