Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی همچنان سگ‌های ولگرد در سراسر مرکز استان کردستان پرسه می‌زنند و مشکلی برای بهداشت روانی ساکنان می شود که هنوز خبری از رسیدگی و جمع‌آوری این حیوانات از سطح شهر توسط مسئولان نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، این‌روزها جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است به طوری‌که تنها با چند قدم زدن در سطح شهر و هر ملحه‌ای به ویژه در شب با چندین سگ ولگرد مواجه می‌شوید و این در حالی‌ست که تاکنون چندین بار حمله سگ‌های ولگرد در شهر به کودکان و زنان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از یک سو به استناد بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض مزاحم و ولگرد جزو وظایف شهرداری است و از سوی دیگر شاهد بی‌تفاوتی مدیریت شهری نسبت به این وضعیت ناخوشایند و سیمای زشت شهری در سنندج هستیم.

گزارش‌های میدانی خبرنگار تسنیم و گفت‌وگو با شهروندان حاکی از آن است که پرسه سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در شهر سنندج، علاوه بر اینکه باعث ایجاد نارضایتی و لکه سیاهی بر سیمای شهری شده و عواطف شهروندان را جریحه‌دار کرده است، سبب شیوع انواع بیماری‌ها در سطح شهر نیز شده و این در حالی‌ست که مسئولان شهرداری به عنوان متولی و اعضای شورای شهر در برابر این مطالبه مردمی سکوت و موضعی نمی‌گیرند؟!

فرزاد زارعی، رئیس شورای شهر سنندج در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که با توجه به جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر، چرا شهرداری این سگ‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند و اعضای شورای شهر نیز در برابر این مطالبه مردمی سکوت کرده‌ و موضعی نمی‌گیرند؟! اظهار داشت: معضل جولان سگ‌های ولگرد نه تنها در سنندج بلکه در کل ایران به یک آسیب و تنش برای شهرداران و اعضای شورای شهر تبدیل شده‌ است، از یک سو قانون حفاظت محیط‌زیست باعث شده شهرداری‌ها نتوانند به وظایف خود عمل کنند و از سوی دیگر کمبود اعتبار داریم.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مشکل قانونی داریم، افزود: باید سگ‌ها را عقیم‌سازی و نگهداری کنیم که توان مالی آن را نداریم، چراکه عقیم‌سازی هر سگ برای شهرداری یک میلیون و 370 هزار تومان هزینه داشته و از سوی دیگر هر سگ در طول سال دو بار زاد و ولد کرده و تولید مثل آن هم کمتر از 5 سگ هم نیست.

رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به اینکه در حال حاضر 600 قلاده سگ در مراکز و سوله‌های تحت نظر شهرداری نگهداری و هزینه غذا نیز دارند، تصریح کرد: سگ‌های ولگرد پس از عقیم‌سازی و معاینه توسط پزشک، پلاک‌بنده و رها سازی می‌شوند و از سوی دیگر با توجه به بافت روستایی در اطراف شهر و غذا دادن به سگ‌های ولگرد توسط برخی شهروندان به این معضل افزوده و این بزرگ‌ترین اشتباه است.

وی گفت: متأسفانه محیط‌زیست و سازمان‌های مردم نهاد و NGOها نیز برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با شهرداری تقابل کرده که باید این رویکرد اصلاح شود. در سالیان گذشته پیمانکاری انتخاب و نسبت به تلف سگ‌ها اقدام می‌کرد که در صحنه اجتماعی بازتاب خوبی نداشت.

زارعی با تأکید بر اینکه باید سازمان‌ شهرداری‌ها برای کل کشور دستورالعمل جدیدی را برای شهرداری مشخص و وظایف محیط‌زیست نیز مشخص شود، مدعی شد: در صورت ادامه این رویکرد، محیط‌زیست ایران در آینده نابود خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر و اینکه شب‌ها هر پارک و کوچه‌ای می‌روید چند سگ ولگرد وجود دارد، صحنه خوبی دارد؟! توضیح داد: موضع‌گیری‌تان درست است، ماه گذشته حتی چند مورد گزیدگی و گازگرفتی در شهر داشتیم اما قوانین ضعیف است. اخیراً با انتخاب پیمانکار برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به صورت ترک تشریفات نیز موافقت کردیم اما چند سگ ولگرد را بگیریم؟.

رئیس شورای شهر سنندج با ادعای اینکه گاهی اوقات از شهرهای دیگر نیز شاهد رهاسازی سگ‌های ولگرد در اطراف شهر سنندج بوده‌ایم! عنوان کرد: در جلسه گذشته شورای شهر، معضل سگ‌های ولگرد را مطرح و از شهردار خواسته شده که تدبیری برای این وضعیت اندیشیده شود که در این راستا نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها همچون محیط‌زیست، دامپزشکی و NGOها هستیم.

زارعی در واکنش به پیشنهاد خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه "به جای اختصاص اعتبار شهرداری به برنامه‌های کنسرت و اجرای موسیقی در سنندج، صرف جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به عنوان یک مطالبه مردمی کنید"، گفت: در هزینه عقیم‌سازی و نگهداری سگ‌ها مانده‌ایم، منکر ضعف از شهرداری نیستیم؛ اما واقعیت این است که ساماندهی این معضل به تنهایی توسط شهرداری امکان‌پذیر نیست و نیازمند ارائه راهکار اصولی هستیم.

گزارش|سنندج در محاصره سگ‌های ولگرد/ وحشت‌ شهروندان از پرسه سگ‌ها در محلاتگزارش|سگ‌های ولگرد در سنندج همواره جولان می‌دهند / شهرداری نظاره‌گر است! + تصاویرانتقاد تند دبیر ستاد امر به‌معروف کردستان از جولان سگ‌های ولگرد در سنندج

با این احوال و علی‌رغم سکوت شهردار و عدم احساس مسئولیت مسئولان متولیان این حوزه، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سنندج به عنوان یک مطالبه مردمی توسط خبرنگار این رسانه تا جمع‌آوری، پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/481/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمع آوری سگ های ولگرد جولان سگ های ولگرد سوی دیگر مطالبه مردمی سطح شهر شورای شهر محیط زیست عقیم سازی شهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است

شهردار خوی گفت: تمامی افتخارات شهرداری خوی درسطح استانی و کشوری مرهون تلاش‌های تک تک اعضای شورای شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه تجلی اراده مردم در مدیریت شهری در شوراهای شهر تبلور می‌یابد، اظهار کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که در بیشتر حوزه‌های شهری گام‌های خوب و موثری جهت رفاه حال مردم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به مسیر گشایی‌ها، نهضت آسفالت معابر و نیز کمربندی شهید سلیمانی افزود: در طول تاریخ شهرداری این حجم از مسیرگشایی‌ها بی‌بدیل بوده و مسیرگشایی خیابان شیخ نوایی تا جاده قطور نمود اقدامات زیرساختی شهرداری است.

شهردار خوی در ادامه با اشاره به معدود سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای در مورد عملکرد شورا و شهرداری گفت: امروزه شهرداری در جایگاهی قرار دارد که مدیران شهری و شوراهای شهر با فراغ بال پاسخگوی مطالبات مردمی هستند و در میز خدمت اخیر مدیریت شهری این امر بر همگان ثابت شد و تمامی اقدامات مجموعه شهرداری با اراده و حمایت قاطعانه اعضای شورای شهر محقق شده است و نمود ادعای ما کسب عناوین مختلف استانی و ملی برای شهر ما خوی است.

نصرالله‌پور در خاتمه با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه شورا تصریح کرد: عملکرد شهرداری خوی در اکثر حوزه‌ها و به خصوص عمرانی و فرهنگی با کلانشهرهایی نظیر تبریز، اصفهان و ارومیه قابل مقایسه است، چرا که معتقدم همکارانم در شهرداری و شورای شهر با تمام توان در مسیر موفقیت و سربلندی شهر خوی قدم برمی‌دارند.

کد خبر 749189

دیگر خبرها

  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز