Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان خلخال گفت: در تحقیقات اخیر دادستانی در خصوص مجوز معادن شن و ماسه ردپایی از سفارش‌‌‌‌‌‌‌‎های ویژه و رانت‌‌‌‌‎هایی وجود دارد که به جد در دست بررسی و رصد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، آرش جعفری دادستان شهرستان خلخال پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:  هیچ مجوز جدیدی برای معادن شن و ماسه در خلخال صادر نخواهد شد و با هرگونه صدور مجوز جدید برخورد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اخیراً با اعتراض گسترده اهالی مجره و نارضایتی هایی که از سوی عموم مردم خلخال در خصوص فعالیت‌‌‌‌‎های غیر قانونی برداشت شن و ماسه در روستای مجره اتفاق افتاده بود پیگیر شدیم و موضوع در شورای تامین شهرستان خلخال مطرح و فعالیت برداشت شن و ماسه متوقف شد.

دادستان خلخال ادامه داد: برای مشخص شدن موضوع طی استعلاماتی که انجام شد، مشخص شد مختصات تعیین شده برای برداشت شن و ماسه در اراضی روستای مجره در منطقه نمونه گردشگری الماس واقع شده است و علیرغم مخالفت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال، مجوز تاسیس غیر قانونی می‌‌‌‌‌‎باشد.

وی افزود: محل مورد نظر به مساحت تقریبی 27 هکتار در حریم قانونی جاده خلخال به اسالم قرار دارد که حریم قانونی راه نیز رعایت نشده است و طبق قانون ماده 17 ایمنی راه‌‌‌‌‎ها تا میران 138 متر از آکس جاده برای فعالیت ممنوع بوده و همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌‌‌‎ای نیز مخالفت خویش را علیرغم فشارهای پشت پرده اعلام نموده است.

دادستان خلخال تأکید کرد: مصوبه شورای تامین شهرستان خلخال در سال 1397 و متعاقباً به لحاظ اهمیت موضوع امر دوباره در خرداد ماه 1400 صادر شده است و طبق آن هرگونه صدور مجوز برای فعالیت کارخانه‌‌‌‌‎های شن و ماسه در خلخال ممنوع است اما متاسفانه دستگاه‌‌‌‌‎های ذیربط و صادر کننده مجوز بدون در نظر گرفتن مصوبات شورای تامین بصورت غیر قانونی اقدام و مرتکب خلاف شده‌‌‌‌‎اند.

 جعفری افزود: با حضور در محل فعالیت دستور توقیف فعالیت در این منطقه صادر شد و از فرمانداری انتظار می‌‌‌‌‌‌‌‎رود با متخلفان در این زمینه برخورد جدی صورت گیرد.

دادستان خلخال گفت: متولیان تصمیم گیر در حوزه معادن در استان بدانند که در شهرستان خلخال صدور مجوز برای ایجاد شن و ماسه جز تخریب منابع طبیعی و موهبت خدادادی و از بین بردن طبیعت و بسترها و زیرساخت های حمل و نقل و گردشگری عایدی برای عموم نداشته و موجبات نارضایتی عموم اهالی شریف خلخال را باعث شده است.

وی افزود: جای تاسف است که متوجه نباشیم هر طرحی یا سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‎گذاری بدون‌ پیوست امنیتی و اجتماعی محکوم به شکست است، لذا بایستی پس از هماهنگی با تصمیمات شورای تامین شهرستان تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‎گیری شود.

دادستان خلخال تصریح کرد: متاسفانه در حوزه تولید شن و ماسه چندین برابر بیشتر از نیاز شهرستان خلخال و حتی نیاز استان مجوز صادر شده که به هیچ وجه به مصلحت شهرستان خلخال نیست و اسراف است و مردم خلخال معتقدند ایجاد کارگاه شن و ماسه در شهرستان خلخال سرمایه‌‌‌‌‎گذاری نیست بلکه سرمایه‌‌‌‌‌‎برداری و خسران است و  اگر مسئولین، دلسوز شهرستان هستند چرا معادن مسکوت مانده چندین ساله طلا و مس را پیگیری نمی‌‌‌‌‌‌‎کنند.

وی از تعداد نا متعارف معادن شن و ماسه در خلخال انتقاد کرد و گفت: در تحقیقات اخیر دادستانی در خصوص مجوز معادن شن و ماسه رد پایی از سفارش‌‌‌‌‌‌‌‎های ویژه و رانت‌‌‌‌‎هایی وجود دارد که به جد در دست بررسی و رصد است و به محض تکمیل تحقیقات، نتایج به همراه مستندات به مردم خلخال ارائه خواهد شد.

درددل فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلسسهم 15 درصدی حقوق معادن به شهرستان‌های در محدوده استخراج معادن اختصاص می‌یابدسهم معادن کاشان با اولویت بهسازی محورهای مواصلاتی روستاها هزینه می‌شود

جعفری اظهار کرد: راهبرد توسعه پایدار شهرستان خلخال مطابق نظر کارشناسان، بستر گردشگری است؛ لذا هر سرمایه‌‌‌‌‌‎گذار دارای اهلیت مالی و صالح با طرح توجیهی مناسب که در این خصوص قدمی بردارد تمامی دستگاه‌‌‌‌‎ها خصوصا دادستانی نیز از این امر استقبال نموده و حمایت‌‌‌‌‌‎های لازم را در چارچوب قانون بعمل خواهد آورد.

انتهای پیام/144/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معادن شن و ماسه دادستان خلخال شهرستان خلخال شن و ماسه شورای تامین صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز

ایسنا/البرز مدیرکل صمت البرز گفت: حدود هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

محمد انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱ معدن فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر معادن استان به مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن، ماسه و سنگ لاشه ساختمانی اختصاص دارد.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر معادن البرز در کدام مناطق متمرکز است، گفت: محدوده تهراندشت در شهرستان ساوجبلاغ بیشتر معادن البرز را در خود جای داده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در این معادن صورت گرفته و ۹۸۵ نفر هم در آنها مشغول به کار هستند.

مدیر کل صمت البرز با اشاره به پروانه‌های جدیدی که سال گذشته صادر شده، افزود: سال گذشته در مجموع شش فقره پروانه بهره برداری معدن و شش فقره پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

انصاری ابراز کرد: علاوه بر این، سال گذشته صلاحیت هشت معدن به دلیل عدم فعالیت و انجام تعهدات قانونی بهره بردار سلب شده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی معدن غیرفعال در استان گفت: در حال حاضر ۳۰ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که با برگزاری جلسات مختلف در صدد فعال سازی آنها هستیم.

انصاری افزود: با اولویت برنامه جامع وزارت صمت در راستای توسعه معادن کشور، تمامی ظرفیت‌های معدنی استان مورد توجه قرار خواهند گرفت تا از فرصت‌های اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این بخش بهره برداری لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت