Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:48:49 GMT

مردم با تاکتیک‌های سواد رسانه‌ای آشنا نیستند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۰۷۲۱

مردم با تاکتیک‌های سواد رسانه‌ای آشنا نیستند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر افراسیابی در مراسم اختتامیه دومین دوره «به‌وقت عمل» فعالان فضای مجازی اظهار کرد: خیلی از مشکلات و انحرافاتی که برای مردم در تشخیص موضوع به وجود می‌آید برای این است که سواد رسانه‌ای وجود ندارد؛ یعنی اینکه با تاکتیک‌های سواد رسانه‌ای آشنا نیستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) گفت: شخصی که سواد رسانه دارد اشرافیت بر اطلاعات دارد و می‌تواند محتوا تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: کسی که سواد رسانه‌ای دارد تشخیص می‌دهد که هدفش را کجا قرار داده است و خاکریز کجاست.

افراسیابی تصریح کرد: کسی که می‌خواهد کار اقتصادی، عمرانی یا فنی انجام بدهد باید سواد و علم مربوط به خودش را داشته باشند و در سواد رسانه هم به همین شکل است. استفاده و بهره بردن تنها مورد نظر نیست بلکه باید تأثیرگذار بود و این امر با شناخت مخاطب و تولید محتوا شکل می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع) گفت: امروز در فضای مجازی اقدامات خوبی انجام شده است اما هنوز فاصله با ایده‌آل زیاد است. باید به نقطه‌ای در فضای مجازی برسیم که از لحاظ امنیتی رسیدیم تا دشمن حتی فکر اقدام علیه جمهوری اسلامی را نداشته باشد.

وی بیان کرد: نقش اثرگذار و بازدارنده این جرئت را از دشمن می‌گیرد تا در فضای مجازی عرض اندام کند.

کد خبر 5551039

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری خراسان رضوی افراسیابی آیت الله خامنه ای جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری خبرگزاری مهر سپاه امام رضا ع سواد رسانه ای سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران کرمانشاه سیل کرمان همدان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا سی امین سفر استانی دولت سواد رسانه ای فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم