Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران دالان اشتغال را مهارت‌آموزی دانست و اظهار کرد: راه ورود به اشتغال مهارت است یعنی کسی تا مهارت نداشته باشد نمی‌تواند به اشتغال ورود پیدا کند و تنها موضوعی که می‌تواند در بحث کسب و کار تأثیر ۱۰۰درصد داشته باشد آموختن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آما بالای بیکاری دانش‌آموخته‌های دانشگاهی، گفت: این دسته از دانش آموخته‌ها از آن‌جا که فقط علم کسب کرده‌اند، مهارت خاصی ندیده‌اند بنابراین امکان ورود به بازار کار ندارند لذا باید آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان و کمبود صنایع بزرگ راه ورود به اشتغال پرداختن به مشاغل خرد است که علاوه بر مراکز دولتی در سطح استان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای هم مکمل و تکمیل کننده آموزش‌های بخش دولتی هستند. اکثر آموزش‌ها در زمینه مشاغل خدماتی است که راه‌اندازی آن ساده است.

وی ادامه داد: حدود ۵۳ درصد از جمعیت استان در شهرستان کرمانشاه است به تبع آن بیشترین سهم را از آموزشگاه‌ها دارد، البته در تمامی شهرستان‌های استان مراکز خوبی از فنی و حرفه‌ای داریم حتی در روستاها متناسب با تقاضای دهیاران و شورای روستا و جمع کردن تعدادی کارآموز آموزش فنی و حرفه ای ارائه می‌شود.

نوری افزود: سیاست دولت حفظ سکونت در روستاها است این سکونت زمانی محقق می‌شود که فرد در روستا شغلی داشته باشد، در روستاها با هزینه کم می‌تواند برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کرد.

وی تصریح کرد: کسانی که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای کسب مهارت آموزی ورود می‌کنند بعد از طی گذراندن مراحل آموزش موفق به اخذ گواهینامه می‌شوند و با همین گواهینامه مجوز اشتغال از قبیل مشاغل خانوادگی کسب پروانه و ... را دریافت و می‌توانند از تسهیلات برای رونق کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

نوری در پایان، یادآور شد: در حوزه نفت و گاز برای اولین بار در سطح منطقه و کشور از متقاضیان سنین بین ۲۰ تا ۴۰ سال ثبت‌نام داریم در این راستا حدود یک‌هزار نفر در استان آموزش خواهند دید تا به کارگیری نیروهای متخصص و ماهر بومی در شرکت‌های پتروشیمی استان مرهمی بر درد بیکاری شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس عزیز نوری مهارت آموزی اشتغال سطح روستاها مشاغل خرد آموزش فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی کرج برگزار شد که تیم خوزستان دربازی فینال رشته ورزشی فوتسال با نتیجه ۲ برصفر تیم مازندران را شکست داد و جام قهرمانی را برای استان به ارمغان آورد.

علی محمد غیبی و مجتبی محمدیان از تیم خوزستان با به ثمر رساندن ۶ گل به صورت مشترک آقای گل مسابقات شدند.

محمدباقر پویانفر بازیکن خوش تکنیک و خلاق تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات جام شهدای مهارت شناخته شد.

علی مجمد غیبی، محمد رشیدی، رحیم محمودی، مجتبی محمدیان، حسین رضاگاه، محمدباقر پویانفر، ماشاللله حیاتیان نسب، رضا رایگان، عبدالله حاجت، تورج احمدی و احسان اکبرزاده نفرات تسکیل دهنده تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان بودند.

مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۶ رشته فوتسال، والیبال، شنا، دارت، شطرنج و تنیس روی میز برگزار شد.

۳۶۰ ورزشکار در ۲ بخش بانوان وآقایان مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه کشور به رقابت پرداختند.

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری