Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@17:29:19 GMT

تداوم اعتصاب گسترده در انگلیس و سرگردانی مسافران

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۱۷۵۸

تداوم اعتصاب گسترده در انگلیس و سرگردانی مسافران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، راهبران قطار در انگلیس روز شنبه بزرگ‌ترین اعتصاب خود ظرف دهه‌های گذشته را کلید زدند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، پس از اعتصاب حدود چهل هزار کارگر حوزه حمل‌ونقل انگلیس، این‌بار راهبران قطار در این کشور اعلام کردند به مدت ۲۴ ساعت دست از کار می‌کشند.

این اعتصاب که از سوی اتحادیه راهبران قطار (Aslef) پیشنهاد شده بود با استقبال رانندگان هفت شرکت بزرگ حمل‌ونقل ریلی انگلیس همراه شده و به اختلال گسترده در سیستم ریلی انگلیس منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین نوشت، با توجه به گستردگی این اعتصابات پیاپی، ممکن است اثرات آن تا چند روز دیگر نیز دوام داشته و اختلالات سامانه ریلی بین شهری انگلیس برطرف نشوند.

این اعتصاب با افتتاحیه بازی‌های فوتبال کشورهای مشترک‌المنافع در شهر بیرمنگام متقارن شده و خدمات ریلی مربوط به این منطقه نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز ده‌ها هزار کارگر حمل‌ونقل ریلی انگلی در اعتراض به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها طی چند دهه اخیر، دست به اعتصاب سراسری زدند.

دبیر کل اتحادیه ملی حمل و نقل ریلی و دریایی انگلیس گفت، با توجه به اینکه دستمزدها با سرعت تورم این کشور هم‌خوانی ندارد، اجرای این اعتصاب ضرورت پیدا کرده است. (جزئیات بیشتر)

حدود ده روز پیش نیز اعتراضات موتوری در شهرهای مختلف انگلیس از دوور گرفته تا منچستر، لندن و بیرمنگهام را در بر گرفت و عبور و مرور در راه‌های اصلی این شهرها را مختل کرد. دو هفته قبل از آن هم اعتراضات مشابهی در انگلیس علیه افزایش بهای سوخت به دستگیری ۱۲ معترض انجامید. (جزئیات بیشتر)

این اعتصابات در حالی انجام گرفته که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درپی استعفای بیش از پنجاه مقام دولتش ناچار به کناره‌گیری شد.

رقابت دو نامزد نهایی جانشینی جانسون در حالی در جریان است که تحریم‌های غرب علیه روسیه بابت جنگ اوکراین موجب افزایش شدید بهای انرژی و مواد خوراکی به‌ویژه غلات شده و ضربات سنگینی به اقتصاد کشورهای غربی وارده کرده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتصاب بحران جهانی انرژی بوریس جانسون جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: بر اثر مسمومیت چند مسافر که در یکی از مراکز اقامتی قم مستقر بودند، پنج نفر مسموم شده که به بیمارستان منتقل شدند.

در حال حاضر حال عمومی بیماران خوب گزارش شده و خدمات درمانی در حال انجام است که در چند ساعت آینده مرخص خواهند شد.

دیگر خبرها

  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • رسم مهمان‌نوازی مردم اهواز از مسافران + فیلم
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند