Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، واتس‌اپ یکی از خصوصی‌ترین سرویس‌های پیام‌رسانی در جهان است که با استفاده از رمزگذاری سرتاسر، متون شما را در برابر جاسوسان محافظت می‌کند.

مهم است که مطمئن شوید رمزگذاری روشن است تا هکرها نتوانند پیام‌های شما را در حین انتقال جاسوسی کنند.

اگر یک پیام رمزگذاری‌نشده هنگام ارسال از راه دور رهگیری شود، به صورت متنی برای یک هکر قابل مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک پیام رمزگذاری شده کاملاً درهم بوده و ترجمه آن غیرممکن است.

واتس‌اپ آن را به‌گونه‌ای ساخته است که فقط فرستنده و گیرنده کلید دیجیتال مورد نیاز برای خواندن پیام را داشته باشند و هر مکالمه جدید با شخص دیگری مجموعه جدیدی از کلیدها را ایجاد می‌کند.

واتس‌اپ می‌گوید: «چت‌های رمزگذاری‌شده سرتاسر، کد امنیتی خاص خود را دارند که برای تأیید اینکه تماس‌ها و پیام‌هایی که به آن چت ارسال می‌کنید رمزگذاری شده‌اند، استفاده می‌شود. این کد را می‌توان در صفحه اطلاعات تماس، هم به‌صورت کد QR و هم به‌صورت شماره ۶۰ رقمی یافت. این کدها برای هر چت منحصر به فرد هستند و می‌توان آنها را بین افراد در هر چت مقایسه کرد تا تأیید شود که پیام‌هایی که به چت ارسال می‌کنید رمزگذاری شده‌اند. کدهای امنیتی فقط نسخه‌های قابل مشاهده کلید ویژه‌ای هستند که بین شما به اشتراک گذاشته شده است و نگران نباشید، این خود کلید واقعی نیست و همیشه مخفی نگه داشته می‌شود.»

برای تایید رمزگذاری سرتاسر، چت خود را با شخصی باز کنید و سپس روی نام او ضربه بزنید.

با این کار صفحه اطلاعات تماس باز می‌شود. در قسمت بالا سمت راست، روی ۳ نقطه ضربه بزنید و گزینه «تایید کد امنیتی» را انتخاب کنید. حالا می‌توانید یک کد QR و یک شماره ۶۰ رقمی را ببینید.

اگر از نظر فیزیکی با شخص دیگر هستید، یکی از شما می‌تواند کد QR دیگری را اسکن کند.

از طرف دیگر، می‌توانید به صورت بصری عدد روی صفحه را با هم مقایسه کنید. اگر از روش اسکن استفاده می‌کنید، یک تیک سبز رنگ برای تایید رمزگذاری ظاهر می‌شود.

این تطابق به این معنی است که هیچکس نمی‌تواند پیام‌ها یا تماس‌های شما را رهگیری کند.

بیشتر بخوانید:

یک ویژگی جدید دیگر در واتس‌اپ | مانع از حذف پیام‌ها شوید

اگر از شخصی دور هستید، می‌توانید به سادگی شماره ۶۰ رقمی را برای تایید برای او ارسال کنید.

چت‌هایی که رمزگذاری نشده‌اند، می‌تواند به این معنی باشند که از ۱. از نسخه هک شده واتس‌اپ در حال  استفاده هستید. ۲. اشتباه تایید می‌کنید ۳. چت با یک شخص به‌دلیل قدیمی بودن نرم‌افزار رمزگذاری نشده و ۴. تلفن شما در معرض خطر قرار گرفته است.

کد خبر 694323 برچسب‌ها واتس آپ- پیام رسان امنیت اینترنت - هکر حملات سایبری اینترنت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واتس آپ پیام رسان امنیت اینترنت هکر حملات سایبری اینترنت رمزگذاری شده واتس اپ پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه‌نویی خطاب به ملی‌پوشان فوتسال: اطمینان دارم با جام به وطن برمی گردید+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر قلعه نویی در پیامی ویدئویی در حمایت از تیم ملی فوتسال گفت: عرض تبریک به فرزندان برومند ایران زمین. به نظر من شما ایرانی بودن را معنا کردید. تیمی هستید که تا آخرین لحظه دست از تلاش بر نمیدارد. نسل تازه ای با درایت سرمربی با دانشتان در حال شکل گیری است و قهرمانی در آسیا تازه گام ابتدایی است برای افتخارات بیشتر و مسابقات جهانی. آرزو دارم و اطمینان می دهم که با همین قدم های استوارتان با جام به وطن برمی گردید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قلعه‌نویی خطاب به ملی‌پوشان فوتسال: اطمینان دارم با جام به وطن برمی گردید+ فیلم
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • لاپورتا:حفظ ژاوی برای یک فصل دیگر بهترین تصمیم است
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم/ چرا باید اسیران را بدون اطمینان از پایان جنگ آزاد کنیم؟
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است