Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،فرماندار نیویورک در پی شیوع گسترده ویروس آبله میمون در این ایالت، وضعیت «اضطراری فاجعه‌آمیز» اعلام کرد.

به نقل از ای.بی.سی نیوز، «کیتی هوچول» در رشته توییتی ضمن اعلام وضعیت اضطراری در ایالت نیویورک نوشت: از هر چهار آمریکایی مبتلا به آبله میمون یک نفر اهل نیویورک است.

وی تاکید کرد: اعلام وضعیت اضطراری در شرایط کنونی باعث شدت‌ گرفتن اقدامات برای مقابله با شیوع آبله میمون می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نیویورک با بیان اینکه تامین واکسن مورد نیاز، تسهیل روند انجام آزمایش‌های تشخیصی و اطلاع رسانی درباره چگونگی انتقال ویروس در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: این فرمان (وضعیت اضطراری)، امکان تسریع فرآیندهای اجرایی را فراهم می‌کند و به متخصصان درمانی اجازه برداشتن گام‌های فراتر در راستای واکسینه کردن تعداد بیشتری نیویورکی را می‌دهد.

به گزارش این رسانه آمریکایی،‌ هوچول تاکید کرد: یک نکته بسیار مهم، شناسایی دلیل شیوع نامتناسب این ویروس در گروه‌های پرخطر خواهد بود.

اشوین واسان، کمیسر بهداشت عمومی شهر نیویورک هفته گذشته با اشاره به اینکه آبله میمون مدت‌ها تنها در آفریقای مرکزی و غربی شیوع داشته، عنوان کرده بود که اکنون شیوع آن در اروپا و آمریکا بیشتر در میان مردانی بوده است که رفتارهای همجنس گرایانه دارند.

مقامات بهداشتی و شهرداری نیویورک نیز هفته گذشته اعلام کردند که برخی از بیماران مبتلا به آبله میمون به خاطر نام این بیماری از درمان و مراجعه به مراکز درمانی خودداری می کنند و از سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستند تا نام ویروس آبله میمون را تغییر دهد.

براساس آمار مرکز کنترل پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، نیویورک تاکنون بیشترین تعداد ابتلا به ویروس آبله میمون در این کشور را گزارش کرده‌ است.

اولین علائم این بیماری جدید شامل تب و خستگی است و چند روز بعد بثورات پوستی بروز می کند که می تواند به ضایعات پوستی دردناک و پر از چرک تبدیل شود. این بثورات ممکن است چند هفته طول بکشد و بعد بریزد.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون بیش از ۱۶ هزار مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در ۷۵ کشور در سال جاری ثبت شده است. همچنین تاکنون هیچ مورد فوتی از این بیماری در اروپا یا آمریکا گزارش نشده است.

انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس آبله میمون آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

آفتاب‌‌نیوز :

زهرا مینویی، وکیل ترانه علیدوستی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: در روز‌های اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است.

برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند