Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@11:56:01 GMT

آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس؛ مانع اصلی چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۰۹۷۰

آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس؛ مانع اصلی چیست؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وزارت صمت میزانی را برای عرضه خودرو در بورس کالا در نظر گرفت که نسبت به آن معترض بودیم و اعلام کردیم میزان عرضه باید بیش از رقم در نظر گرفته شده از سوی این وزارتخانه باشد.

به گزارش ایرنا، ۲۱ تیرماه گذشته بود که طرح عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس با حضور وزرای اقتصاد و صمت به تصویب رسید و اعلام شد علاوه بر عرضه فیزیکی خودرو، تامین مالی خودروسازان از مسیر اوراق گواهی سپرده کالایی و سلف موازی استاندارد نیز در بورس کالا عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان پیگیری‌ها نشان می‌دهد که ورود خودرو به جاده بورس کالا در مراحل آخر قرار دارد و آن، توافق سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت صمت در خصوص میزان عرضه است.

مجید عشقی به آخرین جزییات عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و افزود: طی چند وقت گذشته مذاکراتی را با مسوولان حاضر در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دادیم و به توافقاتی در زمینه عرضه خودرو در بورس کالا دست پیدا کردیم.

وی به مشکلات حاضر بر سر راه اجرایی شدن این طرح اشاره و اظهار کرد: اکنون در زمینه نحوه عرضه خودرو در بورس کالا در حال رایزنی هستیم.

عشقی تاکید کرد: وزارت صمت شرایطی را برای عرضه خودرو در بورس در نظر دارد که با مطرح شدن آن مخالفت‌هایی از سوی سازمان بورس نسبت به آن صورت گرفت و اکنون در حال مذاکره برای رفع آن اختلاف نظر‌ها هستیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در این راستا وزارت صمت میزانی را برای عرضه خودرو در بورس کالا در نظر گرفت که نسبت به آن معترض بودیم و اعلام کردیم میزان عرضه باید بیش از رقم در نظر گرفته شده از سوی وزارت صمت باشد.

وی اعلام کرد که اکنون در این زمینه در حال رایزنی‌ها هستیم و به محض رفع مشکل عرضه خودرو در بورس کالا از سر گرفته خواهد شد.

عشقی به نوع خودرو‌هایی که قرار است در بورس کالا عرضه شوند اشاره کرد و گفت: عرضه در بورس کالا را از خودرو‌هایی که قبلا مشمول قیمت گذاری نبودند، آغاز می‌کنیم و به مرور تلاش خواهیم کرد تا همه خودرو‌ها را وارد این بازار کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عرضه خودرو در بورس عرضه خودرو در بورس کالا سازمان بورس وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا