Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب صدیقی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش بینی‌ هواشناسی، بیان کرد: طبق این برآوردها، فعالیت سامانه بارشی مونسون بعداز ظهر امروز در استان تداوم دارد و شهرستان‌های اندیکا، باغملک، مسجدسلیمان، ایذه، دزپارت، لالی، دزفول (سردشت) و بهبهان شاهد بارندگی هستند.

وی گفت: همچنین احتمال ورود سامانه بارشی به مرکز استان با میزان کمتر و همراه با تندباد لحظه‌ای وجود دارد و بارش مختصر نیز برای آبادان و خرمشهر پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به ادامه هشدار بارندگی، لازم است شهروندان، روستاییان و عشایر همچنان از تردد و نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

صدیقی اضافه کرد: میزان بارندگی ناشی از این سامانه در خوزستان قابل توجه نبوده اما با توجه به بارش‌ شدید در بالادست استان پیش بینی می‌کنیم در روزهای آتی، آورد به حوضه کارون، دز و مارون داشته باشیم.

اعزام تانکر برای روستاهای صیدون باغملک

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان همچنین گفت: تاکنون خسارت جانی و مالی ناشی از بارندگی دیروز در برخی نقاط خوزستان گزارش نشده است.

وی با اشاره به قطع موقت برق در شهرستان‌های باغملک، دزپارت و مسجدسلیمان در دیروز جمعه، افزود: تعمیرات انجام و مشکل برطرف شده است و هم اکنون وضعیت برق در کل استان حالت پایدار دارد و قطع برق ناشی از بارندگی نداریم.

صدیقی اضافه کرد: برخی جاده‌های روستایی در شهرستان‌های باغملک و بهبهان بر اثر سیلاب مسدود شده بود که همه جاده‌های روستایی بازگشایی شده و پاکسازی این مسیرها در حال انجام است.

وی ادامه داد: مشکل قطع آب فقط در برخی روستاهای بخش صیدون باغملک به دلیل قطع لوله‌های آب اتفاق افتاده بود که نیاز به آبرسانی داشته است؛ تانکر برای آبرسانی به این روستاها اعزام شده و گروه‌های تعمیر هم در حال کار است.

براساس این گزارش، سامانه مونسون عصر جمعه بارندگی در ۱۱ شهرستان شامل اندیکا، مسجدسلیمان، ایذه، باغملک، بهبهان، دزفول(سردشت)، باوی، شوشتر، کرخه، شوش و دشت آزادگان را به دنبال داشت. صدیقی مدیرکل بحران جمعه شب از تغییر مسیر سامانه بارشی مونسون از شرق و شمال شرق استان به سمت مرکز و غرب استان خبر داده بود.

همچنین اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده است که فعالیت سامانه بارشی مونسون امروز شنبه نیز تداوم داشته و بعدازظهر امروز ابتدا مناطق شمال شرق استان و اندیکا را تحت تاثیر قرار داده و سپس به سمت مرکز حرکت کرده و امشب به اهواز برسد.

اداره کل هواشناسی خوزستان، پیش از این با صدور هشدار سطح قرمز نسبت به نفوذ توده موسمی مونسون هند، اعلام کرد: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی و مونسون بر روی استان از ظهر جمعه ۷ مرداد تا اواخر وقت روز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید (به ویژه در ساعات بعدازظهر) و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی و خیزش گرد و غبار و احتمال وقوع توفان را در جلگه خوزستان موجب خواهد شد.

همچنین سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال جاری شدن سیل در همه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق، شرق و جنوب شرق استان از جمله رودخانه‌های زرد، اعلاء، مارون، جراحی، زهره، خیرآباد، شور دشت بزرگ، شور لالی، شور اندیکا و رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به آنها هشدار داد و از خوزستانی‌ها درخواست کرد از ساعات اولیه روز جمعه ۶ مرداد تا ۱۱ مرداد، از نزدیک شدن به بستر و حریم این رودخانه‌ها به طور جد خودداری کرده و نسبت به جمع آوری هرگونه تجهیزات، تاسیسات و ... از این مناطق اقدام کنند.

مونسون‌ها نسیم‌های دریایی شدید هستند که به ویژه در آسیای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا دیده می‌شوند و تقریبا ۶ ماه از سال را از جانب شمال شرقی و ۶ ماه دیگر را از جنوب غربی می‌وزند.

برچسب‌ها استانداری خوزستان مدیریت بحران خوزستان سیل سازمان آب و برق خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خوزستان مدیریت بحران خوزستان استانداری خوزستان مدیریت بحران خوزستان سیل سازمان آب و برق خوزستان سامانه بارشی رودخانه ها پیش بینی شمال شرق مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تا امروز، هفتم اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است. سال آبی از آغاز مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

سیاوش بهروز افزود: بارندگی‌های بهاری مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره‌برداری استان فارس را به ۴۰ درصد رساند.
وی با اشاره به ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی فعالیت سامانه ب اخیر که آغاز آن از ۳۱ فروردین ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است.
بهروز ادامه داد: تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است، لذا صرفه‌جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل آشامیدنی و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است