Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش‌های بی‌سابقه و سیل آسا چند کشور عرب حوزه خلیج فارس را غافل گیر کرد؛ قطر، امارات، عربستان، کویت، عمان و بحرین، در روزهای گذشته شاهد بارش شدید باران بودند که باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق و شهرها در این کشورها شد.

به گزارش امروز (شنبه) ایران اکونومیست از تی. آر. تی عربی، کشورهای حوزه خلیج فارس در روزهای اخیر شاهد بارش‌های بی‌سابقه‌ای هستند که چنین بارش‌هایی در ماه‌های گرم تابستان امری غیر عادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی از بارش‌های سیل آسا در قطر منتشر کردند؛ این کاربران پنجشنبه گذشته هشتگ #باران_قطر را در توییتر و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی انتشار دادند؛ فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی از بارش‌ها برای دومین روز متوالی در قطر در یک زمان غیرعادی از سال را منتشر کردند.
پیشتر، اداره هواشناسی قطر نسبت به وقوع رعد و برق پیش بینی شده همراه با وزش باد شدید و وقوع مد در برخی مناطق در دریا هشدار داده و ضمن دعوت از شهروندان برای رعایت احتیاط‌های لازم، دید افقی را کمتر از دو کیلومتر و نبود دید در برخی مناطق به دلیل رعد و برق اعلام کرده بود. اداره هواشناسی قطر، در عین حال به توجه به بالا آمدن امواج تا ارتفاع ۱۲ فوتی، خواستار جلوگیری از فعالیت‌های دریایی شده بود.
در امارات نیز، فجیره، شارجه و راس الخیمه در روز چهارشنبه گذشته شاهد بارش‌های شدید بود که منجر به وقوع سیل در برخی مناطق شد.
دولت امارات در این ارتباط از ایجاد کمیته‌ای برای پاسخگویی به خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در این کشور خبر داده و تمامی افراد آسیب دیده از بارش‌های سیل آسا در مناطق شرقی این کشور به مکان‌های اسکان موقت هدایت شدند.
در چندین شهر عربستان هم بارش‌های شدید ثبت شد که مهمترین آنها مربوط به «عسیر» در روز چهارشنبه بود. مرکز ملی هواشناسی عربستان نسبت به احتمال بارش‌های متوسط تا شدید در روز پنجشنبه در این استان هشدار داده بود.
در کویت نیز اداره هواشناسی این کشور، از انتظار تداوم بارش‌ها در مقادیر مختلف از خفیف تا متوسط خبر داده بود. به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی، تشکیل کلاس‌ها و برگزاری امتحان‌ها در مدارس دولتی و خصوصی این کشور به حالت تعلیق درآمد.
سلطان نشین عمان هم از احتمال بارش‌های رعدآسا با شدت‌های مختلف در چندین منطقه از این کشور منجر به سیلاب و قطع راه‌های ارتباطی خبر داده بود.
اداره هواشناسی وزارت حمل و نقل و ارتباطات بحرین هم اعلام کرده که هوای امروز در این کشور ناپایدار خواهد بود و از احتمال بارش‌ها گاهی همراه با رعد و برق خبر داده است.
به نوشته تی. آر. تی عربی، اگر چه کشورهای حوزه خلیج فارس به طور معمول شاهد بارندگی هستند، اما فراوانی آنها در طول فصل تابستان قابل توجه است. این که موج کنونی بارش‌ها که موجب نوسانات آب و هوایی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپا که هم اینک موج گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند، با تغییرات اقلیمی جهانی مرتبط است یا خیر، مشخص نیست.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بحرین ، قطر ، کویت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بحرین قطر کویت اداره هواشناسی حوزه خلیج فارس برخی مناطق بی سابقه خبر داده بارش ها سیل آسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعات هواشناسی، دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

همچنین سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

توصیه می‌شود فردا؛ اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت‌تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6090435 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟