Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، محسن صالحی سرپرست فرمانداری انار امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد:  بالغ بر ۳۷ میلیمتر بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان انار اتفاق افتاد که منجر به بروز سیلاب ، آبگرفتگی معابر و ایجاد خسارت به راه‌های عبوری در سطح شهرستان ، باغات پسته، منازل مسکونی، خودروهای شهروندان و هموطنان و اعلام تخلیه برخی روستاها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار انار عنوان کرد: از ساعات اولیه آغاز بارش، قریب به ۵۰۰ نفر مسافر عبوری به‌صورت اضطراری اسکان داده شدند و ۲۰۰۰ نفر از ساکنان شهرستان شامل برخی روستاها و امین‌شهر با اعلام تخلیه قبلی منازل، به‌صورت موقت اسکان داده شدند.

وی افزود: با توجه به بالا آمدن آب در مسیر انار _امین‌شهر و تهدید برای بسیاری از منازل مسکونی و اماکن، با شکافتن مسیر، تهدید سیلاب رفع شد.

صالحی در ادامه گفت: متاسفانه سیل خساراتی به ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری وارد کرده و همچنین برخی راه‌های ترانزیتی و روستایی شهرستان نیز خسارت دیده‌اند که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

وی در خصوص میزان خسارات وارده به باغات کشاورزی تصریح کرد: میزان دقیق تعیین خسارات تا فرونشست کامل آب وجود ندارد، اما قریب به ۸ هزار هکتار از باغات پسته خسارت دیده و هشت رشته قنات نیز تخریب شده است.

صالحی فرماندار گفت : مسیرهای عبوری انار _ رفسنجان ، انار_ یزد و انار _ شهربابک جهت تردد باز بوده و تنها مسیرهای انار _ نوق به‌دلیل تخریب پل ، انار_ امین‌شهر ، به‌دلیل شکافتن جاده و شاهم آباد _ بیاض به‌دلیل آبگیر شدن آبنما مسدود است.

وی در پایان با توجه به اعلام احتمال بارندگی تا پایان روز یکشنبه ۹ مرداد متذکر شد: کلیه اعضای ستاد هماهنگی،  فرماندهی و پاسخ به بحران شهرستان انار در آمادگی کامل هستند و از کلیه شهروندان درخواست داریم تا آمادگی لازم در مواجهه با سیلاب را داشته باشند و از حضور در مسیرهای رودخانه‌ها و سیلاب پرهیز کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۲۱/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن صالحی اسکان اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم علی نژاد عصر دوشنبه در جلسه ستاد مسکن تامین شهرستان گفت: برای تسریع در احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در توافق با انبوه ساز مسکن مقرر شد بزودی ساخت بیش از یک هزار ۵۰ مسکن بصورت انبوه در کوی ولیعصر خوی آغاز شود

وی افزود: کارهای زیر بنایی از جمله گمانه زنی در ۲۵ نقطه آغاز و نقشه‌های احداث آماده شده است

فرماندار خوی گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسریع در احداث مسکن ملی در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد.

کد خبر 6092599

دیگر خبرها

  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی