Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:01:06 GMT

اتصالات جوشی نیاز بخش عظیمی از صنعت کشور

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۰۴۶۸

اتصالات جوشی نیاز بخش عظیمی از صنعت کشور

به گزارش بازرگانی مهر، اتصالات جوشی به دسته‌ای از اتصالات گفته می‌شود که به روش جوش به لوله‌ها و یا سایر اتصالات و شیرآلات وصل می‌شوند.

انواع مختلفی از روش‌ها جوش وجود دارد که هر کدام مناسب جنس و آلیاژ خاصی می‌باشد. برای این که اتصالات جوشی مورد نیاز خود را به درستی تشخیص دهید باید با انواع اتصالات جوشی آشنایی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای اتصالات جوشی نسبت به سایر اتصالات

اتصالات جوشی اتصالی قوی بین لوله و انواع اتصالات برقرار می‌کنند و در صورت اجرا به نحو صحیح، به ندرت دچار نشتی می‌شوند.

افت فشار و اغتشاش جریان را به حداقل می‌رساند زیرا سطح اتصال بین لوله و اتصال جوشی سطحی یکنواخت است

به سرویس‌های دوره‌ای کوتاه مدت نیاز ندارد.

متریال کمتری نسبت به سایر اتصالات از جمله اتصالات فلنج دار در ساخت اتصالات جوشی استفاده می‌شود و به همین دلیل نسبتاً ارزان هستند.

تفاوت و مزایای اتصالات جوشی نسبت به اتصالات فلنج جوشی چیست؟

فلنج جوشی، لوله‌ها و تجهیزات را به وسیله‌ی پیچ و مهره به هم متصل می‌کند در حالی که اتصالات جوشی لوله‌ها را به وسیله جوشی به هم وصل می‌کنند. اتصالات جوشی به ۱۰ تا ۷۵ درصد متریال کمتر نسبت به اتصالات فلنجی نیاز دارند. که این بدین معناست اتصالات جوشی متریال و وزن کمتری داشته و همچنین هزینه کمتری دارند. ساختار جوشی این اتصالات آزادی عمل بیشتری را در طراحی شکل‌های مختلف اتصالات به ما می‌دهد و این اتصالات فضای کمتری را اشغال می‌کند و فشرده ترند و همچنین استحکام بیشتری دارند. اتصال جوشی سیال را به صورت بهینه انتقال می‌دهد، زیرا هیچگونه ناهمگونی در مسیر سیال ایجاد نمی‌کند. این اتصالات مقاومت اصطکاکی کمتری ایجاد می‌کند، افت فشار کمتری داشته و به همین ترتیب اغتشاشی در سیال رخ نمی‌دهد.

کاربرد اتصال جوشی در صنایع گوناگون

اتصالات جوشی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی از این اتصالات در تولید، مصرف و انتقال گاز، مواد شیمیایی و گازها، استفاده می‌شود. کاربرد این اتصال در صنایع مختلفی از قبیل

در صنایع دارویی و بیوتکنولوژی در صنایع تولید پلاستیک اتصال جوشی مانند اتصالات فلنجی و کلمپی در سیستم‌های آتش نشانی مراکز تجاری وجود دارد. در صنایع غذایی و همینطور آشامیدنی‌ها نیز از اتصال جوشی استفاده می‌شود. در این صنعت برای نگهداری غذاهای منجمد در دمای معین، نگهداری محصولات غذایی، صنایع نوشیدنی، دستگاه‌های آب شیرین کن (همان دستگاه‌هایی هستند که آب دریا را به آب شیرین تبدیل می‌کنند) از این اتصالات استفاده می‌شود. در صنایع تولید مواد ساختمانی در صنعت ساختمان سازی نیز از این نوع اتصالات استفاده می‌شود. اتصالات موتورخانه، در کنار لوله‌های مانیسمان (در بخش بعدی درباره آنها صحبت می‌کنیم) و لوله‌های سیاه درزدار از نوع جوشی است. اتصالات جوشی در صنایعی که مرتبط به مصرف انرژی است، کاربرد دارد. در بخش اکتشاف و تولید، پالایش محصولات، توزیع و فروش، خطوط انتقال و ذخیره صنایع نفت و گاز، از این اتصالات استفاده می‌شود. سوخت نیروگاه‌هایی که فسیلی بوده و یا نیروگاه‌های هسته‌ای نیز شامل استفاده از اتصال جوشی می‌شوند. در صنایع تولید کاغذ و خمیر کاغذ

به کاربرد اتصالات جوشی در صنایع مختلف پرداختیم. در بخش بعدی به انواع این اتصال اشاره می‌کنیم.

انواع اتصال جوشی کدام است؟

به طور کلی شش نوع اتصال جوشی وجود دارد که از این قرارند:

زانویی ۴۵ درجه جوشی را در مواقعی مورد استفاده قرار می‌دهند که نیاز به تغییر مسیر لوله است. در این اتصال از انحراف ۴۵ درجه استفاده می‌کنند. زانویی ۹۰ درجه نیز برای مکان‌هایی است که نیاز به تغییر مسیر لوله با زاویه ۹۰ درجه وجود دارد. سه راهی جوشی که متداول‌ترین نمونه اتصال است، برای ایجاد انشعابات مساوی و غیر مساوی به کار می‌رود. از این سه راهی برای چرخش لوله با استفاده از جوشی دو طرفه استفاده می‌شود. کپ جوشی برای انسداد خط لوله استفاده می‌شود. این کپ ها به سه نوع کاسه‌ای، گود و تخت یا پولکی تقسیم بندی می‌شوند. سردنده جوشی برای متصل کردن اتصالات جوشی به رزوه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع سردنده جوشی به عنوان رابط عمل می‌کند. تبدیل جوشی به عنوان رابطی برای تغییر در سایز لوله هاست. هنگامی که دو لوله با سایزهای مختلف به هم متصل می‌شوند، باید از این تبدیل استفاده کرد. این تبدیل‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از: تبدیل هم مرکز و غیر هم مرکز.

فروش اتصالات جوشی در بازار تهران

یکی از مراکز معتبری فروشگاه‌هایی که انواع اتصالات جوشی را ارائه می‌دهد، فروشگاه لوله و اتصالات امین می‌باشد فروشگاه امین در زمینه ارائه انواع شیرآلات استیل، فولادی، برنجی، اتصالات مانند زانو استیل، اتصالات پلی اتیلن جوشی و دنده‌ای و محصولات مربوطه بیش از بیست سال تجربه دارد. این فروشگاه در سال ۱۳۷۵ تأسیس شد و در پروژه‌های شهرداری‌های مناطق ۱-۳-۵، بیمارستان تخصصی چشم نگاه، دانشگاه علم وصنعت، ستاد مشترک، شرکت بام آنرژی (پروژه‌های بام لند، بام زعفرانیه و غیره)،شرکت ترمو اسکان، پروژه‌های مسکن مهر ۳۶۰ واحدی و ۱۲۰۰ واحدی هشتگرد و ۱۲۰ واحدی پرند، شرکت گروه صنعتی کاوه، پارس آنلاین، برج آبشار، شرکت صاایران، باتری سازی نیرو، صدا و سیما، ایران دارو، شرکت دلپذیر، شرکت مانیزان، شرکت سپید ماکیان، شرکت آذین، آوین سینا، بیمارستان عرفان، برج آرتمیس، شرکت مخابرات، پادگان حضرت ابولفضل (ع)، بیمارستان سرطان مرکز صالح، شرکت ابر آرمان و هپاسکو تأمین ملزومات مشارکت داشته است. اگر قصد خرید انواع اتصالات، فلنج، شیرآلات و یا انواع لوله را دارید می‌توانید با کارشناسان فروشگاه لوله و اتصالات امین تماس حاصل فرمائید و محصولات مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت دریافت کنید.

آدرس: تهران - خیابان خیام شمالی - رو به روی درب شرقی پارک شهر - کوچه قورخانه - پلاک ۶۸

تلفن: ۳۳۹۰۰۸۳۲

۳۳۹۰۰۷۶۵

۳۳۹۱۳۹۰۷

۳۳۹۵۸۰۹۵

همراه: ۰۹۱۲۲۴۴۱۴۰۴ (امین یعقوبی)

۰۹۱۲۲۷۸۴۹۷۳ (رامین یعقوبی)

آدرس سایت: http://aminpipestore.com/

کد خبر 5551018

منبع: مهر

کلیدواژه: اتصالات تولید بازرگانی استانها سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران کرمانشاه سیل کرمان همدان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا سی امین سفر استانی دولت اتصالات جوشی استفاده می شود انواع اتصالات جوشی در صنایع اتصالات فلنج انواع اتصال اتصال جوشی لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت

با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک مردم در توسعه میادین مشترک نفت و گاز، کشور می‌تواند از فناوری‌های نوآورانه و بهترین شیوه‌هایی که این نهادها روی میز آورده‌اند، بهره‌مند شود. این می تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت کلی بخش کمک کند. همچنین توسعه میادین مشترک نفت و گاز در کشور می تواند مزایای بی شماری را به همراه داشته باشد. اولاً، می تواند به افزایش تولید نفت و گاز کشور کمک کند و منجر به خودکفایی بیشتر انرژی و کاهش وابستگی به واردات شود. این نه تنها امنیت انرژی کشور را تقویت می کند، بلکه به تقویت رشد اقتصادی نیز کمک می کند.

برای تحقق تداوم رشد اقتصادی پایدار از طریق توسعه میادین مشترک نفت و گاز، ایجاد یک محیط سرمایه گذاری جذاب هم برای بخش خصوصی و هم برای افراد ضروری است. این امر از طریق برنامه هفتم توسعه با بسترسازی برای ورود مردم و توان فنی و مهندسی بخش خصوصی جهت توسعه میادین مشترک نفت و گاز فراهم شده است.

با توجه به اینکه سال 1403 با شعار جهش تولید و رشد اقتصادی کشور با حضور و مشارکت مردم نام گذاری شده است و مهم ترین بخش اقتصادی کشور نیز صنعت نفت و گاز است، باید از مواهب توسعه بدون بودجه دولت با تکیه بر مشارکت مستقیم سرمایه مردم فراهم شود. مسیر تحولی مرتبط با توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور باید با بسترسازی جذاب برای جلب سرمایه‌های مردمی و همچنین توان بخش خصوصی در این بخش باشد. بدون استفاده از بودجه دولت و تنها با تکیه بر مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی و توان پیمانکاری بخش خصوصی مسیر توسعه میادین مشترک نفت و گاز جهت توسعه تجارت انرژی کشور و همچنین حل ناترازی گازی صنایع کشور هموار خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور با کمک مردم گفت: یکی از مصوبات مهم مجلس در برنامه هفتم توسعه، مربوط به مشارکت بخش غیردولتی و مردمی در توسعه میادین نفت و گاز کشور بوده است که زمینه تحقق مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با تکیه بر مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه با اعطای مجوز جهت توسعه میادین مشترک کشور فراهم شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مزیت مهم حضور بخش خصوصی و مردمی اقتصاد در توسعه بالادست نفت و گاز گفت: در سال جاری باید تمرکز را بر تسهیل فرآیند سرمایه گذاری مردمی تمرکز کنیم؛ مشارکت بخش خصوصی و سرمایه خرد مردم در حوزه بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز کشور از طرفی زمینه حضور مردم و بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت و گاز را فراهم خواهد کرد؛ از طرف دیگر تولید نفت و گاز کشور را رقابتی خواهد کرد و افزایش خواهد داد.

وی  گفت: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با ماده 15 برنامه هفتم توسعه و مشارکت مردم در جهش تولید نفت و گاز برای دولت نیز بسیار مهم و مثمرثمر است و بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت، امکان توسعه کشور فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد